Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting

    Heeft er iemand ervaring met verlichting in de broedkooi en dan m.n. energiezuinige verlichting zoals spaarlampen en mischien wel led verlichting ?
    Groeten van Hans

  • #2
    verlichting,

    Hallo Hans,
    voor verlichting bij broedkooien kijk eens op de site van Tony Jochem
    www.avitoon.nl deze kweker heeft in iedere kooi kleine verlichting en als je hem om inlichtingen vraagt zal hij die je zeker geven.

    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je antwoord Harry.Hij werkt voornamelijk met TL maar er zijn tegenwoordig weer nieuwe verlichting zoals bv LED verlichting ik heb er geen ervaring mee maar ze zijn zeer energie zuinig en er komen steeds nieuwe kleuren bij en dat is toch mooi meegenomen,
      iemand nog verdere info???
      Groeten van Hans

      Opmerking


      • #4
        afgelopen zaterdag in Barneveld gezien. Zowel voor TL's als LED's. Met Dimmers voor beiden!

        Opmerking


        • #5
          led

          ik heb de led van v en k uit den oever ook gezien op een spreekbeurt bij ons op de vereniging vogelweelde meppel

          voorrekenen :2 tl van 35 wat 12 uur perdag gemidd =840 wtt perdag x365=306 kilowatt per jaar teverns brand er snachts een nachtlamp van 15 w
          dus 15w x 12 =180w x 365 =65,7 kilowatt per jaar
          dus 306 + 65,7 = 371.7 kilowatt per jaar met led kom dit op voor 12 broedkooien met in elke kooi 4 led blokjes met in het grote binnnevlucht ook 4 leds op 5 kilowwatt per jaar een besparing van 367 kilowatt per jaar !!!!!!
          kosten voor mijn kooi zijn ongeveer 275 euro eenmalig en da gaat ook de stroom kosten dus naar beneden dus de inverstering wint zich in een paar jaar terrug

          vogelgroet arjan

          Opmerking

          Working...
          X