Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie o wie kan mij vertelen hoe dit kan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie o wie kan mij vertelen hoe dit kan

    ik heb een pop kanarie apart zitten al 2 weken
    en ze legt gewoon eitjes
    kan dat bij kanarie of is er dan iets aan de hand

    ik hoor het wel gr mike

  • #2
    Als de pop in broedconditie is zal ze leggen daar is geen man bij nodig.Denk dat dit je vraag is,de man is alleen nodig voor de bevruchting heeft niks met het proces van ei aanmaak te maken.Het is de kunst man en pop op het juiste moment te koppelen,hoevaak hoor je niet van onbevruchte eieren.Over het algemeen zijn poppen eerder broedrijp dan mannen als ze onder dezelfde omstandigheden gehouden worden het is dus vrij normaal dat je pop legt als je ze in een goede conditie hebt en dat blijkt wel vrg Rob.

    Opmerking


    • #3
      en nu

      en nu moet ik nou wachten totdat de pop klaar is met leggen van eitjes
      of kan ik ze gewoon weg halen en dan de man er bij doen
      wat is nu het juiste om te doen.

      bedankt voor je reaktie rob

      mvg mike

      Opmerking


      • #4
        Mike is de man broedrijp,zou zelf de pop een paar dagen op de eieren laten broeden om ze even rust te geven.Haal je de eieren nu weg en de man is nog niet zo ver dat hij bevrucht, de pop zal dan toch binnen een paar dagen weer leggen,dan in ook deze ronde verloren.Waarom zat de man er al niet bij?Als de man broedrijp is haal je na een week de eieren weg en zal de pop opnieuw beginnen en hopenlijk dan na een paar weken jongen succes ermee Rob.

        Opmerking


        • #5
          ik wou de man vanmorgen bij de pop doen want hij is nu broedrijp
          maar ja toen zag ik dat er 2 eitjes in het nest lagen
          dus nu heb ik hem eerst bij een andere pop gedaan.
          dus het besten is nu even wachten totdat alle eitjes er liggen en dan nog een week wachten of kan ik ze dan wel weg halen als alle eitjes er liggen.

          gr mike

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
            Als de pop in broedconditie is zal ze leggen daar is geen man bij nodig.Denk dat dit je vraag is,de man is alleen nodig voor de bevruchting heeft niks met het proces van ei aanmaak te maken.Het is de kunst man en pop op het juiste moment te koppelen,hoevaak hoor je niet van onbevruchte eieren.Over het algemeen zijn poppen eerder broedrijp dan mannen als ze onder dezelfde omstandigheden gehouden worden het is dus vrij normaal dat je pop legt als je ze in een goede conditie hebt en dat blijkt wel vrg Rob.
            Klopt helemaal vergelijk het maar met kippen die hebben ook geen haan nodig om eieren te leggen. Dit heb je bij alle vogels er is dus niets aan de hand met jou kanarie pop.
            Groet Goudvink

            Opmerking


            • #7
              ja inderdaad zoals hierboven gezegt wordt de eieren niet weghalen zolang de man er niet bijzit. als de man erbij geplaatst is en beide vogels broedrijp zijn kun je de eieren weghalen en zal er een nieuw nest met eieren gemaakt worden.

              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                oke bedankt voor jullie informatie
                dan zet ik de man er bij want die is nu wel broedrijp

                groetjes mike

                Opmerking

                Working...
                X