Mededeling

Collapse
No announcement yet.

District TT Schoorl (NH)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • District TT Schoorl (NH)


  • #2
    www.noordholland2006.nl
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik heb vandaag al wat gezien en het wordt/is echt heel erg mooi!
      Een groot assortiment prachtige vogels in een erg fraai ingerichte zaal en een mooie verkoopklasse. Voor prachtige kanaries en goulds bijvoorbeeld moet u beslist gaan kijken.
      Beslist een aanrader als u een leuk uitstapje wilt maken komende dagen.
      Zaterdag vanaf 12 uur ongeveer is al het moois te bewonderen.

      Ik heb m'n camera in Schoorl laten liggen per abuis, anders had ik vast wat foto's kunnen laten zien, wordt vervolgd.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik ben vandaag geweest
        Het is de moeite waart om langs te gaan, zeker de eigen kweek witte spechten ( 90 91 en 91 ) zijn zeker het bezichtigen waard
        Over mijn eigen resultaten ben ik heel te vreden;
        grijs man 87
        masker grijs man 87
        masker grijs pop 89
        orb zwb blf 91 bondskruis

        en mijn catharina`s
        gezoomd 88 en 88
        grijs groen89
        hemelsblauw 89+ brons
        lutino 90 zilver
        grijsgroen 90+ bondskruis

        Alle andere prijjswinnaars ook gefeliciteert

        Piet

        Opmerking


        • #5
          Ook van harte Piet!
          Ik mag zelf ook nogal tevreden zijn, met twee ingezonden kanaries een bondskruis en zilver (93 en 92).
          Mijn zilverbekjes was men wat minder over te spreken maar mijn TT-carriere kan niet meer stuk.
          Zondagmiddag mag ik bij de infobalie staan, dus ieder die iets wil weten is welkom, ik ben namelijk nogal slim....
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Een jongensdroom.......

            Het lijkt wel een spannend jongensboek. Ton Koek, de natuurkweker bij uitstek (de enige "supplementen" die z'n vogels krijgen is wat nectar) brengt voor het eerst twee agaatroodmozaïeken naar de (district) show en gaat er vandoor met twee dikke prijzen die eigenlijk voor de kleppers waren weggelegd. Ons slimmerikje heeft natuurlijk wel alle wijze lessen van meneer de Blij op de N.K.C. goed onthouden.............

            Het popje (met Bondskruis) zit er ook wel prachtig bij!

            Sterkte met je besluit om verder te leven zonder kanaries.
            Stoppen met roken is waarschijnlijk gemakkelijker.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              www.noordholland2006.nl zetten.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  show

                  Beste Louis,

                  Ik was ook in Schoorl en maak ook graag mijn complimenten.
                  Je ziet hoe het ook kan.
                  Het is alleen wat eenvoudig om te zeggen dat dat bij de bondsshow ook zou moeten. De ruimte in Apeldoorn is veel te klein voor zo'n opzet. Dan moet je naar een nog grotere gelegenheid en daar zit wel een kostenplaatje aan mag ik aannemen. Apeldoorn zal ook wel iets kosten denk ik.
                  En je moet ook wel de mensen hebben die dat willen doen en dat wordt ook steeds minder. Maar ik geef toe, het was prima in Schoorl.

                  Opmerking


                  • #10
                    alternatief bondshow Apeldoorn

                    Ik ben met je eens dat de hal in Apeldoorn ook niet echt groot is voor meer uitbreiding. Maar als je deze tt toch centraal landelijk wilt houden met veel meer ruimte dan zou volgen mij de veehallen in Utrecht deze gelegenheid wel bieden. Ook bij ons de Groenoorthal in Leiden zou dat zijn, alleen is deze veel minder centraal gelegen.
                    Ik hoop dan ook dat de bondshow in Apeldoorn niet eeuwig blijvend is, wil men vooruit in de aanpak en wil men er meer smuk aangeven, dan zal men verder moeten zoeken.
                    Ik zeg dit niet uit kritiek, want daar heb ik veel te veel respect voor ons hoofdbestuur voor. Ik ken diverse mensen daaruit, en kan niet anders zeggen dan degene die ik ken zeer vriendelijke en begaande mensen met de liefhebberij zijn. Maar ik probeer alleen aan te geven dat de bondshow ook in een andere opzet ingevuld kan worden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Heren,

                          Een fantastisch idee om van de bondsshow een nog mooier aangeklede show te maken.
                          Ik denk dat dit waarschijnlijk weinig extra bezoekers zal trekken, maar wel veel kosten met zich meebrengt.
                          De meenste mensen komen voor de kwaliteit van de vogels en die vergelijk je het beste in de showkooien.
                          Buiten dit is de ruimte in Apeldoorn niet geschikt om de vogels ruimer en meer aangekleed te presenteren of men moet een grote tent bijplaatsen.
                          Dit zal waarschijnlijk weer niet genoeg bezoekers trekken om de kosten te dekken.
                          Ik hoop echter dat er een manier is om alle wensen intevullen, zonder dat we de bondsshow naar een minder centrale en bereikbare locatie moeten verhuizen.

                          Met gelukkige nieuwjaarsgroeten.

                          Alex

                          Opmerking


                          • #14
                            bondshow

                            Als je het bovenstaande goed gelezen had, zat hier de oplossing al in verwerkt en Utrecht is toch echt veel centraler dan Apeldoorn.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
                              .... Ik ben van mening, dat als je van die nu saaie bondshow wat wilt maken ... ook daar dit voorbeeld gevolgd moet worden.
                              De bondsshow is in de eerste plaats een wedstrijd en geen show, dus om de huidige opzet "saai" te noemen dat gaat me toch veel te ver.
                              Wel kun je er eens aan denken of je naast de (volgens sommigen "saaie") wedstrijd niet eens een keer iets bijzonders kunt doen, een soort thema.

                              Ik ga ieder jaar naar Kassel, dat is de Duitse Bondsshow van de AZ, daar hebben ze elk jaar een bepaald thema en een soort show element.
                              Ik neem aan dat ook de NL bondsbobo's daar wel eens geweest zijn, zo niet dan zou ik dat volgend jaar toch eens doen.
                              Er zijn speciaalclubs die dat in NL ook wel zouden kunnen, met name de speciaalclub Vruchten en Insekteneters heeft denk ik wel de mogelijkheid tot het maken van een show element, zij hebben ook al vitrines en volieres beschikbaar, wie weet zijn er nog wel meer speciaalclubs die dit zouden kunnen.

                              De ene soort leent zich wat beter voor een show element dan de andere, ik zie de speciaalclubs met "saaie" kleine zaadetende tropen dit nog niet zo makkelijk doen, omdat die kleinere vogels wel heel massaal 'aangeboden' moeten worden wil er iets moois of spectaculairs van te maken, die vallen zo snel in het niet.
                              kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X