Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat doen vogels met de jaarwisseling????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat doen vogels met de jaarwisseling????

    Gisteren vroeg iemand mij of ik wist waar de vogels verbleven tijdens de jaarwisseling. Het was hem opgevallen dat je nooit groepen vogels in paniek ziet wegvliegen tijdens het vuurwerk afsteken maar je ziet ze ook niet in de bomen zitten. De volgende morgen zitten ze gewoon weer gezellig in zijn tuin alwaar ze te eten krijgen. Ook in een bos bij mij in de buurt is er het jaarlijkse vuurwerkspectakel te zien en ook dan hoor en zie je geen vogels.

    Ik moest het antwoord schuldig blijven, mijn vogels in huis hebben er totaal geen last van als het vuurwerk afgaat(en dat gaat behoorlijk tekeer om 24.00 uur!).
    Hoe vergaat het de vogels in de voliere's? zijn die in de stress?? Misschien weet iemand het antwoord want merkwaardig is het wel.

    groetjes Aussie.

  • #2
    nou ja goed is het absoluut niet natuurlijk en ze kunnen er volgens mij wel degelijk van in de stres raken. wij zelf hebben vaak de vogels met oud en nieuw aan het broeden dus al zowieso een ongunstige situatie. maar als er een lamp aan is kunnen ze zien en dat scheelt al een heleboel. dus als het dan rustiger is geworden kunnen ze lekkr rustig weer op hun nest gaan zitten.
    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      oud en nieuw

      Hallo,
      ik laat al jaren tijdens de jaarswisseling het grote licht branden tot een uur of02.00 en er is eigenlijk nooit wat bijzonders gebeurd daarna gaat de normale nachtverlichting aan.
      allen een voorspoedig 2007 en een sukses vol kweekjaar toegewenst.
      m.vr.gr.Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Bij mij werkte de verlichting aan juist verkeerd de vogels begonnen in de voliere te vliegen terwijl ze dat in het donker niet deden met vuurwerk.Daarna viel het mij op dat luitjes die dat leuk vinden door de verlichting aangetrokken werden om in die richting vuurwerk te gaan gooien.Het is nl van de straat uit te zien als er verlichting aan is.Doe al jaren geen verlichting meer aan en ze blijven rustig in de voliere slapen groeten Rob

        Opmerking

        Working...
        X