Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over jonge gouldamadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraagje over jonge gouldamadine

    Hallo, omdat er geen reaktie komt via het fotoalbum probeer ik het zo maar eens: Tussen mijn 7 jongen goulds zitten er twee die duidelijk veel lichter van kleur zijn,met name de borst en buik,rugkleur is hetzelfde(groen).
    Op de foto is het jong 8 weken oud. Beide ouders zijn wildkleur maar ik weet niet wat ze vererven.
    Is het op deze leeftijd al te zien wat de uiteindelijke kleur zal gaan worden of moet ik gewoon wachten tot de rui voorbij is.
    Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie antwoorden.

    Groetjes Aussie
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    jonge goulds

    De meest licht gekleurde vogels zullen meestal de poppen zijn, dit is al vrij goed op jeugdige leeftijd te bepalen. Ook witborsten zullen meestal wat lichter zijn.

    Opmerking


    • #3
      lichte kleur.

      Hallo Aussie.
      plaats er ook eens een foto bij van de donkere gekleurde vogels, de vogel op de foto is mijn inziens gewoon een wildkleur dus lichtgroen .
      m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Lijkt me een witborstpop worden.
        Het klopt dat witborsten "lichter of oranjer(lichaamskleur)" zijn. Splitten zitten er meestal tussen in.

        Opmerking


        • #5
          kleurslag

          Heb gewoon een beetje geduld en wacht tot de vogels uitgeruid zijn. Dan is het nog vroeg genoeg om te bepalen wat je er verder mee kunt. Geniet ervan. Niet teveel verplaatsen zou ik adviseren want anders heb je kans dat ze zomaar stoppen met het doorruien. En hé Gebbinkjes kijk je nog wel eens in het fotoalbum?
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            hallo Henk3

            hallo Henk ,
            natuurlijk kijk ik nog wel eens in het foto album ,maar maak even duidelijk wat je bedoelt je opmerking heb ik wel gelezen als je dat bedoelt,verder wens ik iedereen prettige feestdagen en een goed kweekjaar 2007.

            m.vr'.gr. Harry
            m.vr.gr. Harry

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
              Hallo Aussie.
              plaats er ook eens een foto bij van de donkere gekleurde vogels, de vogel op de foto is mijn inziens gewoon een wildkleur dus lichtgroen .
              m.vr.gr. Harry
              Oke Harry bij deze: de foto's zijn niet echt duidelijk maar het verschil is denk ik goed te zien.Op de eerste foto(donker en licht)zit de lichte gould bij de sephia.

              Groetjes Aussie
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                licht en donker

                Hallo ,
                ik heb de foto's bekeken maar het is nu nog te moeilijk om er een oordeel over te vellen ,het zou een witborst kunnen worden maar dat is meer gokken dan zeker weten.
                succes verder met kweken .

                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  Zijn vrijwel zeker witborsten. Je weet niet of beide ouders split zijn??

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                    Zijn vrijwel zeker witborsten. Je weet niet of beide ouders split zijn??
                    Nee, de kweker waar beide ouderdieren vandaan kwamen had niets bijgehouden. Wel zaten er in zijn voliere veel gele goulds. Hij had de goulds gewoon ertussen vliegen en was voornamelijk met andere vogels in de weer. Het koppel zelf is erg mooi qua kleur en formaat.
                    Bij het andere koppel zat wel een witborst-pop maar die jongen zijn duidelijk donkerder op borst en buik. (meer geel/bruin).
                    Het is gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant ik weet dat ik geduld zal moeten hebben.
                    groetjes Aussie.

                    Opmerking


                    • #11
                      andere kleur

                      Ik heb ooit eens lila borst gekweekt uit ,voor zover ik kon terug kijken, gewone wildkleur goulds. Met de ouder vogels had ik al diverse keren gekweekt en nooit waren er afwijkingen. Echter op een gegeven moment lagen er ook lichter gekleurde jongen tussen. Toen ze uitgekleurd waren, hadden ze veel lichter gekleurde borstkleuren. Wegens omstandigheden heb ik destijds niet door kunnen gaan met die vogels.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        het zijn witborsten!

                        Hallo, nou jullie hebben inderdaad verstand van zaken!! de twee lichtere vogeltjes zijn inderdaad witborsten. Eentje is dieper geel op de buik dus waarschijnlijk een man. De twee andere vogels van dit nestje krijgen een licht paarse borst.(misschien pastel of gewoon poppen?).
                        Kan ik hieruit opmaken dat beide ouders split zijn voor witborst?? (2 vd 4 jongen.)
                        Bijgaand foto van de (beginnende)witborsten:
                        Tevens een foto van de oudste gould die al behoorlijk kleurt,het is duidelijk een mannetje: hij baltst de gehele dag en volgt de vrouwtjes continue(beetje macho,dus)

                        Nog bedankt voor het meedenken en als de vogels helemaal op kleur zijn zal ik ze nog eens op de foto zetten.

                        Groetjes Aussie.
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Opmerking


                        • #13
                          wat bedoel je met allebei split witborst? De vader is toch witborst of is dit een andere man?

                          Gr. Wim

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo Wim,

                            Nee, de beide ouders van dit nestje zijn paarsborsten. De witborst op het fotootje is de pop van het andere nest. Zij is helaas overleden nadat ze een soort toeval kreeg. De jongen waren toen al uitgevlogen.Pa heeft de jongen verder groot gebracht.(roodkop paarsborst ) Van deze jongen zitten er geen witborsten tussen.
                            groetjes Aussie.

                            Opmerking


                            • #15
                              Je kunt inderdaad alleen witborsten krijgen uit split x split, witborst x split en natuurlijk witborst x witborst.
                              Je ouders zullen dus split zijn, een gedeelte van je wildkleur jongen mogelijk ook(uit dit nest).

                              Opmerking

                              Working...
                              X