Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Over zangvogels gesproken....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Over zangvogels gesproken....

    Hallo,

    Twatwa, Oryzoborus crassirostris; http://www.youtube.com/watch?v=5Cp10lPDt9M
    Kwam hier toevallig over gestruikeld, wilde dit graag met jullie delen....

    Iemand ervaring met deze vogels?

    Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

  • #2
    twa twa's

    Jammer hoor, je leven lang in zo'n shit kooitje, alleen omdat je leuk kan fluiten.

    Heb je dat filmpje van die vogels in die sporthal gezien, gek dat er geen twa twa's, picoletten enz, in het wild te vinden zijn.

    Importverbod, ik weet het niet, die surinamers krijgen hun vogels nog wel steeds naar nederland.

    Groetjes.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      klinkt misschien vreemd, maar een vogel die niet happy is zingt toch niet zoveel?

      Opmerking


      • #4
        Sorry, jongens om de vogelssport op deze manier af te kraken.

        Het gaat hier immers om de surinaamse cultuur.

        Als je de zangwedstrijden wilt zien moet je hier s'zomers naar de Bijlmer in Amsterdam gaan kijken.

        http://webserv.nhl.nl/~ribot/ned/wedstryd.htm.

        Ik probeer zelf met een koppel treurpaapjes (soortgelijke vogels)te kweken.

        En ben dus ook benieuwd of er mensen zijn die Paapjes, Twa twa,s, Picoletten, Gelebeks, Blauwbakka's, Oranka's, Mustaas, Djacks, enz kweken.

        Had jij (Serinus)ook geen treurman?

        Groetjes populier.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            inderdaad prachtige soorten, die geweldig kunnen zingen. Ik heb in het verleden blauwbakka's gehad en in de toekomst zou ik ze graag weer hebben

            Opmerking


            • #7
              Surinaamse soorten

              Hier in de omgeving van rotterdam zijn er nog wel van dit soort vogels te vinden,heb zelf nog een twatwa man zitten maar dit is al een oude (16 jaar)
              maar alle andere soorten ben ik mee gestopt omdat de aanschafprijzen vrij hoog liggen en als je ze zelf wil verkopen raak je ze niet kwijt.
              Ik heb zelf blauwbakka roti en orankaroti (bruinbuikpaapje en kaneel of dwergpaapje)gwhad en verder nog de kroonmoestaas en dyak en treur of rouwpaapje en papegaaisnavelpaapje gehad.
              de ellende is dat de meeste van deze soorten pas na 2 jaar op kleur komen en je ineens met twee mannen zit.
              Bovendien kun je ze het beste per koppel houden of in ieder geval niet onderling,en boijvoorbeeld voor een orankaroti betaal je algauw 200-250 euro zeker als hij wietslag zingt ook al interesseerde mij dat totaal niet.
              De surinaamse liefhebbers kijken anders tegen deze vogels aan als wij en het gaat ze voornamelijk om de zang zoals bij de picolet de pijpije en bij de twatwa de kiauw of ringkiauw.
              Wil je deze zang horen moet je is op de site van de amsterdamse club kijken of de site van chedie deze speelt heel goed met zijn vogels en heeft ook verschillende soorten zang op zijn site staan.
              Mvg,
              Kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                Hallo Kingfisher,

                Heb je de links van de cites die je hier noemt.
                Ik ben wel benieuwd naar de zang van deze vogels....

                Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  zang surinaamse vogels

                  Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                  Hallo Kingfisher,

                  Heb je de links van de cites die je hier noemt.
                  Ik ben wel benieuwd naar de zang van deze vogels....

                  Groeten, Serinus.
                  Hallo Serinus die links moet ik opzoeken ,ik heb ze zelf eraf gegooid maar ik stuur je die stukjes zang wel per e-mail.
                  Groeten Kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking

                  Working...
                  X