Mededeling

Collapse
No announcement yet.

swift parkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • swift parkiet

    wie zou mij willen uitleggen hoe om te gaan met de swift parkiet,te weten hoe te kweken,hoe te voeden,hoe te huisvesten,wat voor broedblok
    etc etc etc?
    ik hoor het graag van u.
    winterkoning

  • #2
    de swiftparkiet

    Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
    wie zou mij willen uitleggen hoe om te gaan met de swift parkiet,te weten hoe te kweken,hoe te voeden,hoe te huisvesten,wat voor broedblok
    etc etc etc?
    ik hoor het graag van u.
    winterkoning
    Beste winterkoning als je op de site www.swiftparakeet.tk kijkt dan kun je alles over deze mooie vogel te weten komen. groetjes John.B

    Opmerking


    • #3
      swift parkiet

      beste john b,
      natuurlijk bedankt voor de genomen moeite om een vraagje te beantwoorden,
      het linken naar links is natuurlijk ook goed bedoeld maar ik wil zo graag persoonlijke antwoorden/ervaringen horen.
      er zijn er maar zat die links hierop zetten en door verwijzen,opzich (nogmaals) geen punt,maar de meeste mensen (denk ik dan) kunnen wel googelen en vinden zo hun info en zo slaat men dan juist de verkeerde weg in wat betreft de doelstelling vogelcafe.(mensen in contact /"gesprek"/discussie laten komen over onderwerpen waar zij zich interesseren).
      anders krijg je volgens mij gewoon het idee van een databank met daarin de nodige links.
      volgens mij zou het zo moeten zijn dat als men iets over bv de swift wilt weten hier persoonlijke ervaringen van en met deze vogels moet kunnen lezen want op deze manier hebben andere lezers er dan ook wat aan (toch?).
      de website had ik idd al bezocht en bekeken,
      nogmaals bedankt en hoop op wat meer ervaringen/gedachtengang over de swift te kunnen lezen.
      hoe zit het met de roodbuikswift bv is dat gewoon een mutatievorm of is dit een ondersoort van?
      mvg

      Opmerking


      • #4
        de swift.

        beste winterkoning ik weet dat het wat makkelijk was van die site maar er zit
        ook een studiegroep aan verbonden . in deze groep gaat het er alleen om dat
        men alle ervaringen met elkaar deeld en uitwisseld,zelf ben ik er ook lid van.
        ik kan je ook wel vertellen hoe ik het doe, ik voer ze grof parkietenzaad met in de winter zonnepitten , daarnaast krijgen ze eivoer en stukjes appel en wortels vijn gesneden. broeden doet de swiftparkiet in bijna iedere blok van ongeveer 30cm diep en een grondoppervlak van 18cm bij 18cm of het nu een ronde blok is ,of met een voorkamer of niet. het is een zeer gemakkelijke vogel. ik heb voor dit jaar 6koppels zitten en nog een losse pop ze zitten twee aan twee in een kooi van 3 en een half bij 1 bij2 meter. dit is hoe ik het doe en ik heb er goede ervaring mee . vorig jaar heb ik tweemaal op een show gestaan en ben tweemaal kampioen geworden. het komende jaar wil ik aan meer show's gaan deelnemen .gr John.B ik hoop dat je er nu meer aan hebt.

        Opmerking


        • #5
          de swift

          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          dank je john,ik wilde idd gewoon een eigen(of meerdere) ervaring graag zien.
          betekend dat jij koloniebroed (4 vogels per kooi ?)toepast met de swift?
          of lees ik dit nu verkeerd?
          in ieder geval heb je goed resultaat als je kampioen er mee ben geworden.
          hoe zit het met de mutaties van de swift?
          welke kleurslagen zijn er zoal?
          en hoe zit dat met die roodbuiken? ondersoort of mutatievorm?
          hoe zit het met de gedachte/wetenschap dat ze nektar nodig hebben,zin of onzin?
          of vinden ze dit gewoon erg lekker en dus niet van levensbelang?
          gewoon nieuwsgierig
          groetjes
          inderdaad ik pas koloniebroed toe het is ook een kolonie vogel. wat betreft de roodbuik het is volgens mij een mutatievorm, ik heb ook een swift met nogal wat rood op de borst als je hier mee doorkweekt en een man zoekt met ook veel rood dan krijg je op den duur vanzelf wel roodbuiken maar dit zal wel een tijdje duren. wat betreft de nektar dit vinde ze gewoon lekker maar de jongen die hier geboren zijn hebben dit niet nodig ik heb ook wel eens een tijdje honing over het zaad gedaan dit vinden ze heel lekker maar het geeft wel een zootje en in de zomer moet je oppassen met wespen. gr.John.B

          Opmerking


          • #6
            We blazen er even wat nieuw leven in. Op vogelproblemen.nl staat dat deze vogel een beplante voliere niet vernield. Op andere sites lees ik weer dat liefhebbers ze geregeld verse takken geven om op te knagen. Vandaar de hamvraag voor de lezers thuis. Vernielen Swifts beplanting in de voliere ja of nee?

            Opmerking


            • #7
              ik heb zelf ook swiften gekweekt
              swiften zijn niet zon grote slopers als andere parkieten
              maar als u wilt dat de knoppen van de beplanting heel blijft moet u ze geregeld wilgentakken geven

              mvg matthias

              Opmerking

              Working...
              X