PDA

Bekijk Volledige Versie : samenstelling wildzang voliere

jan1970
15-12-2006, 16:59
wie kan mij vertellen en advies geven welke vogels er in een voliere kunnen en die dan ook gaan broeden en met elkaar overweg kunnen heb zelf een koppel japanse nachtegalen en nu wilde ik er nog 1 of 2 koppels van een ander soort bij indoen deze vogels moeten wel mooie zang hebben de voliere wordt ongeveer 8 m2 en met een nachthok van 1m2 en hij wordt ongeveer 2 meter hoog welke beplanting kan ik er het beste in zetten ik hoop dat er iemand is die miju met raad wil bij staan gr jan

rob 2
15-12-2006, 21:48
Hallo Jan in een voliere van 8m2 kun je een paar coniferen zetten,andere soorten worden snel kaal geplukt.Bij hoveniers bedrijven hebben ze wel eens 2e keus voor een mats prijsje.Verder kunnen er in zo'n voliere wel een paar vogels,heb zelf volieres van 6m2 waar ik gemiddeld 4 koppels in heb.Hang per koppel minimaal 4 nestgelegenheden op die opgetooid worden met conifeertakken,zorg dat de vogels niet veel de zelfde kleuren hebben.Heb zo putters,sijzen,vinken en alariovinken in een vlucht zitten,krijg er gemiddeld net zo veel jongen van als de koppels in broedboxen vrg Rob.;)

girlits
15-12-2006, 23:26
Ik heb zelf geen japanse nachtegalen maar weleens gelezen dat ze gek zijn op eieren en jonge vogels.Ik denk dat je de vraag moet stellen bij de speciaalclub vruchten en insektenetende vogels die zullen er vast wel meer over weten. groeten eddie

Ton Koek
16-12-2006, 02:53
Inderdaad geven Nachtegalen vaak problemen in de nesten van de andere soorten. Voldoende ruimte èn beschutting kan helpen, maar het zijn erg felle rakkers.

rob 2
16-12-2006, 20:56
Die nachtegalen hoeven geen probleem te worden indien je voldoende en goed voedsel geeft voor elke vogelsoort het juiste mengsel.Heb zelf een aantal jaren nachtegalen gehad en deze nooit betrapt op eieren weghalen,heb dit wel eens van andere gehoord en als ik daar ging kijken zag je dat ze wilden nestelen en er alleen nestmateriaal in de nesten van andere vogels ter beschikking was.En het dan maar raar vinden als ze daar aan gaan trekken,zodra er nieuw nestmateriaal in de voliere werd gedaan was dat gedrag afgelopen met andere woorden ga eerst de fout bij je zelf zoeken dan bij de vogels ze zijn afhankelijk van wat wij hun geven vrg Rob.:rolleyes: