Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozaieken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozaieken

    hallo allemaal,

    misschien een stomme vraag, maar ik had graag geweten of het zo is dat bij de mozaieken de man altijd type 2 is en de pop type 1.
    alvast bedankt voor de reactie(s).

    gr ray

  • #2
    Vogelvriend,

    In principe is een man de type2 en de pop de type1.
    Je hebt ook mozaieken die wel een man zijn en geschikt voor de type1 kweek,dit zijn mannen met gespleten maskers.
    Ook heb je poppen die een klein masker laten zien , deze zijn weer geschikt voor de kweek van type2 mannen.
    Succes met de kweek van mozaieken.

    ALEX

    Opmerking


    • #3
      Ik ben zelf geen kanariekweker, maar ik vind mozaieken wel erg boeiende vogels, kan er misschien eens iemand die er verstand van heeft uitleggen hoe je goede mozaieken kweekt.
      Ik neem aan dat je vogels het die voor de poppenkweek zijn en dat je er ook hebt die specifiek voor de mannenkweek geschikt zijn.
      Maar op welke details wordt er dan gelet en welke fouten moet je proberen te vermijden.
      Kortom geef eens wat meer info.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Het geheim van de smid wordt niet onthuld blijkbaar (???)
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          mozaieken

          Het is door alex goed uitgelegd.Wat wil je kweken type1 of type2. dus daar moet je op los laten.GRT Teunis

          Opmerking


          • #6
            http://users.skynet.be/woutvgils/
            Ook in de standaardeisen staan duidelijke aanwijzingen. (nbvv.nl)
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              mozaieken

              __alex______

              dus als ik het goed begrijp, als ik een type 2 vogel heb, kan ik er vanuit gaan dat het een man is???

              gr ray

              Opmerking


              • #8
                Ray,

                Een type2 is een vogel met een masker,en dit zijn normaalgesproken mannen, uit goede kweeklijnen voor de type2 kweek zullen de poppen ook een klein maskertje laten zien, maar niet zo ruim dan bij de mannen.

                Groeten

                Alex

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door vogelvriend
                  __alex______

                  dus als ik het goed begrijp, als ik een type 2 vogel heb, kan ik er vanuit gaan dat het een man is???

                  gr ray
                  Type 2 is de Man Type 1 de pop .Ook is het belangrijk te weten dat als men mozaieken gaat kweken moet kiezen voor type 1 of type 2 kweek .Beide vogels uit een koppel kweken is pratisch onmogelijk ,Op mijn site De kanarie home page leest u hier meer over .

                  Succes Wout van gils

                  Opmerking

                  Working...
                  X