Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eierschalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eierschalen

    hallo wie kan mij vertellen hoe hij of zij zijn vogels de eierschalen geeft ik doe meestal de na dat de eieren hebben gekookt de schalen nog even in de magnetron .maar ik heb ook van iemand gehoord dat hij eerst de vliesjes uit de eieren haalt wie kan mij vertellen hoe ik het het beste kan doen groeten sjouke uit friesland

  • #2

    Opmerking


    • #3
      ik geef altijd de eierschalen van hargekookte eieren en heb er geen problemen mee en de vogels vooral de gouldamadines zijn er gek op.
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        Ik geef regelmatig eierschalen. Ik doe ze ook eerst even in de magnetron. Ze worden er behalve zo ongeveer steriel ook wat brozer van.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Eierschalen

          Hallo Sjouke, hier een reaktie uit Friesland. Als kweker en liefhebber van gould amadines heb ik jarenlang eierschalen gegeven. Mede door het aantal kweekkoppels en de daar uit voortvloeiende jongen kon ik er geen eieren meer tegen eten. ± Een jaar geleden was ik bij toeval in Espel (N.O.P.) bij een dierenspeciaalzaak, de fa Brands.Deze verkoopt Organisch Eigrit in emmertjes. 3Kg. 5Euro en 6Kg 9,50Euro. Deze eierschalen zijn fijngemalen.De sticker op het emmertje vermeldt: Organisch Eigrit,Afkomstig van zorgvuldig geselecteerde eierschalen! Zorgt voor een hogere en constantere calcium spiegel - organisch gevormd calcium carbonaat - extra mineralen en sporenelementen. Mijn vogels nemen het graag op , en ik ben inmiddels aan de tweede emmer van 6Kg. begonnen. In principe is het een product voor postduiven. Het produkt is fijn gemalen en ruikt iets zoetig. Ik heb geen adres of tel.nr. van de fa Brands. Met vr. gr. Hessel Nijholt

          Opmerking


          • #6
            hallo, ik geef zeker tijdens de kweek eierschalen,eerst gekookt en daarna in een oventje, pas op dat het niet te hard gaat dan kun je opnieuw beginnen. Het ruikt wel naar maar de vogels(goulds)vinden het zalig en gaan meteen eten.
            Hessel: is fa.brands de eigenaar vd dierenzaak of staat die naam op de emmer? zou inderdaad veel handiger zijn om kant en klare eierschillen te hebben(lust zelf nl geen ei!) Als je meer gegevens hebt over fabr.oid dan hoor ik dat graag, ga ik informeren bij ons in de buurt.

            Alvast bedankt en vriendelijke groet. Aussie

            Opmerking


            • #7
              Eierschalen

              Hallo Aussie, de gegevens die ik voor je heb, heb ik in mijn bericht vermeld, verder staat er op de sticker een tht en verder, made by Brands Espel. Of dit de eigenaar kan ik niet met zekerheid zeggen. Misschien dat je via de telefoongids of de bedrijven gids aan het adres kunt komen. Probeer het maar eens.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hessel Nijholt
                Hallo Aussie, de gegevens die ik voor je heb, heb ik in mijn bericht vermeld, verder staat er op de sticker een tht en verder, made by Brands Espel. Of dit de eigenaar kan ik niet met zekerheid zeggen. Misschien dat je via de telefoongids of de bedrijven gids aan het adres kunt komen. Probeer het maar eens.
                Oke, Hessel bedankt voor de moeite, ik ga aan de slag..

                Opmerking


                • #9
                  eierschalen

                  Brands Hokkenbouw
                  Vaartweg 30 8311 AA Espel tel: 0527-271789
                  fax: 0527-682860
                  Website: www.brandshokkenbouw.nl

                  E-mail: info@brandshokkenbouw

                  op dit adres kun je alles vinden .
                  m.vr.gr.Harry
                  m.vr.gr. Harry

                  Opmerking


                  • #10
                    Eierschalen

                    Hallo Sjouke!
                    Vroeger gaf ik zowel de schalen van gekookte als rauwe eieren.
                    De rauwe schalen droogde ik in de zon of in de oven.
                    Ze werden met een vijzel fijn gestampt en aan de vogels gegeven.
                    Tegenwoordig koop ik gewoon een baal van 25 kg fijn Vogelgrit voor kleine
                    vogels.Daar zit alles in wat een vogel nodig heeft zoals o.a. kalk,maagkiezel,
                    houtskool,oestergrit. Kosten? Tussen 10 en 15 Euro.
                    Bij mij wordt het thuisbezorgd.
                    Succes!
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking

                    Working...
                    X