Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ziek??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ziek??

    Hallo iedereen,

    Heb 2 vraagje's,

    1) Mijn kanarie is nu sinds een week gestopt met zingen en ik zag gisteravond dat hij op 2 pootje's zat te slapen is hij nu ziek of voelt hij zich gewoon even niet lekker?

    2) Als hij ziek is wat kan ik dan het beste doen?

    Aanvullende informatie:

    Hij krijgt elke dag vers water en elke dag 2 theelepels vers zaad.
    Elke dag vers badwater.
    1 keer per week word zijn kooi schoongemaakt incl. zijn stokje's.
    Bakje grit staat tot zijn beschikking.
    Elke dag een klein beetje ei/krachtvoer.

    Graag jullie reactie's hierover.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen en een zieke Piet

  • #2
    Huiskamervogeltjes worden vaak te dicht bij de centrale verwarming geplaatst of op een tochtige plek, beide zijn niet goed. Minimaal 1 meter van de verwarming plaatsen en tocht kun je konstateren door op de plaats van de kooi even een brandende kaars te plaatsen, aan de vlam kun je zien of daar tocht heerst of niet. Suc6

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      Birdfarm,

      Ik weet dat kanarie's ziek kunnen worden van tocht en de verwarming.
      Alleen de kooi staat op een hoge kast een meter of 2 a 3 van de verwarming vandaan.

      En hij zou alleen op de tocht staan als het rooster in het achterraam open staat maar dit is het hele jaar al dicht omdat hij daar al eerder ziek is door geworden. (en als het tocht moeten wij dat ook voelen de computer staat in de kast waarop de kooi staat. en ik verzeker je als het rooster open staat waaien wij ook bijna weg dus daar kan het niet van zijn).

      Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

      Mijn vraag is eigenlijk wat ik moet doen om hem er weer bovenop te krijgen.

      Met vriendelijke groet,

      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Help

        Hij zit nu op zijn schelp met zijn kopje naar beneden en verroert zich bijna niet meer, hij doet ook zijn oogje's dicht en komt bijna niet meer aan lucht.
        Ik zit eigenlijk op de klap te wachten waneer hij naar beneden valt.

        Dus ik denk dat dit het einde is van Piet hij heeft teveel meegemaakt om er nu nog bovenop te komen.

        Jeroen

        Opmerking


        • #5
          Hetgeen je nu verteld zal het idd niet lang meer duren.
          Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en als ik een kanarie verkocht voor de huiskamer vertelde ik er altijd bij; niet op de tocht, niet bij de verwarming, niet bij een televisiescherm en niet bij de magnetron.Voor de meeste van ons zeer logisch maar de realiteit is heel anders.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            oude van dagen?

            Is je kanarie misschien al enige jaren oud en op leeftijd? Het kan zoveel zijn. Bij ziekten is het mijn inziens het beste om een vogeldierenarts te raadplegen.
            Je zou je kanarie bij de rode warmte lamp kunnen zetten (ziekenkooi). Kijken of dat helpt. Warmte wil nog wel een wondertje verrichten.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de reactie's,

              Je zult het niet geloven maar hij is er weer aardig bovenop gekomen. Hij is nog wel stil maar het hijgen is zo goed als over en hij eet gelukkig weer een beetje.

              Ik had niet gedacht dat hij het nu zou halen omdat hij al zoveel heeft meegemaakt.

              Maar gelukkig kan ik er nog even van genieten.

              Jeroen

              Opmerking


              • #8
                samen oud

                Nou laten we hopen dat jullie samen oud mogen worden dan. Veel succes.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Het zijn waarschijnlijk toch weer luchtmijten.

                  Ik heb eens goed zitten te observeren en toen zag ik dat hij wat naar boven aan het braken was en het met zijn snavel aan het kapot maken was en klonk in iedergeval hard zat net of hij een nootje aan het kraken was. En hij zat met heel zijn snavel om de tralies heen.

                  Dus ik heb hem gelijk behandeld met anti-luchtmijt.

                  Wat mij wel opviel is dat toen hij een paar weken geleden in de vaponastrip vloog heb ik die natuurlijk gelijk weggehaald maar daarna heeft hij dan toch weer last gekregen van die mijtje's. En met die strip heeft hij er geen last van gehad of in ieder geval vele malen minder, dus die strippen werken inderdaad goed voor de mijt.

                  Groet Jeroen

                  Opmerking


                  • #10
                    vapona

                    Ik ben niet zo voor het gebruik van vapona strips, ik krijg er hoofdpijn van en dan vraag ik me af of er ook vogels tussen zitten die er pijn van in het koppie krijgen. Dan hebben ze in ieder geval geen best leven meer.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jerilo
                      Birdfarm,

                      Ik weet dat kanarie's ziek kunnen worden van tocht en de verwarming.
                      Alleen de kooi staat op een hoge kast een meter of 2 a 3 van de verwarming vandaan.

                      En hij zou alleen op de tocht staan als het rooster in het achterraam open staat maar dit is het hele jaar al dicht omdat hij daar al eerder ziek is door geworden. (en als het tocht moeten wij dat ook voelen de computer staat in de kast waarop de kooi staat. en ik verzeker je als het rooster open staat waaien wij ook bijna weg dus daar kan het niet van zijn).

                      Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

                      Mijn vraag is eigenlijk wat ik moet doen om hem er weer bovenop te krijgen.

                      Met vriendelijke groet,

                      Jeroen


                      Hallo Jeroen.
                      Een vogel op een hoge plaats in huis zetten is opzicht prettig voor de vogel omdat hij zo alles goed kan overzien maar heeft ook zijn nadelen. Word er bij jou op de plaats waarde kanarie staat bv gerookt of rook je zelf misschien. Rook van bv sigarreten stijgt naar boven en is slecht voor vogels. Ook als je een open keuken hebt kan de tempratuurschommeling soms de boosdoener zijn (warmte stijgt altijd op). Let ook op deze dingen als je de plaats van je vogel uitzoekt.
                      Succes. Groet Goudvink

                      Opmerking


                      • #12
                        Bedankt nog voor de tips.

                        Maar er wordt bij ons niet gerookt in huis. En ik heb ook geen open keuken.

                        Maar zoals ik het nu ziet gaat het goed hoor met hem, hij zal altijd wel wat blijven kwakkelen met zijn gezondheid hij heeft natuurlijk zo'n optater gehad met al die ziekte's bij elkaar.

                        Probeer mijn best te doen om hem gezond te houden maarja het kan een keer afgelopen zijn.

                        Jeroen

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jerilo
                          met zijn kopje naar beneden en verroert zich bijna niet meer, hij doet ook zijn oogje's dicht
                          Jeroen
                          Wat heeft je vogel nog meer voor klachten gehad voordat hij dit kreeg? En hoe is het nu met hem? Onze kanarie heeft ongeveer hetzelfde...

                          Zie:

                          Opmerking

                          Working...
                          X