Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Met Kanariepokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ervaring Met Kanariepokken

    Beste Vogelliefhebbers!
    Wie op dit forum heeft eigenlijk praktijkervaring inzake kanariepokken?
    In kleine fokkerijen met kanaries/vinkachtigen wordt denk ik niet gevaccineerd.Maar wat doen we dan aan muggenbestrijding.Uiteindelijk kunnen deze insecten het virus overbrengen op onze vogels.
    Zijn hierover nieuwe ideeen? Is er een vervanging voor b.v.de bekende/beruchte Vapona strip. Worden horren gebruikt voor het
    vogelverblijf. De kooien worden die met insectenwerende producten
    behandeld. Het badwater doen we daar een desinfecterend middel in?
    Laat u niet weerhouden door kritiek van anderen. Het gaat hier om zaken
    uit de praktijk, die hun nut hebben bewezen in uw fokkerij. Ik kan dit laatste
    niet genoeg benadrukken.
    Vindt u het allemaal maar niets om op het forum van alles over u heen te
    krijgen, dan wil ik het graag anoniem voor u plaatsen.
    Een e-mailtje aan mij is voldoende.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    er wordt gezegt dat deze ziekte door muggen wordt verspreid toch? hoe komt die mug aan deze ziekte dan?
    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      kanarie pokken

      Hallo Antoni.
      Ik heb ze dit jaar voor het eerst gevaccineerd, het is nogal moeilijk om aan dat spul te komen.
      Ik heb het via vogelmarktplaats gekocht van iemand die het over had, en dit is dan wel in goed vertrouwen.
      Ik moet er niet aan denken dat al mijn kanaries dood zouden gaan, ik ben welliswaar geen grote kweker (8 koppels) maar als je weer opnieuw moet beginnen om kanaries te kopen dan kost dit meer dan de vaccinatie.
      Ik weet niet of het waar is maar misschien weet iemand op dit forum dit dat ze met het maken van deze vaccinatiestof willen stoppen omdat het te weinig gebruikt wordt en dus niet rendabel is.
      Ik ben overigens lid van een vereniging, en daar hebben mensen wel eens last gehad van pokken alle vogels gaan dood en dit vind ik heel zielig.
      Als men een hond of een kat heeft laat men ze ook elk jaar inenten tegen allerlei ziektes, waarom kanaries dan niet.
      Met vriendelijke groet Ime

      Opmerking


      • #4
        Praktijkervaring Kanariepokken

        Hallo Ime!
        Tegen vaccineren is natuurlijk niets tegen.Het Poulvac-P-Canary wordt
        dacht ik niet meer in Nederland gefabriceerd. Als je het via een particulier
        aanschaft moet je er van overtuigd zijn,dat het steeds in de koeling is
        geweest.
        Als ik het goed begrijp heb je nooit kanariepokken in je hokken gehad.
        Wat deed je al die tijd aan muggenbestrijding.Wil je dat op het forum laten weten.
        Bij voorbaat dank.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          kanarie pokken

          Ik gebruikte in die tijd ecto spray.

          Opmerking


          • #6
            Praktijkervaring Kanariepokken

            Hallo Ime!
            Moet ik nu begrijpen,dat je niets meer doet aan de bestrijding
            van muggen.
            Ondanks vaccineren kan je toch te maken krijgen met kanariepokken.
            Als het vaccineren goed is gebeurd en het vaccin onder de juiste
            omstandigheden is opgeslagen geweest,dan zullen de vogels normaal gesproken niet aan kanariepokken doodgaan.Ze zullen er wel mee besmet kunnen worden.
            Gezien de weinige reacties moet ik er van uitgaan,dat de forumleden
            nooit daadwerkelijk met kanariepokken te maken hebben gehad, m.u.v.
            Louis,die een vroegere ervaring op het forum heeft neergezet,die zeer in
            de richting van kanariepokken wijst.
            Zowel voor degenen ,die hun vogels vaccineren als zij die dit niet doen,
            wil ik er bij deze toch op wijzen,de grootste zorg te besteden aan muggenbestrijding. Er staan ons diverse middelen ten dienste,die zonder gevaar voor de vogels gebruikt kunnen worden.
            Veel succes toegewenst voor het volgende fokseizoen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Muggen weren

              Hallo,

              Momenteel heb ik alleen een volliere waarin ik kweek. Of beter gezegd, waarin ze hun gang kunnen gaan. Ik heb dus geen specifieke kweekkopels maar meer een gezelschapsvolliere. Aan inenten heb ik nog nooit gedaan, maar dat is misschien voor de toekomst. Ik wil namelijk steeds verder gaan en uiteindelijk ook met echte kweekkoppels gaan werken.
              Bij mij kunnen de muggen dus zo in en uit vliegen. Nu heb ik eens zo hier en daar rondgekeken en ik ga waarschijnlijk op korte termijn een eucaliptusstruik in mijn volliere planten. Dit natuurlijk alleen als dat geen gevaar opleverd voor de vogels. Dit namelijk omdat de geur van eucaliptus muggen op afstand houdt. Misschien is het ook een optie om iets dergelijks in kweekruimtes te doen? Ik weet het niet zeker hoor, ik doe ook maar een gok , maar misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft? Als we natuurlijk de muggen op afstand kunnen houden is de kans op ziektes ook kleiner.

              Groeten, Harzer

              Opmerking

              Working...
              X