Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekverslagen

    Het zou toch erg prettig zijn als er op dit forum wat meer kweekverslagen zouden verschijnen, of kweekervaringen. Kennis doorgeven kan geen kwaad, voor fouten hoeft ook niemand zich te schamen want die hebben we alle maal gemaakt. Ik heb een idee dat er een hoop mensen zitten te kijken of ze wat kweekinformatie kunnen vinden over bepaalde vogels. Maar als eenieder alleen maar afwacht dan gebeurd er niets.
    Ik zou zeggen schroom niet en zet wat op papier. Het spreekwoord als er eenschaap over de dam is volgen er meer zou eigenlijk, niet nodig hoeven te zijn. Iedere enthausiaste liefhebber kan hier op dit forum zijn ei kwijt, van kanarie tot ara aantoe.

    Wie neemt het voortouw?

  • #2
    Goed Idee!

    Beste Louis , op zich geen gek idee maar Winterkoning heefd wel gelijk met zijn bewering dat er dan weer van alle kanten "betweter" kritiek komt. Misschien iets voor de Webmaster om een rubriek te openen waarbij je alleen je kweekervaringen kunt plaatsen zonder antwoord mogelijkheid? Ben je dan van andere mening plaats je je eigen verslag toch! Deze rubriek kan dan onderverdeeld worden in div. soorten. Ik ben voorstander voor zo een rubriek. Zou een aanwinst voor dit forum kunnen zijn.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      beste Winterkoning

      wat je zegt van dat nieuwe topic voor kweekverslagen zou inderdaad heel goed bruikbaar zijn voor ons allen. ben ik echt een voorstander van.

      wat je zegt van ik reageer niet overal op wat een ander zegt. vind ik er betreurends waardig omdat zelfs als je volgens jou onderuit wordt gehaald door iemand (zeg niet dat dat zo is maar bij wijze van in het ergste geval) zou het zonde zijn omdat jeje dan zou laten lijden door 1 misschien 2a3 andere. terwijl deze site toch dagelijks zoveel meer lezers heeft. er zijn heel veel verschillende mensen met allemaal andere achtergronden etc. etc. deze site is juist bedoeld om meningen te delen. andere mensen te informeren. en een discussie ontstaat al gauw. dan probeert men de ander te overhalen. soms door een nette voorzichtige discussie andere keren door een pittige discussie.

      ps. ik zeg dit omdat ik nou al meer dan 10 keer van jou heb geleze dat jeje inhoud omdat je een (.. aantal keer) bent aangevallen(onderuit gehaald) in een pittige discussie je zegt dat (denk ik) omdat jeje toch hieraan ergert en je eigenlijk iedereen toch jouw kennis wil doorgeven.

      ik hoop het goed verwoord te hebben en jeje niet aangevallen voelt. deze site is bedoelt om kennis overtegeven en iedereen heeft andere ervaringen dus is de kans gewoon aanwezig dat het bij een ander anders is uitgepakt en dat mag gezegt worden toch vind ik het jammer dat je dan je informatie achterhoud.

      pps. om lang verhaal kort te maken: zeg gewoon wat je te zeggen heb en laat je niet weerhouden iets te zeggen ook al is er kans dat je commentaar krijgt een ander iemand heeft er misschien wel wat aan.

      sorry voor het vele dubbele zeggen van sommige dingen.

      Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          prachtig stukje heer koek!

          Opmerking


          • #6
            Kweekverslagen

            Mensen die een kweekverslag op internet willen kunnen ze altijd mailen naar info@vvvogelvreugd.nl. Wij van v.v. Vogelvreugd uit Hardinxveld-Giessendam proberen ook zoveel mogelijk info op onze site te krijgen. Onze site is http://www.vvvogelvreugd.nl/


            Dus hoe meer kweekverslagen naar ons toe komen hoe beter.

            Sorry misschien was dit niet bedoeling van dit topic.
            M.vr.gr.
            Wim van der Linden
            http://www.vvvogelvreugd.nl/

            Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

            Opmerking


            • #7
              Goed begin!

              Prima verslag Ton K.

              Greetings Lucky

              Opmerking


              • #8
                clausvoer.

                Hallo Ton,
                kweek al 30 jaar vogels maar heb nog nooit van clausvoer gehoord ,kun je hier iets meer over vertellen.Mooi kweekverslag trouwens.


                (Omdat ik inmiddels wist dat vooral het voeren nog wel eens problemen gaf had ik me goed voorbereid. Zo veel mogelijk verschillende soorten dierlijk voer bood ik de vogels aan, naast Clausvoer, eivoer )

                m.vr.gr.Harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    clausvoer

                    In Belgie vind je nog Claus bij de grotere vogelzaken. Er bestaan zelfs verschillende samenstellingen in, en groter of kleiner gemalen?
                    Bestaat ook met toevoeging van honing enz...
                    Trouwens , mooi verslagje Ton.

                    Opmerking


                    • #11
                      claus

                      Oorspronkelijk geplaatst door tropic
                      In Belgie vind je nog Claus bij de grotere vogelzaken. Er bestaan zelfs verschillende samenstellingen in, en groter of kleiner gemalen?
                      Bestaat ook met toevoeging van honing enz...
                      Trouwens , mooi verslagje Ton.
                      Hallo volgens mij gaat het tegenwoordig onder de naam claus bruin en zwart afhankelijk van de soort die je neemt en grofheid.
                      Ik dacht dat claus bruin de grofste was en dat er drie variaties waren maar daar moet je me niet op vastpinnen.
                      In rotterdam is het nog goed te krijgen maar vrij duur,ik had het altijd als toevoeging/aanvulling op mijn gewone universeel voer.
                      mvg, Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Klopt helemaal Kingfisher, en inderdaad , ik gebruik het op dezelfde manier.

                        Opmerking


                        • #13
                          wel een kweekverslag maar eh.......

                          Zelf hou ik op mijn website een kweekverslag bij met div.foto's, voor mezelf schrijf ik alles qua voeren e.d. op cd-rom. Op mijn site is het een ietsie pietsie te lang voor een forum(en ook niet interessant genoeg voor de "echte"kwekers, ben ik bang) Ook van het nestelen van de barmsijsjes schrijf ik zoveel mogelijk op; natuurlijk met zoveel mogelijk foto's.

                          Groetjes Aussie

                          ps Ton: mooi verslag ik had het toevallig gisteren al gelezen via de vogelvereniging Haarlem.

                          Opmerking

                          Working...
                          X