Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betreurenswaardig besluit webmaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • betreurenswaardig besluit webmaster

    Ik wil toch graag kwijt dat ik het besluit van de webmaster niet erg kan waarderen.
    In hetzelfde bericht staat letterlijk:
    Er kan vanaf nu niet meer op dit onderwerp worden gereageerd worden.
    en even verder:
    bij de NBvV staat democratie en vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel!
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

  • #2
    Betreurenswaardig besluit Webmaster?

    Ik denk,dat het besluit van de Webmaster een heel verstandig besluit is.
    De democratie is er wel degelijk bij de NBvV. Er is een bericht opgenomen
    in het Bondsblad. Voorts het antwoord van de Bond hier afgedrukt op het forum.
    Eenieder ook niet -kanariefokkers hebben hun zegje kunnen doen op dit forum.
    Hier en daar wat onjuiste benadering van het onderwerp en dan houdt het op een gegeven moment op.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Ook ik ben niet blij met het abrupte einde van deze Thread.
      Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om de Webmaster een mailtje te sturen om zijn besluit nog eens tegen het licht te houden.

      Ik heb me steeds niet in deze discussie gemengt, omdat ik niets zinnigs aan de discussie toe kon voegen.
      Wél heb ik alles met veel interesse gelezen omdat het tóch een zeer actueel onderwerp is.
      Je kunt op geen TT, beurs, etc. komen, zónder dat het over dit onderwerp gaat.

      En nu wordt notabene op een Forumsite(!) deze discussie niet toegelaten....
      Mijn mening is; dat Vogelarena zich bést onafhankelijk op mag stellen, trouwens niet alleen in deze discussie.

      Vandaar dat ik dan ook respect heb voor de redactie van Onze Vogels om het bewuste bericht te plaatsen.

      Verder heb ik het idee dat, buiten de berichtjes van Willy, op inhoudelijke gronden, een pittige discussie werd gevoerd.
      Als het hier al niet meer mag, waar dan wél.....
      Zoals gezegd ik heb hier geen ander standpunt deze discussie, als dat de nieuwe, grovere, bestrepingseisen mij persoonlijk méér bekoren dan de oude bestreping.
      Maar ja; voor m'n Hybriden heb ik áltijd al de grove bestreping nodig gehad.

      Dus Webmaster......

      Groeten, Serinus.
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        [QUOTE=Serinus;5130]
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Voor welk forum is dit bericht bedoeld?
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            waar het in een topic/Thread de verkeerde kant op gaat en dus mensen alleen maar zitten te vitten op elkaar en het voegt niks toe aan het onderwerp of het gaat zelfs al niet eens over het onderwerp is het verstandig om deze HELAAS te sluiten ongeacht wie,wat of waar het over gaat
            Henk Dijkkamp

            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
              waar het in een topic/Thread de verkeerde kant op gaat en dus mensen alleen maar zitten te vitten op elkaar en het voegt niks toe aan het onderwerp of het gaat zelfs al niet eens over het onderwerp is het verstandig om deze HELAAS te sluiten ongeacht wie,wat of waar het over gaat
              Nee hoor.
              Dan moet je als moderator ingrijpen door de kemphanen prive toe te spreken (mail sturen) en hetgeen "niet kan" wegmodereren (verwijderen)
              De discussie beeindigen en zeker op deze manier is een zwaktebod.
              Dat is: Ik (whatever wie het betreft) kan de discussie op basis van argumenten niet winnen, dus ik gooi er mooi effe een slot op

              Ik wil er niet zo heel veel over kwijt, maar ik ben vorig jaar begonnen om op elke TT waar ikzelf (tropen) keur te vragen aan de kleurkanarie keurmeesters: "zit er hier 1 volgens de nieuwe standaard"
              Het antwoord is vrijwel altijd "nee" en als het verrassenderwijs toch een "ja" is, dan zijn het maar 1 tot 3 vogels per TT, meestal mozaieken.
              Op sommige andere TT's hoef ik de vraag niet eens te stellen want daar zitten alleen nog maar geel, wit en rood (vetstof zonder pigment), goh, hoe zou dat nu toch komen......?
              Op de meeste TT's zitten beduidend minder kleurkanaries dan voorheen, goh, hoe zou dat nu toch komen.

              Ik hoef me als niet-kanarie liefhebber niet druk te maken over deze zaak, maar ik heb een paar mega grote ??? bij deze zaak en bij de hele gang van zaken er omheen.
              De groot deel van de liefhebbers is diep ongelukkig, een deel is gestopt of overgestapt op vetstof of postuur.
              Een deel van de kleurkanarie keurmeesters is diep ongelukkig, er zijn er ook al diverse mee gestopt omdat ze die "nieuwen" niet mooi vinden etc.

              Ik heb al kanarie keurmeesters gehoord die wat van die "nieuwen" hebben gekocht en zeggen: Ik denk dat ik ze weer wegdoe, want ik vind ze zo helemaal niet mooi.

              Mag ik een klein voorbeeldje geven?
              Het motto is: "de NBvV dat zijn we samen".
              Het is nogal niet wat om de standaard zo drastisch om te gooien.
              Hebben de NBvV leden, lees: de kanariekwekers, daarin wel een stem gehad?
              Wie hebben deze beslissing genomen en met welke bevoegdheden en mandaten hebben zij dat gedaan? Spraken zij met de steun/toestemming van de leden in de rug?
              Ik zou eigenlijk de NBvV willen adviseren om deze cultuuromslag in de keurtechniek van een substantieel deel van de kanarie liefhebberij ter stemming te brengen op de komende NBvV Algemene Ledenvergadering.
              Gewoon over stemmen, wordt het daar aangenomen dan is de meerderheid "voor" en houdt het gezeur ook op, want in een democratie beslist de meerderheid.
              Maar wees ook zo flink om je verlies te pakken als de meerderheid "tegen" is, want de NBvV dat zijn we samen.

              Ik ben persoonlijk niet voor of tegen de nieuwe standaard, maar je kunt je wel afvragen of dit nu de juiste manier van invoeren van nieuwe regels is.
              Ik zou er meer mensen in gekend hebben (keurmeesters, kwekers) en als er dan besloten wordt tot invoering een VEEL langere overgangstermijn invoeren, want als ze er zelfs nu, na de invoering van de nieuwe standaard, nog maar zo weinig zijn (de "nieuwen") dan vraag ik me even wat af: waarom zo snel er doorheen gejaagd?
              Of ze hadden moeten overwegen om BEIDE verschijningsvormen te blijven keuren, die zwaar bestreepten volgens de nieuwe standaard en de fijn bestreepten volgens de oude standaard, en bij gelijk eindigen de "nieuwe" voor laten gaan.
              M.i. is dit laatste een betere weg dan de weg die nu is ingeslagen, want die demotiveert nogal.
              De kanarieliefhebberij is al sterk aan het vergrijzen, nu dit er overheen komt zijn vele oudere kwekers die er de brui aan geven, het gaat hen jaren kosten om met die "nieuwen" weer op hetzelfde niveau te komen als hun "oude standaard vogels" nu hebben, en als je boven de 65 bent denk je al snel: die jaren de tijd heb ik niet meer....
              Dus ze stoppen, dat kan toch niet het doel zijn van een hobby organisatie?
              Dat is toch het bevorderen en uitbouwen van de liefhebberij in de breedste zin van het woord?
              kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

              Opmerking


              • #8
                het is al jaren een tendens dat er minder kanaries komen op TT is mijn mening dus ik denk niet dat het alleen maar aan de nieuwe eisen ligt.
                maar mochten er toch vele kwekers/inzenders stoppen van we-ge die nieuwe standaareisen ja dan zijn we zeker verkeerd bezig dit kan en mag dan ook niet dat is wat ik(als tropenliefhebber) er van wil zeggen wat betreft de discussie over die nieuwe standaard.

                waar het mij om ging Hans is als de topic niet meer gaat over voor wat het bedoelt is kun je hem naar mijn mening beter sluiten want hij is voor menigeen dan niet meer te volgen en sommige zullen het lezen na enkele plaatsingen met verwijten op de man over en weer ook niet meer verder lezen.
                Henk Dijkkamp

                Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                Opmerking


                • #9
                  Ach die grote kanarieverenigingen uit de steden zijn allang verdwenen.
                  Die fijne gelukkige tijd heb ik mogen meemaken.
                  Heerlijke discussies over de vererving van de nieuwe kleuren.
                  Geen gezeur op allerlei forums,want Internet bestond niet.
                  Gewoon een zo goed mogelijke kanarie fokken volgens de regels ,want daar ging en gaat het om.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    In reactie op het stuk van Hans van de Weerdhof het volgende.
                    Ook ik vind dat je niet zomaar een discussie moet stoppen, maar dat je vervelende gasten aan moet spreken op hun gedrag.

                    In het stukje van onze 2e bondsvoorzitter rept deze over onjuistheden en niet objectief zijn, welnu in genoemd stuk staan ook onjuistheden en is de schrijver ook niet altijd even objectief.

                    Het teruglopen van de flanktekening is al veel eerder ingezet dan 15 a 20 jaar geleden, want toen ik ruim 20 jaar geleden met de opleiding tot kleurkanarie keurmeester begon speelde deze zaak al enkele jaren en werd er al gesproken dat we het tij moesten keren.
                    Echter de keuze voor vloeiend bruine vogels is bewust gekozen en is vaak onderwerp van discussie geweest in technische besprekingen, dit heeft niets te maken met door de vingers zien van keurmeesters.

                    Wat wel door de vingers werd gezien was het feit dat in de mozaiek kleurslagen in de 80 er en begin 90 jaren er opeens types verschenen die een kraakhelder rugdek toonden vrij van enig phaeo melanine.
                    Deze vogels ( afkomstig uit Italie)werden zeer hoog gewaardeert door de keurmeesters(ook door mij) omdat we het contrast prachtig vonden.
                    Dat kon in die tijd ook omdat het melanine in die kleurslagen een ondergeschikte rol ten opzichte van het mozaiek zijn was.
                    Genoemde vogels hadden naar onze toenmalige standaard veel te brede strepen.
                    De heldere mozaiken werden vrij gemakkelijk door ons allen geaccepteerd en de weg lag open om ook in de overige melanine kleurslagen te gaan experimenteren.
                    In Zuid Europa heeft men al lang een andere weg gekozen dan bij ons op het gebied van melanine eisen, dat was in de 70 er jaren al bekend.
                    De toenmalige kwekers die aan de COM wedstrijden mee deden wisten dit en anticipeerden daar ook op, zij kweekte meerdere type vogels, men speelde bijvoorbeeld de bruin opaal poppen in nederland en de bruin opaal mannen op de COM wedstrijden.
                    Van lieverlee kweekten die COM mensen ook met de zuidelijke type vogels, maar stuiten daarbij op het probleem dat die in Nederland niet gewenst waren.
                    Dit speelde niet alleen in nederland maar ook in Belgie.
                    Onze zuiderburen zijn toen al hun leden gaan informeren en voorbereiden op datgene wat ons later gewoon door de strot is geduwd.
                    De AOB hebben hun standaard nieuwe stijl opgezet met een lange voorbereiding en toen deze gepresenteerd werd begon in Nederland het paniekvoetbal.
                    Men is toen een inhaal race begonnen.
                    Eerst wilde onze bond onverkort de AOB standaard overnemen, maar de Belgen wilde daar te veel geld voor hebben.
                    Vervolgens is men met de ANBvV, de KBOF en onze oosterburen om tafel gaan zitten.
                    NOOIT ECHT NOOIT is aan onze leden gevraagt wat men wilde, slechts een select groepje kwekers is wat gevraagt en dat waren merendeels COM spelers.
                    Ik heb zelf vele malen op bijeenkomsten van keurmeesters en op district vergaderingen gehamert op dit feit.
                    Ik heb de vereniging waarvan ik lid ben zover kunnen krijgen om een voorstel op de AV van 2001 in te dienen om te bewerkstelligen dat beide soorten vogels, ons type en het zuidelijke type gevraagt en ingezonden konden worden.
                    Het advies van de bondsraad was tegen te stemmen omdat er geen plannen waren om vraagprogramma en standaard eisen aan te passen, let wel dit was voorjaar 2001.
                    Het voorstel van onze club werd dan ook weggestemt en hier hangt men het label democratisch aan.
                    Twijfelachtig omdat plannen ter wijziging van de standaardeisen er toen al wel waren.

                    Dan zegt ook onze 2e voorzitter Dat het enkele seizoen kost om via selectie te komen tot zwaardere bestreping.
                    Mijn kritiek hierop is dat dit geen goede voorlichting is.
                    Onze oude type vogels zijn van een geheel ander kaliber dan de zuidelijke vogels.
                    De zuidelijke type vogels bezitten een veelvoud aan eumelanine en vrijwel geen phaeomelanine ten opzichte van onze vogels, een gevolg van 10 tallen jaren selectie.
                    die inhaalslag kunnen we vergeten en rest ons niets anders dan de zuidelijke type vogels aan te schaffen.
                    En hier gaat nu op korte termijn de schoen wringen, genoemde zuidelijke type vogels zijn schaars en behoorlijk prijzig.
                    Ik heb persoonlijk niets tegen dit type vogel, ook dat heeft zijn charme, maar wel de wijze waarop genoemde type vogels veel van ons wordt opgedrongen,het is slikken of afhaken.
                    Dan heeft onze 2e voorzitter het over opruien.
                    Ik ben zelf door mensen binnen onze bond betitelt als negatief, opruiend en zelfs gefrustreerd toen ik aangaf te stoppen met keuren omdat ik het niet op kon brengen vogels die we altijd gewaardeerd hebben weg te schrijven en dat is precies wat er nu gebeurt.
                    Ik weet niet wat verstandig is maar ik weet wel dat we in ieder geval niet verder moeten gaan met wijzigen van standaardeisen zonder onze leden te raadplegen en ook vind ik dat het nooit te laat is om je achterban te raadplegen.
                    Wat betreft het op een eiland komen te zitten, Nederlanders zijn door de eeuwen heen als stijfkoppen en eigenwijs betitelt, maar dat heeft ons toch geen windeieren gelegt.
                    Tot slot vind ik het vreemd dat er inmiddels mensen met plannen rond lopen de bonte kanarie te gaan vragen op onze wedstrijden.Dit om meer inzenders en dus vogels op de wedstrijd te krijgen.
                    Jagen we eerst onze mooie oude type vogels weg en gaan we vervolgens bonte vogels vragen? Een vreemd beleid.
                    Dit is laatste wat ik hierover ooit nog zal SCHRIJVEN.
                    Theo van den Ing

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Theo!
                      Ja bonte kanaries.Daar ben ik ook niet wild van.Maar ik zat zo te bedenken
                      dat als de toelating van die Portugese Harlekijnkanaries er eenmaal is,dan
                      lijkt me dat wel een leuke aanvulling.
                      Moeten o.a. mozaiek zijn met de roodfactor.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Wat mij wel van het hard moet is,dat de topkwekers en keurmeesters al 5 jaar terug wisten dat de nieuwe standaard er aan kwam,en is daar door gewoon een geld kwestie ,deze heren weten de weg en wat de goede kwekers zijn in het buitenland.Dat de smalle bestreping hier is gehandhaaft is niet de schuld van de kwekers,maar van de bonden en keurmeesters.Men had gewoon de oude standaard in nederland kunnen handhaven.

                        Opmerking


                        • #13
                          Even lezen Onze Vogels No.1,januari 2007.
                          En verder? Gewoon kanaries kweken volgens de Standaard.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Even lezen Onze Vogels No.1,januari 2007.
                            En verder? Gewoon kanaries kweken volgens de Standaard.
                            Beetje kort door de bocht, vooral iemand die alleen maar (bonte?) Timbrado's (zonder balken?) kweekt, vind je ook niet.
                            Hoe zou jij het vinden als een "heel levenswerk" met een paar pennestreken zou worden afgevoerd, zodat je weer helemaal opnieuw kunt, nee moet beginnen.
                            Beetje te gemakkelijk dit.
                            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Ongenuanceerde onzin.

                              Beste Buttervin,

                              Op ongenuanceerde beschuldigingen richting medeliefhebbers als "topkwekers en keurmeesters" zit echt helemaal niemand te wachten. Deze medeliefhebbers moeten ook hun zakcenten spenderen aan vogels met "balken". Tenminste, als zij in de geldende internationale pas willen lopen met de vogels.

                              Iedereen die een catalogus van een C.O.M. wedstrijd kan lezen, zou kunnen weten wie de "internationale toppers" zijn die vogels hebben in de nieuwe normen. Daar hoef je niks speciaals voor te kunnen, noch iets speciaals voor te zijn. Mocht je niet in staat zijn om een dergelijke catalogus aan te schaffen kan je altijd de resultaten van "Geel" (Mechelen) op de site van V.v.N.K. inkijken.



                              Onzin als; Dat de smalle bestreping hier is gehandhaaft is niet de schuld van de kwekers,maar van de bonden en keurmeesters.Men had gewoon de oude standaard in nederland kunnen handhaven., zit ook al niemand op te wachten.
                              Eerst was het klaarblijkelijk fout dat de smalle bestreping werd gehandhaafd Dat de smalle bestreping hier is gehandhaaft is niet de schuld van de kwekers,maar van de bonden en keurmeesters
                              en nu moet de oude standaard weer terug?
                              Men had gewoon de oude standaard in nederland kunnen handhaven.

                              Blijkbaar zit er nogal wat pijn onder veel liefhebbers, dat kan, dat mag. Graag wel netjes blijven tegen elkaar, dat is de boodschap!

                              Groet,

                              Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X