PDA

Bekijk Volledige Versie : Gold-headed Black Finch

winterkoning
08-12-2006, 10:13
hallo iemand ervaring met de eupalet vink? (pyrrhoplectes epauletta)
kan via buitenlandse kennis aan een koppel geraken.
maar weet er niks over,behalve dan wat er in tot mijn beschikbare informatie/documentatie staat.
ik ben BANG van niet maar ik probeer het toch op deze manier dus:
iemand ervaring?
ik hoor het graag
mvg:winterkoning:)

Daniel
08-12-2006, 11:22
Kan je helaas niet helpen maar het zijn wel prachtige vogels om te zien

Serinus
08-12-2006, 15:14
Hallo,

Nou Winterkoning, dáár zitten we dan weer.
Ik ken iemand die deze vogels heeft/kweekt en je zéker verder kan helpen.
En misschien jij hém wel (met deze vogels)!

Wat óók kan; de bewuste vogels zijn van hem.....:rolleyes:
Want érg dik zitten ze niet gezaaid....

Dus, beste vriend, hoe gaan we dit aanpakken, zodat ik je zijn adres, op een vertrouwelijke manier, kan toespelen?

Groeten, Serinus.

natuurgould België
10-12-2006, 16:02
hallo iemand ervaring met de eupalet vink?
ik ben BANG van niet maar ik probeer het toch op deze manier dus:
iemand ervaring?
ik hoor het graag
mvg:winterkoning:)

Hallo X, nickname Winterkoning.
Betreft eupalet vink :
Kennen iemand met ervaring hierin, een kweker van deze oranjekap.
Kan je zijn naam doorgeven, op het ogenblik dat ik weet aan wie ik andermans naam doorgeef.
Lester Lievens

=======================================
Uitspraak van de week :
BIRDS OF A FEATHER FLOCK TOGETHER
(gelijken zoeken spontaan mekaars aanwezigheid)
=======================================

natuurgould België
12-12-2006, 09:31
hoi ,natuurgould belgie,
...
ik denk dat we allemaal over dezelfde praten want zoals serinus al zei ze zijn zeer schaars in het voliere millieu.
...
winterkoning:)

Beste vogelkweker met nickname W.

De kweker waar ik het over heb, is duidelijk niet wie jij bedoelt.

En wanneer er al een naam door mij wordt doorgegeven, dan zal dat enkel naar bekenden-gekenden toe gebeuren, en uiteraard niet naar anoniemen. Graag genoeg wil ik in gaan op je vraag en je helpen, maar dan wel zonder al die poespas van façades. Heb je wat nodig, en heb je vervolgens mij daar bij nodig dan kan dat, maar verdere communicatie zal in dat geval op duidelijker en vanzelfsprekender wijze gebeuren zonder initialen, geheimtaal noch schuilnamen, of in het andere geval helemaal niet. Kies maar. In omgangsvormen best nooit de identiteit van een ander vragen wanneer je zelf geen identiteit opgeeft.
Nu moet ik hollen.
Lester Lievens

Serinus
12-12-2006, 10:35
Hallo,

Als ik een uitweg in de impasse zou mogen bieden;......
Indien Lester aan mij de bewuste naam van deze kweker door zou willen spelen, dan zorg ik dat degene die belang bij deze naam hebben op discrete wijze door mij worden ingelicht.

Hoewel ik hier óók een "Nickname" heb, is m'n gewone identiteit bij beide personen bekend, óók bij de kweker waarvan Winterkoning hier de initialen heeft prijsgegeven.
Want óók die zou geholpen zijn met een "kwekerscontact" van deze vogels!

Maar goed; daarvoor zullen jullie beiden dus wat "water bij de wijn" moeten doen.
Laat me éérst even iedereen gerust stellen; voor mij zit hier totaal géén belang bij!
Ik wil dit doen om iedereen een stapje verder te brengen, nérgens anders voor.
Mocht blijken dat ik iemand hiermee wil "besotemieteren" dan mag hij me publiekelijk hier op Vogelcafé afbranden.

Dus Lester, de bal ligt nu bij jou.
Als jij me de gegevens van de bewuste kweker doorspeelt, dan zorg ik dat de "belanghebbenden" hiermee geholpen worden, niet meer en niet minder.

Groeten, Serinus.

barmsijscabaret
12-12-2006, 13:48
Beste(n)

in het juni 2003 nummer van De Witte Spreeuwen staat een artikel (pg 453 tot 460) van Kris Depont uit Tielt (België) over zijn gelukte kweek met de goudkapvink. Zijn adres staat er ook in en hij heeft tevens ervaring met de kweek van masker-, Nepal- en roodkopgoudvink.

mvg

Serinus
13-11-2008, 21:57
Hé, Winterkoning,

Kijk eens wat ik vond.....http://ibc.hbw.com/ibc/phtml/votacio.phtml?idVideo=22597&Pyrrhoplectes_epauletta
en; http://ibc.hbw.com/ibc/phtml/votacio.phtml?idVideo=26664&Pyrrhoplectes_epauletta
Is dat nog wat geworden?

Groeten, Serinus.

pitylus
15-11-2008, 19:56
Ik heb ze vroeger gehad , ze zijn in juni 1999 voor het laatst ingevoerd geweest , Chris Dupont is een vriend van mij , het is nu al een tijdje geleden dat ik hem nog heb gehoord of gezien ( weet niet ofdat hij er zelfs nog heeft zitten ), maar deze vogels zijn erg moeilijk te kweken , ze maken zowat overal nest maar een vaste broedplaats vinden ze zelden , de eieren worden meestal op de grond gelegd en zijn dan ook bijna altijd kapot , er zijn er niet veel meer die deze vogels in hun bezit hebben .Een vogelhandelaar heeft ze in 1999 nog met vele aantallen aangeboden aan mij de prijs was toen ....25 euro stuk , helaas heb ik er dan maar mij 1 koppel aangeschaft zonde natuurlijk .