Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleur ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleur ringen

    ik heb gelezen dat er om de 5 jaar weer dezelfde gekleurde ringen terug komen. nu is mijn vraag kunnen er niet kleuren worden gekozen dat de ringen goed leesbaar zijn? ik heb gister met mijn vader vogels uitgezocht maar zoals bijv. de goudkleurige ringen zijn toch slechter te lezen. ik heb geen slechte ogen dus kan ze wel lezen maar om de mensen die minder goed kunnen zien tegemoet te komen lijkt het mij fijner om een andere kleur erbij te doen??

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Ben,
    De kleuren van de ringen zijn in COM-verband vastgesteld. Er is jaren en jaren gesteggeld over kleurringen. Men heeft er jaren jarenlang tegenaan gehikt. Een aantal jaren geleden is het er dan eindelijk van gekomen.
    De kleuren zijn toen ook zo vastgesteld en dit geldt voor alle landen die aangesloten zijn bij de COM. Naast de kleurringen kan men dan ook nog de aluminiumkleurige ringen gebruiken. Keuze genoeg dus.
    Wat de zichtbaarheid betreft, gewoon een bril opzetten, zeg ik dan maar. Dat moet ik ook en dat gaat ook prima, ook wat betreft de gele ringen.
    Harrie

    Opmerking


    • #3
      Winterkoning,
      Uit niets blijkt dat Ben het over beschermde vogels had, maar je hebt gelijk fokkers van dergelijke vogelsoorten kunnen alleen kleurringen bestellen, maar wat mankeert daar dan aan? Vind jij die aluminium ringen dan geschikter? Ik ben blij dat er kleurringen zijn, ik zou niet anders willen.
      Groet
      Harrie

      Opmerking


      • #4
        Hallo:

        Vanaf 2009 worden de goudkleurige ringen vervangen door violet.
        Inderdaad in verband met de leesbaarheid.
        Ergo: in de toekomst geen problemen meer.

        Wessel

        Opmerking


        • #5
          nee inderdaad het is gewoon een algemene opmerking (dat dan de europese cultuur vogels geen aluminium keus heeft is dan wel weer jammer). wat de ervaring is van andere kwekers. bij mij was het zo met uitzoeken dat ik 9 van de 10 vogels het nr kon lezen zonder dat ik de vogel uit een tt kooi hoefde te halen maar bij net die 1 zat een goud kleurige ring om die moest ik dus even in me hand pakken. ik dacht gewoon bij mezelf van als dat nou een donkere kleur was, was het net zo goedzichtbaar als bij die andere kleuren. (ik heb het over ringen kleiner dan 2,9 mm).

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            oh oke dan moeten we nog even wachten

            bedankt iedereen voor de opmerkingen.
            veel succes met het houden van uw vogels
            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Het probleem met de goudkleurige ringen was alleen met de ringen van de nederlandse bond de ringen van de algemene bond en van de b.e.c waren wel duidelijk leesbaar.

              Opmerking


              • #8
                Hallo!
                Fijn toch die kleurringen! Kan in 1 oogopslag zien welk jaar.
                Ja het lezen. Ik moet er wel mijn bril bij AFZETTEN .Met bril kan ik tot 10 cm.scherp zien.(speciaal geslepen glazen i.p.v.leesafstand van ca.30 cm).
                Het is nooit volmaakt.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Nieuwe kleuren

                  Kleurringen
                  Van de zijde van COM/OMJ zijn de kleuren van de ringen voor de komende jaren vastgesteld.
                  Er zijn een paar wijzigingen gekomen. Er zijn nu weer 6 verschillende kleuren.
                  De kleuren zijn:
                  2006 Rood RAL3002
                  2007 Zwart RAL9005
                  2008 Donkerblauw RAL5019
                  2009 Violet RAL4008*
                  2010 Oranje RAL2003*
                  2011 Donkerblauw RAL5019
                  2012 Rood RAL3002
                  2013 Zwart RAL9005
                  2014 Lichtgroen RAL6019*
                  De met * gemerkte kleuren zijn nieuw.

                  Opmerking


                  • #10
                    hier een site waar de RAL kleuren opstaan.

                    Opmerking


                    • #11
                      als ik naar de ral kleuren kijk in de tabel heb ik voor 2008 toch de verkeerde kleurringen thuis liggen, of klop de tabel niet
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                        als ik naar de ral kleuren kijk in de tabel heb ik voor 2008 toch de verkeerde kleurringen thuis liggen, of klop de tabel niet
                        Bron:http://www.brinktechniek.nl/RAL.htm
                        Aan de op deze pagina getoonde informatie kan geen enkel recht worden ontleend.De weergave van de kleur is sterk afhankelijk van de instelling van uw beeldscherm.
                        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                        Opmerking

                        Working...
                        X