PDA

Bekijk Volledige Versie : serinus canaria

kingfisher
03-12-2006, 20:39
Is er iemand in het bezit van wilde kanaries en zou me er wat over kunnen vertellen.
Ik bedoel dan niet de europese kanarie maar de eilandkanarie van madeira en canarische eilanden?

Serinus
04-12-2006, 08:08
Hallo Kingfisher,

Enkele weken geleden heb ik, óf op Vogelmarktplaats, óf op Marktplaats, een koppel te koop zien staan, in België.
Verder weet ik er niet veel meer over te vertellen dan wat je zo af en toe eens ergens kunt lezen.
Ik ken persoonlijk niemand die deze vogels heeft óf kweekt....
Ik vrees dat, áls je ze al kunt vinden, er de "hoofdprijs" voor zult moeten betalen!
Let er dan óók op dat het geen "zwart met geel" schimmel kleurkanaries zijn, :D

Succes, groeten, Serinus

Lucky
04-12-2006, 17:06
Beste Kingfisher, Ik zit hier direct aan de duitse grens en in Duitsland worden deze vogels relatief veel gehouden. Heten daar "kanarengirlitz." Worden regelmatig op het duitseweb aangeboden http://www.tierflohmarkt.de

Succes
Greetings Lucky:)

kingfisher
04-12-2006, 21:03
Allemaal bedankt voor de reacties en lucky ik heb al op die site gekeken en wat gevonden.
Meer reacties zijn altijd welkom.
mvg,
Bob

termeer
28-11-2008, 15:27
:cool:

Ik zou maar héél voorzichtig zijn met kanaries van de kanariese eilanden , diemag je in Nederland helemmal niet in je bezit hebben gerind of ongerind maakt in deze geen ver schil !

Daniel
28-11-2008, 17:24
inderdaad waarom zou je deze vogel niet mogen hebben. Zo ver ik weet mag je deze dieren gewoon met gesloten voetring hebben en zijn er zelfs geen citesdocumenten nodig voor deze soort.

Piet
28-11-2008, 18:50
Vorig jaar waren ze te bewonderen op de show van de SEC in Rosmalen. Die laten echt geen illegale of niet correct geringde vogels toe op hun show. Alles wordt gecontroleerd.

Piet
28-11-2008, 18:55
Ben ook wel benieuwd hoor waar het vandaan komt maar wilde toch ff reageren.

RobK
28-11-2008, 19:01
De Serinus Canaria mag je "gewoon" hebben en en er mee trachten te kweken. Wel speciale ringen voor europese cultuurvogels, ringmaat 2,7 mm.

Groet,

Rob.

kingfisher
28-11-2008, 21:16
De Serinus Canaria mag je "gewoon" hebben en en er mee trachten te kweken. Wel speciale ringen voor europese cultuurvogels, ringmaat 2,7 mm.

Groet,

Rob.

Amen.
mvg,
Kingfisher