PDA

Bekijk Volledige Versie : Haakbekken

Lucky
01-12-2006, 19:31
Wie kent er een methode om haakbekken op te kleuren zodat de witte strepen in de vleugels behouden blijven cq niet door kleuren?:confused:

Greetings Lucky:)

rob 2
01-12-2006, 20:40
He Lucky heb je al eens rozzebottelpitten geprobeerd denk dat jouw vogels ze wel zo kunnen knakken.Voor mijn vogels maal ik het in een koffiemolen de sijzen en putters komen er beter van op kleur.Heb het dit jaar bij Alario's gebruikt en er 4 op tt gezet 2 van 91 en 2 van 90 punten zegt toch genoeg,dat zonder een veertje te plukken baat het niet schaad het niet zou zeggen proberen groeten Rob.

rob 2
01-12-2006, 21:03
Winterkoning heb je het al eens geprobeerd,zelf heb ik ook goudvinken mooi op kleur gekregen je kun de verhouding opschroeven waardoor de vogels dieper doorkleuren.Ken bij mij in de buurt meerdere liefhebbers die het toepasssen bij groenlingen enz met goed resultaat.Rob

Lucky
02-12-2006, 11:05
Bedankt voor jullie reactie's, Beste Winterkoning je hebt gelijk met dat wilde ik niet horen. Want juist om dat veren "trekken" stel ik de vraag. Het veren "trekken" is ook niet het je van het. Los ervan dat ik het een vorm van dierkwelling vind, komen de veren ook gedeeltelijk gekleurd terug. (De opgeslagen kleurstof)
Het natuurlijk opkleuren bij de haakbekken is zeer moeilijk daar ze reeds zeer vroeg kleurstof behoeven als je ze toppy wil laten uitzien tijdens de TT. Rozenbottels is dan ook niet voldoende en ik wil ook niet de vogels te veel eenzijdig voer gaan aanbieden. Ik heb reeds verschillende bessen geprobeerd maar ook dit is niet voldoende. De vlierbes gaf nog het beste resultaat zowel bij de rode kardinalen als bij de haakbekken. Maar geen hondert procent score.
Graag jullie ideeën, ervaringen!

Greetings Lucky:)

rob 2
02-12-2006, 12:42
Bij onze vereniging zit een lid met timalie soorten en kardinaal soorten hij scoort op elke tt hoog met zijn vogels.Hij voerd veel verschillende soorten bessen en zegt dat de vlierbes hele goede resultaten geeft.De diepvries ligt vol met bessen door de hele familie verzamelt.Denk zelf ook dat met wat we ook voeren ze nooit zo mooi zijn als in de natuur,denk aan de veelzijdigheid van het voedsel aanbod Rob.