PDA

Bekijk Volledige Versie : europese kanarie

kingfisher
28-11-2006, 20:03
Ik heb onlangs een trio europese kanaries aan kunnen schaffen(man /2 poppen).
Is er iemand die ervaring heeeft met deze vogel betreffende het kweken?
kan in dit in een broedkooi en zoja hoe groot plusminus en is twee poppen en een man mogelijk of alleen per koppel ?
mvg, Kingfisher

girlits
29-11-2006, 20:54
Ik heb wel ervaring met het kweken van de girlits,maar alleen in aparte vluchtjes omdat ze erg agressief zijn in de broedtijd ze bijten op alles waar geel in zit.Heb eigenlijk nooit geprobeerd met twee poppen omdat dat bij de meeste vogels niet kan.In de broedkooi kan het mischien wel als je net als de kanariekwekers wisselbroed toepast.Zou wel grote broedkooien gebruiken en de hoek waar ze moeten nestelen bekleden met kunstkerstboom tevens de nestkastjes bekleden groeten eddie.

kingfisher
30-11-2006, 21:34
Ik heb wel ervaring met het kweken van de girlits,maar alleen in aparte vluchtjes omdat ze erg agressief zijn in de broedtijd ze bijten op alles waar geel in zit.Heb eigenlijk nooit geprobeerd met twee poppen omdat dat bij de meeste vogels niet kan.In de broedkooi kan het mischien wel als je net als de kanariekwekers wisselbroed toepast.Zou wel grote broedkooien gebruiken en de hoek waar ze moeten nestelen bekleden met kunstkerstboom tevens de nestkastjes bekleden groeten eddie.
bedankt girlitz voor je info.heb je nog tips wat betreft voeding?
Ze krijgen nu tropenzaad,wildzangzaad met graszaad eivoer en buffalo,s en groen en een stukje appel.
Miereeieren moeten ze niet misschien alleen in de broedtijd?
Mvg,
kingfisher

girlits
30-11-2006, 23:32
Bij mij eten ze bijna geen eivoer de jongen brengen ze hoofdzakelijk groot met vogelmier en geweekt zaad dat bestaat uit negerzaad en zoet raapzaad dit staat een nacht in heet water en wordt s,morgens uitgespoeld even op een handdoek en dan twee keer per dag geven oppassen bij warm weer dan drie of vier keer.Niet door het eivoer mengen maar apart. groeten eddie

kingfisher
01-12-2006, 21:37
Bedankt eddie voor je antwoord.
mvg,
bob

termeer
30-07-2008, 16:25
Ik heb onlangs een trio europese kanaries aan kunnen schaffen(man /2 poppen).
Is er iemand die ervaring heeeft met deze vogel betreffende het kweken?
kan in dit in een broedkooi en zoja hoe groot plusminus en is twee poppen en een man mogelijk of alleen per koppel ?
mvg, Kingfisher

Heft u mischien ook eenkoppel europese kanaries te koop.?

kingfisher
30-07-2008, 18:55
Voor vraag en aanbod kun je ondermeer terecht op www.vogelmarktplaats.nl

Mijn idee Winterkoning maar nee ,dat heb ik niet.
mvg,
kingfisher

termeer
29-11-2008, 23:19
Wat ik niet begrijp waarom ik niet zou mogen vragen of iemand een vogel te koop heeft op deze site.
het zijn toch allemaal vogel vrienden op deze site?

wie vind dat het niet of wel mag graag reageren , want ik vind deze bemoei zucht iets te ver gaan.

termeer
29-11-2008, 23:21
sorry ik heb bij het verzenden een fout gemaakt >

Henk3
30-11-2008, 01:14
Hopelijk krijg ik nu niet weer de volle lading maar ik neem de gok maar.

Het is een forumregel dat hier geen vogel handel plaats vind. Daar hebben we een speciale website voor.
Klik in forumnavigatie maar eens op "vraag en aanbod".

Of scrol helemaal naar boven en klik op vogelmarktplaats.

gerard 6
30-11-2008, 08:18
Termeer schreef:
Wat ik niet begrijp waarom ik niet zou mogen vragen of iemand een vogel te koop heeft op deze site.

wie vind dat het niet of wel mag graag reageren , want ik vind deze bemoei zucht iets te ver gaan.

Antw:
Ik vind het geen bemoeizucht maar voledig terecht.
Als iedereen hier op het forum de vraag gaat stellen wie wat te koop heeft of wil verkopen, dan werd het wel een heel onduidelijk zootje.
Vandaar dat mensen zeggen dat het op vogelmarktplaats hoort of op andere vogelsite's.
En ja precies wij zijn allemaal vogelliefhebbers en vogelvrienden hier, maar dat staat toch los van de vraag en aanbod. Juist omdat we vogelvrienden zijn wordt hier gesproken over de verzorging en het houden en kweken van vogels.

Antoni Hopmann
30-11-2008, 08:29
Termeer schreef:

Antw:
Ik vind het geen bemoeizucht maar voledig terecht.
Als iedereen hier op het forum de vraag gaat stellen wie wat te koop heeft of wil verkopen, dan werd het wel een heel onduidelijk zootje.
Vandaar dat mensen zeggen dat het op vogelmarktplaats hoort of op andere vogelsite's.
En ja precies wij zijn allemaal vogelliefhebbers en vogelvrienden hier, maar dat staat toch los van de vraag en aanbod. Juist omdat we vogelvrienden zijn wordt hier gesproken over de verzorging en het houden en kweken van vogels.

Geen discussie mogelijk. Idd. voor vraag en aanbod naar Vogelmarktplaats.

termeer
30-11-2008, 17:08
beste henk .

Ik ben niet uit op rusie maar ik vind het raar dat ik niet mag vragen naar europese kanaries .
Ik heb al op diverse websites gekeken en ze zijn vrij moeilijk verkrijgbaar en omdat ik gewaaschuwd ben voor handelaren en mensen die ze in de natuur vangen en dan ter verkoop aan bieden , dacht ik ik stel eens een vraag in vogelcafe . want het lijkt mij dat dit echte vogel vrienden zijn .
Maar handel wil ik zeker niet gaan bedrijven via deze wedsite.
Dus laat mijn vraag na europese kanaries A.u.b staan

Termeer

termeer
26-12-2008, 15:54
Beste moderators ,

Ik weet dat julie veel werk verzetten voor forum in vogel cafe .
Maar de lijst met berichten word nu wel erg lang en vaak staan er oude vragen en berichten op die allang beantwoord of achterhaald zijn.
Zou het niet beter zijn om alleen de berichten van 2008 mee te nemen na 2009 en de rest te verwijderen .
Natuurlijk ook de antwoorden en vragen over en op deze berichten verwijderen want zonder de eerst vraag of bericht er bij heeft niemand er iets aan .
Maar zo'n opgeschoond vogel cafe terkt volgens mij ook meer geintreseeden en nieuwe deelnemers want nu word het allemaal wat oudbollig en een herhaling van meningen door de zelfde groep deelnemers en deze site kan wel wat fris bloed gebruiken Toch?
Begrijp mij goed het is geen kretiek op de moderators maar een sugestie van mij .

Henk3
26-12-2008, 15:58
Termeer, je moet al die oude berichten zien als een naslagwerk. Daar kan iemand ontzettend veel informatie uithalen. Je hoeft niet persť op al die berichten meer te reageren. Maar je kan ze wel nalezen.

termeer
27-12-2008, 19:01
:D

Dat is nu juist het ptobleem ze maken deze site onodig lang en het is vaak een herhalen van oude al achterhaalde standpunten.
Tevens schtikt het nieuwe deelnemers af!

henk
27-12-2008, 19:31
Ik snap het probleem van Termeer niet zo goed.
Als je de site sporadisch bezoekt en je probeert dan alles te lezen, dan verstrik je er inderdaad in.
Regelmatige bezoekers van de site weten precies wat er gaande is en kennen de recente info. Een discussie op de site heeft altijd een begin en ook een eind en soms liggen die ver uit elkaar. Het gaat altijd over een bepaald onderwerp en is daardoor een naslag werk.
Google weet heel goed de weg op onze site en kan je naar de info brengen die anderen er op gezet hebben.
Het aardige van deze site is dat hij elke dag actueel is in tegenstelling tot vele andere websites.

Het opruimen is vooralsnog niet aan de orde.

Vriendelijke groet mede namens de webmaster,
Henk

termeer
01-01-2009, 11:30
-0-

Henk ,

Jij geeft precies aan wat ik bedoel , namelijk dat nieuwe lezers afgeschrikt worden door de hoeveelheid oude informatie.
En daardoor krijg je nooit veel nieuwe deelnemers op deze site en word het een herhaling van oude standpunten in soms een nieuw jasje .
En dat kan niet de bedoeling zijn wel?
Nieuwe deelnemers hebben nieuwe ideeŽn en nieuwe vragen en dat is leuk en leerzaam vind ik , jullie niet?

Termeer

Bullfinch
01-01-2009, 13:12
In de praktijk werkt het prima. Niemand gaat alle oude topics nog een keer openen en nalezen (een enkele uitzondering daargelaten:D ). Vaak worden dezelfe vragen opnieuw gesteld en reageren er andere mensen op met andere ideeŽn. Werkt prima. Niemand verplicht je om alle oude berichten door te lezen.

gerard 6
01-01-2009, 13:32
-0-

Henk ,

Jij geeft precies aan wat ik bedoel , namelijk dat nieuwe lezers afgeschrikt worden door de hoeveelheid oude informatie.
En daardoor krijg je nooit veel nieuwe deelnemers op deze site en word het een herhaling van oude standpunten in soms een nieuw jasje .
En dat kan niet de bedoeling zijn wel?
Nieuwe deelnemers hebben nieuwe ideeŽn en nieuwe vragen en dat is leuk en leerzaam vind ik , jullie niet?

Termeer

Hallo Termeer

Hoezo worden nieuwe mensen afgeschrikt door alle oude topics, en krijg je daardoor geen nieuwe leden.
In de ledenlijst staan 2479 leden, nou dat vind ik er best veel en dagelijks komen er nieuwe bij dat kun je onderaan het forum zien, elke dag weer.
Alle oude topics zijn een zijn op hun eigen manier een schat aan info bij elkaar.
Persoonlijk vind ik dat juist van dit forum de kracht dat alles blijft bestaan en dat je alles weer eens een keertje kunt doorlezen.
Veel vragen stel ik niet eens maar zoek ik op in de oude topics die op mijn vraag lijken en haal daar zo weer info uit.
Vind ik het dan nog niet dan stel ik als nog mijn vragen.
Je bent echt niet verplicht om alles door te lezen als je daar geen zin in hebt.

Adrie Jonkers
01-01-2009, 15:22
Beste Termeer, wanneer een door omstandigheden passieve vogelliefhebber plotseling door veranderende omstandigheden kan veranderen in een actieve vogelliefhebber, dan ben je dolgelukkig met een " oubollige " site als Vogelcafe. Je bent namelijk in staat om je binnen een vrij korte tijd in te lezen en je daardoor ook weer thuis te voelen in de vogelwereld. Ook het niet afgesproken beginsel: " domme vragen bestaan niet " , geeft voor beginners en herintreders een gevoel geaccepteerd te worden. Laat deze oude, maar zeer bruikbare info maar lekker staan. Het gegeven, dat om de zoveel tijd een forumlid over deze oude info struikelt, kan naar mijn mening afgedaan worden als een statistisch gegeven. Groet. Adrie Jonkers.

kingfisher
01-01-2009, 20:40
Amen:D
Nee kul natuurlijk maar ben het wel met je eens.
Op deze manier weet je inderdaad niet meer waar je iets zoeken moet.
mvg,
Kingfisher