Mededeling

Collapse
No announcement yet.

europese kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • europese kanarie

    Ik heb onlangs een trio europese kanaries aan kunnen schaffen(man /2 poppen).
    Is er iemand die ervaring heeeft met deze vogel betreffende het kweken?
    kan in dit in een broedkooi en zoja hoe groot plusminus en is twee poppen en een man mogelijk of alleen per koppel ?
    mvg, Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Ik heb wel ervaring met het kweken van de girlits,maar alleen in aparte vluchtjes omdat ze erg agressief zijn in de broedtijd ze bijten op alles waar geel in zit.Heb eigenlijk nooit geprobeerd met twee poppen omdat dat bij de meeste vogels niet kan.In de broedkooi kan het mischien wel als je net als de kanariekwekers wisselbroed toepast.Zou wel grote broedkooien gebruiken en de hoek waar ze moeten nestelen bekleden met kunstkerstboom tevens de nestkastjes bekleden groeten eddie.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
      Ik heb wel ervaring met het kweken van de girlits,maar alleen in aparte vluchtjes omdat ze erg agressief zijn in de broedtijd ze bijten op alles waar geel in zit.Heb eigenlijk nooit geprobeerd met twee poppen omdat dat bij de meeste vogels niet kan.In de broedkooi kan het mischien wel als je net als de kanariekwekers wisselbroed toepast.Zou wel grote broedkooien gebruiken en de hoek waar ze moeten nestelen bekleden met kunstkerstboom tevens de nestkastjes bekleden groeten eddie.
      bedankt girlitz voor je info.heb je nog tips wat betreft voeding?
      Ze krijgen nu tropenzaad,wildzangzaad met graszaad eivoer en buffalo,s en groen en een stukje appel.
      Miereeieren moeten ze niet misschien alleen in de broedtijd?
      Mvg,
      kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Bij mij eten ze bijna geen eivoer de jongen brengen ze hoofdzakelijk groot met vogelmier en geweekt zaad dat bestaat uit negerzaad en zoet raapzaad dit staat een nacht in heet water en wordt s,morgens uitgespoeld even op een handdoek en dan twee keer per dag geven oppassen bij warm weer dan drie of vier keer.Niet door het eivoer mengen maar apart. groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          europese kanarie

          Bedankt eddie voor je antwoord.
          mvg,
          bob
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
            Ik heb onlangs een trio europese kanaries aan kunnen schaffen(man /2 poppen).
            Is er iemand die ervaring heeeft met deze vogel betreffende het kweken?
            kan in dit in een broedkooi en zoja hoe groot plusminus en is twee poppen en een man mogelijk of alleen per koppel ?
            mvg, Kingfisher
            Heft u mischien ook eenkoppel europese kanaries te koop.?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
              Voor vraag en aanbod kun je ondermeer terecht op www.vogelmarktplaats.nl
              Mijn idee Winterkoning maar nee ,dat heb ik niet.
              mvg,
              kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                vraag en aanbod

                Wat ik niet begrijp waarom ik niet zou mogen vragen of iemand een vogel te koop heeft op deze site.
                het zijn toch allemaal vogel vrienden op deze site?

                wie vind dat het niet of wel mag graag reageren , want ik vind deze bemoei zucht iets te ver gaan.

                Opmerking


                • #9
                  kopen

                  sorry ik heb bij het verzenden een fout gemaakt >

                  Opmerking


                  • #10
                    Geen bemoeizucht R. Termeer.

                    Hopelijk krijg ik nu niet weer de volle lading maar ik neem de gok maar.

                    Het is een forumregel dat hier geen vogel handel plaats vind. Daar hebben we een speciale website voor.
                    Klik in forumnavigatie maar eens op "vraag en aanbod".

                    Of scrol helemaal naar boven en klik op vogelmarktplaats.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Een Forum

                      Termeer schreef:
                      Wat ik niet begrijp waarom ik niet zou mogen vragen of iemand een vogel te koop heeft op deze site.
                      het zijn toch allemaal vogel vrienden op deze site?

                      wie vind dat het niet of wel mag graag reageren , want ik vind deze bemoei zucht iets te ver gaan.

                      Antw:
                      Ik vind het geen bemoeizucht maar voledig terecht.
                      Als iedereen hier op het forum de vraag gaat stellen wie wat te koop heeft of wil verkopen, dan werd het wel een heel onduidelijk zootje.
                      Vandaar dat mensen zeggen dat het op vogelmarktplaats hoort of op andere vogelsite's.
                      En ja precies wij zijn allemaal vogelliefhebbers en vogelvrienden hier, maar dat staat toch los van de vraag en aanbod. Juist omdat we vogelvrienden zijn wordt hier gesproken over de verzorging en het houden en kweken van vogels.
                      mvg Gerard 6

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                        Termeer schreef:
                        Wat ik niet begrijp waarom ik niet zou mogen vragen of iemand een vogel te koop heeft op deze site.
                        het zijn toch allemaal vogel vrienden op deze site?

                        wie vind dat het niet of wel mag graag reageren , want ik vind deze bemoei zucht iets te ver gaan.

                        Antw:
                        Ik vind het geen bemoeizucht maar voledig terecht.
                        Als iedereen hier op het forum de vraag gaat stellen wie wat te koop heeft of wil verkopen, dan werd het wel een heel onduidelijk zootje.
                        Vandaar dat mensen zeggen dat het op vogelmarktplaats hoort of op andere vogelsite's.
                        En ja precies wij zijn allemaal vogelliefhebbers en vogelvrienden hier, maar dat staat toch los van de vraag en aanbod. Juist omdat we vogelvrienden zijn wordt hier gesproken over de verzorging en het houden en kweken van vogels.
                        Geen discussie mogelijk. Idd. voor vraag en aanbod naar Vogelmarktplaats.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          handel

                          beste henk .

                          Ik ben niet uit op rusie maar ik vind het raar dat ik niet mag vragen naar europese kanaries .
                          Ik heb al op diverse websites gekeken en ze zijn vrij moeilijk verkrijgbaar en omdat ik gewaaschuwd ben voor handelaren en mensen die ze in de natuur vangen en dan ter verkoop aan bieden , dacht ik ik stel eens een vraag in vogelcafe . want het lijkt mij dat dit echte vogel vrienden zijn .
                          Maar handel wil ik zeker niet gaan bedrijven via deze wedsite.
                          Dus laat mijn vraag na europese kanaries A.u.b staan

                          Termeer

                          Opmerking


                          • #14
                            forum

                            Beste moderators ,

                            Ik weet dat julie veel werk verzetten voor forum in vogel cafe .
                            Maar de lijst met berichten word nu wel erg lang en vaak staan er oude vragen en berichten op die allang beantwoord of achterhaald zijn.
                            Zou het niet beter zijn om alleen de berichten van 2008 mee te nemen na 2009 en de rest te verwijderen .
                            Natuurlijk ook de antwoorden en vragen over en op deze berichten verwijderen want zonder de eerst vraag of bericht er bij heeft niemand er iets aan .
                            Maar zo'n opgeschoond vogel cafe terkt volgens mij ook meer geintreseeden en nieuwe deelnemers want nu word het allemaal wat oudbollig en een herhaling van meningen door de zelfde groep deelnemers en deze site kan wel wat fris bloed gebruiken Toch?
                            Begrijp mij goed het is geen kretiek op de moderators maar een sugestie van mij .

                            Opmerking


                            • #15
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X