Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering COM standaard

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Invoering COM standaard

    har.vanrooij@hetnet.nl. Bespreek deze in uw vergadering en stuur hem voor 31 december naar de secretaris van de bondsraad. MET VELEN STAAN WE STERK. Lobby tevens bij de leden van het Districtsbestuur. Zij zullen over het voostel moeten stemmen

  • #2
    C.O.M standaard

    Het is heel erg jammer dat er nu maar een standaard is, beter zou geweest zijn, om twee standaards te hanteren. De ned.l en het com. standaard. Het is nu natuurlijk erg jammer dat voor dat handjevol, meestal commerciële rakkers, die aan het com mee doen de gewone man hiervoor zijn vogels nu moet opruimen omdat ze nu waardeloos zijn voor elke tt.
    Beter zou zijn terug te komen en ook de oude typen weer te gaan vragen, het com zal waarschijnlijk ook nooit meer plaatsvinden. Dus eigenlijk is het voor niets gedaan. Natuurlijk zullen de voorstanders die de nieuwe typen in hun hok hebben hier niets van willen weten, maar moet die kleine groep nou echt de dienst uitmaken in een hele grote schaar liefhebbers van het ned.l typen. Het is gewoon schandalig dat misschien 10 of 15 man dit uitgemaakt hebben. Als we nu mooie vogels zouden zien dan zou je nog zeggen vooruit. Maar het zijn gewoon afgrijselijk lelijke vogels geworden. Het was toch een lust om die warm chocolade gekleurde bruinen te zien en die mooie helder groen vogels. Als we democratisch zouden zijn, en willen luisteren naar de liefhebbers, zou een referendum gewoon de beste oplossing zijn. De meeste stemmen zouden het moeten uitmaken en niet dat handje vol commerciële mensen. Helaas is het nog steeds zo dat de mensen met de grootse bek de dienst uitmaken en dat zou eigenlijk niet moeten voorkomen binnen de ned.l vogelbonden. Democratie zou hier de oplossing zijn!

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        invoering CON standaard

        Waarom wordt zoiets doorgedrukt als er ook zovelen op tegen zijn?Mogelijk is het een geld kwestie van de "groten".Bij mijn vereniging heb ik dit ook al een paar x aangekaart om de oude en nieuwe richtlijnen te gebruiken.Dit zou veel beter zijn.
        Bij veel hobby,s werkt men met een A en B catagorie.Het scheelt voor veel hobbyisten toch de aanschaf van nieuwe en vaak dure vogels.
        Ik denk dat bij mijn vereniging in Nederland veel voorstemmers zullen zijn.

        Opmerking


        • #5
          Invoering COM standaard

          ik denk dat het gewoon een kwestie is van slikken of stikken
          (zoals bij ons in de europese tak van de sport met de opgelegde/doorgedrukte soms onmogelijke en leed veroorzakende ringenmatenkwestie).
          ik denk dat als men mee wilt op topniveau men wel moet,de kleine kweker daarentegen heeft mischien niet zoveel met de nieuwe regeling/standaard.
          ik denk ook dat er nu weer veel geblazen en gebriest word maar dat het uiteindelijk weer een kwestie word van het kuddedier syndroom(uiteindelijk braaf achter elkaar aanlopen het lot tegemoed in het slachthuis).
          wil men op TT niveau mee zal men wel moeten (nogmaals).
          ikzelf absoluut geen kanarie man en dus toeschouwer vanaf de zijlijn vind het echter wel een begrijpelijk iets,als er over de gehele wereld eenduidig dezelfde standaard word gebruikt heeft men eerlijkere kansen op een ek/ wk dan nu ,want nu is het eenmaal zo dat in de (bv) zuidelijkere landen meer/zwaardere bestreping word gevraagd in een kleurslag dan bv in nederland,is de wk in spanje winnen de zuidelijkere inzenders,is de wk in nederland dan winnen de belgen en nederlanders ( is in mijn ogen niet eerlijk).
          iets wat ook nog KAN is niet meer inzenden en de vogels kweken zoals men ze zelf graag ziet,want daar doe je het toch voor?
          of is die BEKER het belangrijkste?
          als men dus in de plaatselijke vereniging niet veranderd en iedereen stuurt in zal de keurmeester toch ook een kampioen moeten aanwijzen uit de vogels.(probleem of toch niet ????).
          de verhouding "grote kweker/kleine kweker" is er nu toch ook al ,of komt de "kleine kweker" nu wel aanbod als de prijzen verdeeld worden?
          voor de "grote kweker" geld hetzelfde als voor de "kleine kweker",ook die moet helemaal opnieuw beginnen en die moet nog meer vogels van de hand doen cq aanschaffen om zijn honderden kooien te vullen.

          mvg:winterkoning

          ps: ik ben het ook niet eens met alle wetten /regeltjes op vogel of op een ander gebied maar heb me ook gewoon maar aan te passen.(zo gaat dat nu eenmaal in een sociaal democratisch land).en de "democratische" ingestelde com,vraag maar aan de delegatie hoe het zit met de rolverdeling binnen het com en hoeveel nederland in de pap te brokkelen heeft binnen het com.
          nou mensen dat is vrij weinig.we zijn nu eenmaal niet zo handig als het gaat om politieke spelletjes spelen binnen een overkoepelende organisatie.

          pps: is toch ook weer een nieuwe uitdaging,de bloedlijn die met veel passie en zorg tot stand is gekomen overboord gooien en weer helemaal opnieuw beginnen

          dit alles is mijn mening aangaande deze kwestie,ik kan alleen maar zeggen nog ,het beste ermee.

          Opmerking


          • #6
            standaard

            met twee standaarden hou je iedereen te vriend. Maar wel in ned.l de ned.l standaard blijven vragen. Diegene die op com niveau willen mee doen kunnen dat. Ook bij de pluimvee/pels dieren wordt er regelmatig gekeurd in de ned.l klasse en dieren in de Europese klasse. Voorbeeld, een dwergkonijn mag in ned.l max. 1100 gr wegen. in de eur.p mogen ze tot 1500 gr wegen. Dit gebeurd dus op een zelfde tt. Twee standaarden hanteren hoeft echt geen nadeel te zijn, we zijn wel hobbyisten geen beroepsmatige mensen. Nu vindt er een ware slachting onder de kanarie liefhebbers plaats. Ook de meeste kanarie keurmeesters vinden dit afgrijselijke vogels. Ik heb tijdens keuringen de meeste kanarie collega's horen klagen dat ze het verschrikkelijk lelijke vogels vinden, dit is dus de praktijk.
            Ik zal in deze geen namen noemen, maar het zijn in deze sport wel dat ene handje vol mensen die de dienst uitgemaakt hebben. Deze mannen zijn van te voren naar het hoofdbestuur gestapt en hebben daar zaken gedaan. Ze hebben ze om gekregen met hun argumenten. Want hun hadden namelijk die vogels al in huis, en er viel voor hun een hoop geld te verdienen. Hun doel is geslaagd.
            Laten we nu eens het woord democratie eens wat meer in de praktijk gaan toepassen. De landen die niet in de euro hebben toe gestemd zijn nu ook allemaal veel beter af dan wij domme nederlanders, wij betalen hier een hele dikke prijs voor, wij konden toch ook niet achter blijven.
            Dus kreten van we moeten wel raakt dus totaal geen kant. Het is gewoon een geld kwestie niets meer en niks minder.

            Opmerking


            • #7
              Invoering COM standaard

              dus de kanarie hobby( voor de grote en de kleine kweker) bestaat uit geld verdienen?
              (dan is het geen hobby meer) ik zou kweken wat IK mooi vind en niet wat een ander ervan zegt of denkt.(dat is hobby).
              lekkere hobby hebben jullie
              mvg:winterkoning

              ps:massal klagen of niet meer in sturen zou ik zeggen,dan zet je de woorden kracht bij.
              zou een leuk gezicht zijn in bv apeldoorn,lege kooien/stellingen ipv honderen rode ,witte,gele etc etc kanarie's .

              pps:

              succes ermee

              Opmerking


              • #8
                Als je het verhaal leest van de tegenstanders lijkt het net of dit gisteren pas besloten is.Maar ik dacht dat er al twee of drie jaar geleden over besloten was met een overgangsperiode tot en met 2006.De kanariekwekers hebben dus ruim de tijd gehad om hierop in te spelen.En wat de voorkeur betreft van de keurmeester,hij moet keuren naar de standaardeisen ,dat doen ze ook bij mijn vogels de europese cultuurvogels waar regelmatig op de briefjes staat te groot of te klein.Dan is het aan mezelf of ik hier in meega of dat ik elk jaar hetzelfde op de briefjes wil lezen.

                Opmerking


                • #9
                  Laat maar nooit te

                  Hoewel ik het volledig eens ben met dhr van Rooij toch even het volgende.
                  In het voorjaar van 2001 hebben alle verenigingen kunnen stemmen over een voorstel van de vereniging vogelrijk Nijmegen.
                  Dit voorstel hield in dat er naast de toen bestaande hoofdgroepen plaats werd gemaakt voor een reeks hoofdgroepen gericht op de zuidelijke type vogels.
                  De tijd kon dan uitmaken of onze leden na een aantal jaren zouden kiezen voor het oude of het nieuwe type.
                  ook ik ben van mening dat er een sterke lobby is geweest om het zuidelijk type er door te drukken, maar gezegt moet worden dat de verenigingen met hun leden toen de kans hebben laten liggen om deze lobby te stoppen.
                  Ons voorstel werd volledig verworpen.
                  Of er nu een ommekeer moet komen moeten inderdaad de leden uitmaken en een eerlijk referendum lijkt mij hiervoor het beste gereedschap.
                  Voorstellen van verenigingen kunnen trouwens tegenwoordig vrij gemakkelijk door de bondsraad van tafel worden geveegt.
                  Wel moeten we er voor waken om het nieuwe type geen kans te geven, maar de keurmeestersvereniging zal in haar wijsheid hier best een oplossing voor kunnen vinden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Beschouwingen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                    Als je het verhaal leest van de tegenstanders lijkt het net of dit gisteren pas besloten is.
                    .....
                    Jaarlijks worden wij (eigenlijk Lievens Senior)door kennissen uitgenodigd op de TT van de oostvlaamse Speciaalclub Kleurkanarie “Het Land Van Aalst”.
                    Eén van die kennissen is voorzitter Freddy Van Hauwermeiren, ook AOB-keurder en uiteraard tevens fokker van kleurkanaries. Afgelopen jaar ben ook ik een kijkje gaan nemen op de TT van die oostvlaamse speciaalclub.
                    Uit wat ik daar heb gezien en gehoord, kan alleen maar vastgesteld worden dat de Belgische kleurkanariefokkers, onder impuls van onder meer Johan van der Maelen, en ondanks het eerdere gezaag en gezeur van de jaren daarvoor, mee zijn met de nieuwe stroming. De Belgische kanariekwekers hebben de pil geslikt. En hebben de ingelaste overgangsperiode goed benut.
                    En geloof het of niet, één en ander is ook reeds duidelijk aan de gepresenteerde vogels te zien.

                    Voor hen die twijfelen : overtuig u zelf.
                    De internationale TT van de Speciaalclub Kleurkanarie “Land van Aalst” heeft ook weer dit jaar plaats in december. (zie coördinaten onderaan)

                    Wellicht stelt u daar dan vast dat de grondkleur van Belgische volpigmentreeksen (met brede en korte bestrepingspatronen), dat die grondkleur nu reeds de “fletsheid-met-krijtstrepen” van “het Zuiderse type” voluit en ver overstijgt. Zowel in geel, wit als rood.

                    "Samen staan we sterk", lees ik hierboven. en da's zonder meer waar.
                    Maar is het niet eerder waarschijnlijk dat die Nederlandse kanariefokkers die vandaag en na afloop van de ingevoegde overgangsperiode nog steeds vasthouden aan het oude type kleurkanarie, morgen zeer éénzaam op een eiland zullen zitten...?
                    En ware zoveel dan geen jammerlijke zaak, vooral te overwegen dat in de Lage Landen (België EN Nederland) onnoemlijk veel meer kanariefokkersexpertise en knowhow geborgen zit, dan in het Zuiden ?

                    Enfin, dit zijn slechts enkele losse bedenkingen, vanop de zijlijn.
                    Lester Lievens


                    Adresgegevens INTERNATIONALE TT Speciaalclub Kleurkanarie van 13/12 tot 17/12/06 :
                    Sint-Antoniuskring
                    Provincieweg
                    9552 Borsbeke-Herzele
                    Ivan Lievens
                    http://natuurgould.be/

                    Opmerking


                    • #11
                      Inderdaad een beetje laat om nu opnieuw de nieuwe COM-standaard te bekritiseren. Nu de overgansperiode op z'n einde begint te lopen (en de resultaten op tt's misschien tegenvallen) zijn het vijgen na Pasen om nog eventueel zaken proberen te annuleren/behouden. Niet iedereen heeft trouwens tot het laatste moment gewacht om naar de nieuwe standaard te kweken.

                      Misschien kunnen de bastaardenkwekers nu de kanariekwekers een handje toesteken. Het waren vooral deze kwekers die hun vogels met (te) zware en ononderbroken bestreping opkochten. Zij hadden deze vogels nodig vermits hybriden met kanariebloed gevraagd worden met zo mooi mogelijke (50/50) flank- en rugbestreping.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo , Ik als geen kanarie man (dit voorop gezet) denk dat de meerderheid van aangesloten landen heefd besloten om deze COM standaard in te voeren. En aangezien je als bond aangesloten bent bij het COM zul je ook beslissingen waar je misschien niet voor bent moeten aanvaarden en wat nog belangrijker is uitvoeren cq invoeren. Zo werkt het nu eenmaal.

                          Het idee met twee standaards is niet mijn eerste keus.
                          Het zou namelijk betekenen dat er een verdubbeling van klassen, reeksen zou moeten plaats vinden. Dit lijkt me dus geen goed idee. Want als er straks ook COM standaard voor andere vogels komen die niet met de onze stoken wat dan?

                          Ok ben je een blikjesjager, Sorry, bekerjager zul je mee moeten.
                          Zo niet kweek dan de vogels welke je mooi vind en niet aan deze standaard voldoen. Dan maar geen blikje , sorry, beker.

                          Greetings Lucky

                          Opmerking


                          • #14
                            Com Standaard

                            Mooi gesproken Lester Lievens!
                            Slim toch die Belgen.Ze nemen het heft in handen en zijn aan de slag gegaan,
                            terwijl we hier lopen te bekvechten.
                            Eens waar de Nederlanders voorop liepen,dankzij de grote kanarieverenigingen uit de steden, lopen we gewoon achter en dreigen idd.op een eiland te geraken.
                            Dus onmiddellijk beginnen met het fokken van kanaries die aan de COM
                            STANDAARD voldoen.
                            Eens hebben we vogels geexporteerd naar Belgie.Nu is het zaak om via
                            Belgische fokkers aan goed fokmateriaal te komen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Standaard

                              Beter te laat dan nooit.

                              Bij de NBvV schijnt er dus een mogelijkheid te zijn om een voorstel tot wijziging in te dienen.
                              Is die mogelijkheid er ook bij de ANBvV??
                              Wie weet dit.

                              Opmerking

                              Working...
                              X