PDA

Bekijk Volledige Versie : kwartels

Robert
24-11-2006, 22:51
Hallo

Mijn kwartels leggen nu nog eieren is dat normaal.

Groetjes Robert

Robert
26-11-2006, 13:29
Weet niemand antwoord op mijn vraag

Serinus
26-11-2006, 13:38
Hallo Robert,

Als je je kwartels buiten, zonder extra licht hebt gehuisvest, is dit niet normaal.
Maar dat hed je zelf óók al verwacht neem ik aan.:D

Wat zou je er aan kunnen doen?
Als het i.d.d. om de bovengenoemde situatie gaat; plaats de (beide?) vogels apart.

Veel succes, groeten, Serinus.

Ben86
27-11-2006, 01:54
hoe het komt dat ze leggen weet ik ook niet maar wij hebben hier ook een hen zitten die nog haast dagelijks een ei legt dus. je kan je afvragen wat is normaal?
maar of het gezond is is wat anders en wat kun je hier tegen doen?

mvg Ben

azantinga
03-12-2006, 20:31
Je kan er niets aan doen volgens mij, zorg er alleen voor dat ze genoeg kalk ter beschikking heeft. (gekookte eierschalen)

krien
05-12-2006, 18:23
ik heb al jaren 2 koppels kwartels, die om deze tijd dus wel eieren leggen, maar er niet op gaan broeden ofzo, szomers doen ze dit dan weer wel, eieren worden meestal tot medio januari gelegd, daarna weer in april.

rob 2
05-12-2006, 19:43
Robert bij jou of andere kwekers krijgen de kwartels natuurlijk wel makkelijker hun maagje vol dan in de natuur.En ze hebben minder nodig om in leven te blijven omdat ze niet zo hoeven te zoeken dit gegeven geeft dat ze in zo'n top conditie zijn dat ze blijven leggen.

Ben86
05-12-2006, 23:38
oke beste Rob,

maar dat betekend toch niet dat ik nu de kwartels hier minder moet voeren zodat ze geen eieren meer leggen? het is toch verder niet erg dat ze in deze tijd nog eieren leggen?

het heeft nog weinig gevroren de temperaturen zijn nog hoog(voor deze tijd van het jaar). het enige is dat de dagen heel kort zijn en het momenteel erg herfst achtig is. dus ik weet niet of de kwartel het ook zou doen als het nu min10 graden celcius zou zijn.:confused:

mvg Ben