Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mening gevraagd naar voedingsupplementen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mening gevraagd naar voedingsupplementen

    Gezien het groot aantal advertenties, die er in de loop van de jaren besteed wordt aan voedingsupplementen, ben ik wel eens zeer benieuwd naar de resultaten van sommige producten. Ik ben zeer benieuwd of ze hun beloofde, betere kweek, gezondere en grotere vogels waar maken. Men heeft als fabrikanten vaak het voordeel, dat mensen zeer slecht durven uit komen voor tegenslagen en teleurstellingen omtrent de gebruikte producten. Ik vind dit forum een ideale plek om hier eens over te praten wie wel goede resultaten heeft en met welke producten en wie er geen of zeer slechte resultaten heeft. Ik ben van mening dat er niet direct positief gereageerd moet worden als men net ergens aan begonnen is. De geluiden die mij bereiken tijdens vogel
    ontmoetingen met andere liefhebbers, zijn vaak contra als wat de producenten beloven. Het eerste jaar heeft men vaak wel goede resultaten, maar het tweede jaar begint vaak de ellende van veel onbevruchte eieren. Ik denk als we tegen elkaar eerlijk willen zijn dat we gewoon de merken moeten noemen zowel positief als negatief. Er zijn volgens mij nog steeds mensen die in wonder producten geloven. Ik hoor vaak van die mensen zeggen, je moet tegenwoordig wel dergelijke producten gebruiken als je nog mee wil draaien met de top. Daarom wil ik graag de resultaten zien op dit forum en dan kijken of men eerlijk voor hun ervaring durft uit te komen. Ik ben niet van plan om bepaalde firma's af te kraken, maar ik vind wel als iets goed is of slecht is dat we met z'n alle hiervoor durven uitkomen. Het kan namelijk een hoop geld en misschien ergernis voorkomen. En andere mensen kunnen hier hun voordeel uit op doen.

    Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties!

  • #2
    Louis, en wat vind je er in de eerste plaats zelf van, wat zijn jou ervaringen??

    Opmerking


    • #3
      voedingssupplementen

      Ik gebruik de produkten niet, waarmee geadverteerd wordt, bij mij is alles gewoon nog ouderwets, zelf gemaakt. Zonder toevoeging van , in mijn ogen twijfelachtige produkten. Ik ben wel zojuist aan het experimenteren met Carmix, maar omdat dit te kort is kan ik nog geen mening hierover geven. En als dat wel is dan geef ik die ook.
      Ik heb in mijn hobby geen geheimen.

      Opmerking


      • #4
        onderzoeken

        Alles wat we hier met z'n alle op papier zetten moet praktijk ervaring zijn, en wetenschappelijk onderzoek, moet volgens mij alleen voorkomen bij de medischewereld. En als bedrijven op vogelvoeding onderzoek doen en het laten testen dan nemen ze natuurlijk niet zo'n notendop landje als nederland maar meteen de VS. Voor ons dus oncontroleerbaar en wij nemen dit dus direct aan. Vandaar dat ik deze post open, gebaseerd op jullie praktijk- ervaring.
        Mijn ervaring met mensen die de Birdcompany producten gebruiken is zeer wisselvallig en lopen de meningen uiteen van het eerste jaar prima, het tweede jaar geen enkel bevrucht ei. Nou deze ervaringen, wil ik dus op zo'n manier aan de tand stellen. Misschien is het een wereld product en misschien wel de miskoop van het jaar. Als je de prijzen ziet moet het wel superieur zijn, maar of dit ook zo is kan je alleen te weten komen als we met z'n allen hier over publiekelijk praten. Dit geldt natuurlijk ook voor alle ander voedingssupplementen, alles is welkom.
        Hoe meer meningen, hoe meer lering we hier uit kunnen halen, en dat moet tot een positieve bijdragen leveren aan onze hobby.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Ik gebruik al een paar jaar spirulina, ik heb het idee dat mijn vogels er wel bij varen. Ik heb eigenlijk nooit zieke vogels en op een bestand van ongeveer 70 vogels hooguit 3 of 4 dode vogels per jaar.
          Geen idee, laat staan bewijs, of dat speciaal door de spirulina komt.

          Stuifmeel en nectar geef ik nu ongeveer een jaar aan de kleine tropen. Ik heb het idee dat ze meer weerstand hebben, bijna allemaal zien er ze superstrak uit.
          Ook hier weer, ik weet niet of dit dankzij of misschien zelfs ondanks deze producten is. Ik heb er gewoon zelf een goed gevoel bij, dat is voor mij voldoende reden om ermee door te gaan.
          Niet echt een nuttige bijdrage voor een wetenschappelijk onderzoek vrees ik...
          Ton kun je me vertellen hoe je die stuifmeelkorrels voert?
          gewoon door het voer of apart?
          groeten Bob
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            voedingssupplementen

            Ik ben blij dat er goed gereageerd wordt, maar dat natuurproducten goed zijn, daar twijfel ik niet aan omdat ik ook alleen maar natuurproducten gebruik. Maar ik ben zeer benieuwd naar reacties van mensen die de veelbelovende producten gebruiken, zoals de Birdcompany en Breadmax, dus dat soort kant en klare mengsels. Ik weet dat veel collega's dit gebruiken, maar het verbaast mij dat ze nu zo zwijgzaam zijn, men heeft hier immers de kans hun ervaring te delen. Op lezingen weten ze het altijd zo goed, en moet iedereen het wel gaan gebruiken anders kom je niet aan top vogels, volgens hun zeggen.
            Maar natuurlijk zijn alle ervaringen welkom, we kunnen hier toch immers alleen maar van elkaar leren, helaas worden sommige mensen hier niet voor betaald. Of is daarom hun inbreng daarom zo gering?

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Breedmax

                Ik heb met belangstelling over dit onderwerp gelezen en verbaas mij er ook enigzins over dat er weinig wordt gereageerd. Wat dat er kant en klare supplementen worden gebruikt is wel zeker. Kijk maar wat er op de grote vogelmarkten wordt omgezet.
                Een reden waarom er weinig wordt gereageerd zou kunnen zijn dat de gebruiker bang is te worden uitgemaakt voor iemand die zijn vogels 'vol medicijnen' stopt. Een soort Supravit-figuur of zo. Want als je iemand vertelt dat je Breedmax voert, wordt je meestal meteen argwanend bekeken.
                Zodra het woord voedingssupplement valt denken veel kwekers dat je je vogels vol medicijnen stopt. "Kuur jij dan het hele jaar" wordt soms gevraagd.
                Met wat geduld is wel uit te leggen dat een voedingssupplement niets met medicijnen te maken heeft, het is gewoon een aanvulling op zaad en zachtvoer.
                En waarom ik -sinds 2 jaar- Breedmax gebruik. In de jaren daarvoor gebruikte ik af en toe voor de kweek en in de ruiperiode wat vitaminedruppels en dat was het. Toen op een bepaald moment een aantal vogels regelmatig conditieverlies vertoonde heb ik Breedmax aangeschaft en dat bevalt prima.
                Het verschil? In ieder geval geen sensationele grote nesten en supergrote vogels. Maar het conditieverlies is van de baan en jongen die in de eerste levensmaanden sterven heb ik niet. En ik vind dat ze wat sneller door de eerste rui zijn dan voorheen. Ook het verenpikkenprobleem, wat voorheen wel bij de zebravinken voorkwam, is verdwenen.
                Ik ben begonnen de helft van de aanbevolen dosering te verstrekken en dat beviel zo goed dat ik daarbij ben gebleven. In het eerste jaar ben ik na 8 maanden abrupt gestopt met de verstrekking aan een deel van de vogels. Ik wilde weten hoe deze zouden reageren. Gelukkig bleven problemen uit.
                Ik geef mijn vogels -buiten de broedtijd- naast een normale zaadmengeling iedere dag een klein beetje zachtvoer, aangevuld met wat gekiemde zaden.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  voedingssupplementen

                  Beste Hans.

                  Dit zijn nou ervaringen waar we wat aan hebben. Als meer mensen deze goede resultaten hebben dat wordt er meteen bij zo'n product het mistieke weggenomen en komt het daardoor in een veel positiever daglicht te staan. Nu wordt er vaak gespeculeerd over de betrouwbaarheid, deze ervaring van jouw vind ik een positieve bijdrage.

                  Bedankt!

                  Ik hoop dat er zo nog velen volgen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Je kan eventueel ook een klein beetje water aan de stuifmeelkorrels toevoegen, zodat het een gelig papje wordt, dat je dan vervolgens onder je eivoer mengt.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        stuifmeelkorrels

                        IK hoorde onlangs, dat wil stuifmeel goed opgenomen worden in het lichaam, dat dit met ietwat zuur vermengd moet worden, om de cellen open te breken, zodat het goed opgenomen wordt door het lichaam. Misschien dat een imker hier meer over kan vertellen. Het lijkt mij verder een prima produkt, maar misschien gebruiken wij het niet goed, en wordt het daarom niet voor de volle honderd procent door het lichaam opgenomen.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Een voor mij niet onbelangrijker argument is dat de vogels (speciaal de kleine tropen) het eivoer graag eten als ik er stuifmeel aan toevoeg, meer dan zonder.
                            Ik ben zeker geen voedingsdeskundige, maar ik wil graag dat ze veelzijdig eten, ik denk dat dat goed voor ze is.
                            Ik eet zelf ook regelmatig wat stuifmeelkorrels, nog lekker ook.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Carmix toevoegen

                              Ben niet zo'n toevoeger maar omdat het grootbrengen van de braziliaanse witborst rallen niet zo voorspoedig verliep als ik zou wilen heb ik eens geinformeerd wat ik kon toevoegen aan het menu.Hier werd me CARMIX geadviseerd, dit toegepast zoals de beschrijving aangeeft en de jongen groeiden voorspoedig zelfs de jongen van de cultuurvogels deden het er goed op en wat ik jaren nooit op het keurbriefje kreeg te staan bij de putters ,formaat word aan de grote kant,kwam er nu op te staan.Verder viel mij op dat ik bijna geen uitval met de rui had ,net of ze beter door de rui heen kwamen en ik voer het nu standaard in het kweekseisoen al een 10 tal jaren vrg Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X