Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trosgierst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Trosgierst

    Even een klein vraagje aan jullie,

    Kan ik zonder problemen zo'n stengel trosgierst in de kooi van mijn kanarie hangen?

    Vinden ze dit lekker?

    Of hebben jullie nog andere methoden om de vogel bezig te houden.

    Ik hang weleens zo'n snoepstok op, dat vind hij geweldig maar het woord zegt het al het is snoep dus daarom krijgt hij dat niet elke week.

    Maar ik heb het idee dat mijn kanarie bezig wilt zijn. Hij zit nu aan zijn tralies te pikken.

    Ik hoor het graag van jullie,

    Groet Jeroen

  • #2
    trosjegierst

    Hang er maar in hoor. Als hij of zij het lekker vind is dat prima. Maar heb je wel eens gedacht aan een tweede kanarie als gezelschap voor je kanarievogel? In een wat grotere kooi wil dit prima. Kunnen ze elkaar een beetje gezelschap houden.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Trosgierst

      Hallo Jerilo,hou er wel degelijk rekening mee dat de meeste vogels snel vervetten bij het veelvuldig geven van trosgierst,af en toe een beetje geven is beter dan een stengel in de kooi hangen of je moet er veel meer vogels bij hebben zitten zodat het met 2 dagen ook op is.Het afwisselen met vogelvoer is best aan te raden dit kun je doen met snoepzaad,wildezaden,wildzangzaad,lijnzaad.Om hem bezig te houden heb ik de zelfde neiging als Henk3 een partner zoeken is dan wel de beste oplossing,veel plezier ermee vrg Rob.

      Opmerking


      • #4
        Nog een tip; aan de tralies pikken kan ook een teken zijn dat de vogels iets tekort komt. Meestal mineralen.
        Geef je de vogel een stukje sepia (zeeschuim) en grit?

        Bij een mannetjeskanarie zal het ontbreken van een partner niet zo snel voor problemen zorgen, kanarie leven oorspronkelijk ook alleen, net zoals bijna alle zangvogels.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de reactie's,

          Een sepia-schelp hangt altijd in zijn kooi. En een bakje met grit is ook altijd aanwezig dus daar kan het niet aan liggen.

          Het is een vrij grote kooi dus er kan best wel een kanaie bij maar ik denk dat dat niks gaat worden, omdat hij al 3 jaar in zijn kooi leeft en ik ben bang dat als ik er een ander bij zet dat het tot gevechten zal gaan lijden.

          Wat voor geslacht zou ik het beste erbij kunnen kopen. Heb nu een mannetje.
          Of zou ik er ook een zebravinkje bij kunnen zetten. Eten die hetzelfde voer. En zou dat niet tot een gevecht uitlopen.

          Jeroen

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X