PDA

Bekijk Volledige Versie : Trosgierst

jerilo
15-11-2006, 19:35
Even een klein vraagje aan jullie,

Kan ik zonder problemen zo'n stengel trosgierst in de kooi van mijn kanarie hangen?

Vinden ze dit lekker?

Of hebben jullie nog andere methoden om de vogel bezig te houden.

Ik hang weleens zo'n snoepstok op, dat vind hij geweldig maar het woord zegt het al het is snoep dus daarom krijgt hij dat niet elke week.

Maar ik heb het idee dat mijn kanarie bezig wilt zijn. Hij zit nu aan zijn tralies te pikken.

Ik hoor het graag van jullie,

Groet Jeroen

Henk3
15-11-2006, 21:29
Hang er maar in hoor. Als hij of zij het lekker vind is dat prima. Maar heb je wel eens gedacht aan een tweede kanarie als gezelschap voor je kanarievogel? In een wat grotere kooi wil dit prima. Kunnen ze elkaar een beetje gezelschap houden.

rob 2
15-11-2006, 22:18
Hallo Jerilo,hou er wel degelijk rekening mee dat de meeste vogels snel vervetten bij het veelvuldig geven van trosgierst,af en toe een beetje geven is beter dan een stengel in de kooi hangen of je moet er veel meer vogels bij hebben zitten zodat het met 2 dagen ook op is.Het afwisselen met vogelvoer is best aan te raden dit kun je doen met snoepzaad,wildezaden,wildzangzaad,lijnzaad.Om hem bezig te houden heb ik de zelfde neiging als Henk3 een partner zoeken is dan wel de beste oplossing,veel plezier ermee vrg Rob.:rolleyes:

Ton Koek
16-11-2006, 00:23
Nog een tip; aan de tralies pikken kan ook een teken zijn dat de vogels iets tekort komt. Meestal mineralen.
Geef je de vogel een stukje sepia (zeeschuim) en grit?

Bij een mannetjeskanarie zal het ontbreken van een partner niet zo snel voor problemen zorgen, kanarie leven oorspronkelijk ook alleen, net zoals bijna alle zangvogels.

jerilo
16-11-2006, 19:17
Bedankt voor de reactie's,

Een sepia-schelp hangt altijd in zijn kooi. En een bakje met grit is ook altijd aanwezig dus daar kan het niet aan liggen.

Het is een vrij grote kooi dus er kan best wel een kanaie bij maar ik denk dat dat niks gaat worden, omdat hij al 3 jaar in zijn kooi leeft en ik ben bang dat als ik er een ander bij zet dat het tot gevechten zal gaan lijden.

Wat voor geslacht zou ik het beste erbij kunnen kopen. Heb nu een mannetje.
Of zou ik er ook een zebravinkje bij kunnen zetten. Eten die hetzelfde voer. En zou dat niet tot een gevecht uitlopen.

Jeroen

Ton Koek
17-11-2006, 00:39
Een zebravinkje kan er prima bij en eet tropisch zaad, dat is over het algemeen wat fijner zaad.
Vaak gaat het samenzetten wel goed, alleen een vogel die al een paar jaar alleen zit kŕn een soort territorium gevormd hebben.
Als je het wil, de eerste dagen goed in de gaten houden en als het mis lijkt te gaan de vogels samen in een donker doosje doen, een half uurtje laten zitten en dan tegelijk weer terugzetten.
Meestal gaat het dan goed.
Ik zou proberen af te spreken dat je het vinkje bv binnen een week weer kunt terugbrengen als het echt niet lijkt te klikken.