Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lid worden van een vereniging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lid worden van een vereniging

    Hallo,
    Ik ben geweigerd als lid bij een vogelvereniging uit de buurt.
    Ik moest maar lid worden van een vereniging uit mijn woonplaats.
    Daar ben ik lid geweest maar daar was het niet zoals ik mij een leuke vereniging voorstel dus heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.
    Een vriend was al lid bij die vereniging , maar nu ben ik geweigerd.
    Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt of gehoord dat een club je weigerd op dit soort onnozele antwoorden.Ik dacht "hoe meer zielen hoe meer vreugd".
    Wie heeft dit meer mee gemaakt?

  • #2


    raar hoor,
    bij ons is iedereen welkom met welke soort vogel dan ook.
    ook al kom je niet uit de stad, dorp of buurt.
    als jij de afstand wilt af leggen naar de vereniging van jou keus is dat jou keuze.
    jij moet de onkosten maken en niet de vereniging.
    ik weet niet waar je weg komt maar er zijn toch meer verenigingen waar je wel welkom zult zijn.
    ik vind dit in iedergeval een rare reden.
    http://members.home.nl/maurice.pieper

    Opmerking


    • #3
      gelukkig

      Gelukkig dat ik nu al niet de enigste ben die het vreemd vind.
      Ik kom uit Zwolle en wilde lid worden in Meppel, maar helaas.
      Bedankt voor de reactie.

      Opmerking


      • #4
        Ik vind het raar dat je geen lid kan worden. Wat gaven ze voor reden op dat je geen lid kon worden?

        Opmerking


        • #5
          In onze vereniging worden alleen mensen geweigerd die de vogelliefhebberij ernstige schade hebben toegebracht en daarvoor door de rechter zijn veroordeeld. Hieronder vallen bijv. mensen die in het wild gevangen vogels naderhand ringen. Maar zoals gezegd, alleen als er een veroordeling van de rechter voor een dergelijk vergrijp ligt.
          Gewone vogelliefhebbers zijn bij ons altijd van harte welkom, waar ze wonen interesseert ons niet.
          Harrie

          Opmerking


          • #6
            bij ons ben je welkom.

            Hallo,

            Onze vereniging zit dan wel in Enschede maar toch een uurtje in de auto en je bent er.
            we hebben leden uit gelderland, Duitsland dus als je wilt je bent welkom bij onze gezellige vereniging.
            niets is verplicht alles is in vrije wil.

            groet,

            Maurice
            http://members.home.nl/maurice.pieper

            Opmerking


            • #7
              mischien dat iemand van de vereniging in meppel kan vertellen waarom niet.
              het antwoord wordt maar lid bij een vereniging in je woonplaats lijkt mij onzinnig, raar, onnozel en onwaarschijnlijk
              Henk Dijkkamp

              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

              Opmerking


              • #8
                Er zijn verenigingen waar je alleen lid van kunt worden als je in die betreffende plaats of of gemeente woont, die weigeren iedereen die "van buiten" komt.
                'T is een manier, maar of dat nu een manier is om een vereniging te runnen dat vraag ik me even af, volgens mij doen dergelijke verenigingen vooral zichzelf tekort.
                kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Lid worden

                  Hallo mienanemoon,een hele mond vol die naam van je .Even terug komen op het geen jou is over komen een 25 jaar geleden ben ik overgestapt naar een andere vereniging in de buurt mijn reden was het zelfde als bij jou,er waren meer vergaderingen waar je dus ervaringen uit kon wisselen ik had in een paar jaar meer contact met die leden dan van mijn eigen vereniging.Dus dacht ik overstappen nou daar waren ze niet zo blij mee omdat de bestuurs leden het van die twee verenigingen heel goed konden vinden met elkaar.Heb zelf met de besturen gesproken en aangegeven dat ik zowiezo wat anders ging zoeken,toen werd er gekeken of alles financieel betaald was en kon ik overstappen.Nu zit ik zelf hier in het bestuur en heb nog steeds goede contacten met de andere vereniging.Vraag duidelijk om de reden misschien is dit bestuur ook bang om goede contacten op het spel te zetten veel succes ermee alleen meppel weet het antwoord groeten Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik weet ook dat vereningingen dat doen en dat is dan omdat zo'n vereninging heel goed draait en geen zin in hebben om mensen uit de omgeving aan te nemen er kunnen een paar van de hieronder genoemde redenen voorkomen. ik zeg niet dat het zo is maar dit is voorgekomen en zulk soort mensen verpesten het dan voor andere.

                    1 je krijgt de mensen die de vereniging draaiende houden gaan weg bij de betreffende vereniging en die vereninging heeft dan geen toekomst. dat zou heel jammer zijn.

                    2 de mensen die ergens weggaan hebben soms niet echt leuke eigenschappen dus schiet de vereniging er niets mee op. ben je dus geen aanwinst. maar krijgt de vereninging een hoop ergenis.

                    ik bedoel dit niet persoonlijk hoor maar het is dan waarschijnlijk eerder een keer voorgevallen dat hierdoor problemen zijn geweest en ze willen dit niet nog een keer meemaken en hebben de regel vastgesteld die u onnozel noemt. tenminste dat zou mijn verklaring zijn maja wie ben ik?
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      enigste reden.

                      Ik ben weggegaan bij die andere vereniging omdat er niet fair met iemand anders is omgegaan. Dat wisten/weten ze in meppel niet.Ik ben geen echt actief lid en het belangrijkste voor mij zijn de ringen en de club TT.
                      Het enigste antwoord was echt dat ze er in de vergadering over hadden gehad en dat ze toch maar geen leden aannamen uit een plaats waar ook een vereniging was.
                      Ik weet niet of de besturen elkaar goed kennen maar dat dacht ik niet.
                      Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze zich met zulke praktijken inlaten want dat komt toch een keer uit.Ik wil meppel ook echt niet in een kwaad daglicht stellen want wat ik er van weet is het een goede en fijne club.Het enigste is die weigering en als dat hun stelling is kan ik daar mee leven, ik vind het alleen raar.
                      Verder wil ik iedereen bedanken voor hun reactie, nu weet ik tenminste dat ik het niet alleen raar vind.

                      Groeten

                      Opmerking


                      • #12
                        ja het is jammer maar als dat hun beslissing is moeten wij dat respecteren ook al vind iedereen het verder raar. ik denk echt dat het door een eerdere slechte ervaring komt.

                        en als ik jou was zou ik het bij een andere vereniging proberen bij jou in de buurt. er zijn deze tijd tentoonstellingen dus een goeie reden om eens bij de verenigingen bij jou in de buurt te kijken. hoop dat je evengoed bereikt wat je voor ogen had. veel succes
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          Vogelverenigingen

                          ik heb hier ook even een vraagje over

                          wij waren lid van onze plaatselijke vogelvereniging , die heeft ong. 20 leden

                          in de loop van tijd en mede door de euro en nieuwe welzijnswet heb ik minder en bijna geen vruchten- en insekteneters meer en wel papegaaien en parkieten en neophemas.

                          dus ik ben lid geworden van de p.s.

                          moet ik dan ook nog lid worden van een afdeling van deze PS ????

                          ik hoor het wel,
                          Marianne.

                          Opmerking


                          • #14
                            De PS (Parkieten Sociëteit) is een landelijke organisatie, met regionale afdelingen. Je bent automatisch lid van de regionale afdeling van jouw regio.
                            Deze afdelingen houden ook contactavonden met lezingen en dit kost geld, deze afdelingen kunnen de leden vragen om een vrijwillige bijdrage maar deze bijdrage niet verplichtten volgens mij.

                            Greetzzz

                            Opmerking


                            • #15
                              vogelvereniging

                              Ik ben wel laat met mijn reactie, maar dank je wel !

                              Marianne.

                              Opmerking

                              Working...
                              X