Mededeling

Collapse
No announcement yet.

staartmezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • staartmezen

    Ik had 2 staartmezen, nu is er 1 dood maar ik weet niet of het de man of de pop is.
    Weten jullie hoe je kunt zien bij deze mezen of het een man of pop is?
    ime

  • #2
    Is eigenlijk niet te zien. Heb ze ook gehad en door kenners werd er gezegd koppels, echter na dna sexen bleek er 4 mannen en 1 pop te zijn(hetgeen volgens de kenners dus 3 poppen en 2 mannen zouden moeten zijn.

    Dus zou hem gewoon laten dna-seksen(kost in duitsland een euro of 15 en dan weet je wat je hebt.

    Opmerking


    • #3
      staartmezen

      zwartkopje heeft gelijk met te stellen dat het eigenlijk niet te zien is,er zijn kleine verschillen in de "zang" ,de man heeft een iets langere roep en in de broedtijd verschilt deze vooral op het eind in toonhoogte.
      bij de witkoppen komt nog wel eens grote verschil (duidelijke) voor en in het algemeen zijn bij de mezen de mannen kleiner (en dit op zeker in de broedtijd,poppen dijen dan altijd uit).
      ik heb ze ook gehad en er ECHT mee gekweekt en correct geringd.
      mvg:winterkoning

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
        ik heb ze ook gehad en er ECHT mee gekweekt
        Vertel eens.....
        En wat voor nesten? Maken ze zelf zo'n nestzak of zijn ze net als veel baardmannetjes ook tevreden met een pitrietkorfje?
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          staartmezen

          zelf gemaakt nest van ontiegelijk veel mos en spinrag,binnenbekleding van zachte lichtgekleurde materialen.
          mvg:winterkoning

          Opmerking

          Working...
          X