Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vrouwtje blijkt mannetje??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vrouwtje blijkt mannetje??


  • #2
    in principe zou volgens mij zelfs als het een mannetje en een vrouwtje is dus een span het evengoed goed moeten gaan. maar het is beter om meerdere vrouwtjes (hennen) bij een mannetje (haan) te houden. misschien dat dan je hok kleinachtig wordt maar ik weet niet precies wat voor deze beestjes het minimum is.

    je kan ook zorgen voor beschutting voor de volgens met name voor de bruine (volgens u hen) zijnde. dit kan door dakpannen of plaat bijv. van hout, takken gewoon dingen waarachter de kwartel kan schuilen of omheen kan rennen.

    het opjagen kan ook met het eetpatroon te maken hebben. of met dat jullie nu warmer stoken ofzo iets? ze zitten binnen heb ik begrepen dus heeft het klimaat van buiten geen betrekking op hun gevoel van tijd. dus het kan wel zo zijn dat nu voor de vogels broedseizoen is.

    heb je toevallig een foto van beide kwartels? dan kunnen wij je op de punten wijzen van waaruit wij denken te kunnen zien wat een haan en/of een hen is.

    ik hoop je een te hebben geholpen en we horen het wel verder veel succes
    m.v.g. Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Als aan de tekening (vaag, maar vaak is de structuur van de veertjes anders waardoor toch een vage tekening zichtbaar is) niet zichtbaar is of het een haan of een hen is, zal je ze uit elkaar moeten zetten, de haan zal onophoudelijk roepen zelfs s'nachts.
      Ook hennen kunnen onophoudelijk jagen, vooral als er een zwakker en uit conditie is (rui?). Mijn vermoeden is dat het toch 2 hennen zijn.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor jullie reacties!

        Ik ga even proberen een foto van de witte kwartel toe te voegen...

        Kunnen jullie hier wat mee? Hen of haan?

        Succes!
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #5
          En eentje van de bruine...
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Van de bruine durf ik met zekerheid te zeggen dat het een hen is van de witte niet.
            Je kan een man het beste herkennen aan de roep. Mannen roepen over het algemeen veel en luid.
            Wat ook wil helpen is het dagelijks tellen van de eieren als ze aan de leg zijn.
            Als je per dag twee eieren hebt zijn het twee hennen, zo niet dan is de kans zeer groot dat het een haan en hen is.
            Probeer ze wat schuilplekjes te geven. Zoals een plank schuin tegen de muur zetten en stenen kruiken.
            Je kan ook proberen om er nog een hen bij te plaatsen.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7
              Het is zo dat zowel de bruine als de witte roepen. Bij de bruine klinkt het wat klaaglijker en wat zachter. Bij de witte klinkt het hard en schel.
              Meestal begint de bruine eerst met roepen, waarna de witte regelmatig, maar niet altijd, mee gaat doen.
              Ik heb de witte gisterenochtend weer bij de bruine gezet en tot zover gaat het weer goed... Ze doen wel weer normaal tegen elkaar, als ik erbij ben in ieder geval.

              Ik hou de tip van de eitjes in mijn achterhoofd en zal ze tellen als er gelegd gaat worden.

              Zal wat meer schuilplaatsen geven en zal over een extra hennetje nadenken.

              Bedankt allemaal! Ik heb weer een aantal dingen geleerd

              Opmerking


              • #8
                bedankt voor de tip, winterkoning!

                Vanochtend heb ik de bruine maar weer uitgevangen, want die wordt nog eens kaalgeplukt! De witte loopt er de hele tijd achteraan en pikt dan in de veren, meestal van het achterlijf. Plukt regelmatig veren eruit en net at die ze op!
                Het lijkt een instictmatig iets...

                Ik denk erover de bruine een tijdje apart te houden, tot de nieuwe veren een eind door zijn. Misschien dat het pikken dan ook ophoudt?

                Ik heb niet echt geluk met m'n vogels, zo ervaar ik t op dit moment
                Die bruine kwartel dus die steeds gepikt wordt.
                Ik heb een gouldamadine die steeds met 1 oog dicht zit. Die zit nu in een aparte kooi, onder de warmtelamp (infrarood). Daar doet hij het eigenlijk behoorlijk goed. Hij eet goed, drinkt goed. Het enige is dat hij vaak met 1 of 2 ogen dicht gaat zitten. Ik vind gisteren zijn rechteroogleden ook wat dikker, maar dat is vandaag weer veel minder dik. Als hij bij de andere vogels in de kooi zat, zat hij vaak met z'n koppie tussen de veren, een dik bolletje. Dat dik zitten is nu wel veel minder enb hij doet t verder dus wel goed.
                Een andere gould heeft kale plekken in nek en op de kop. Is behandeld tegen mijten. Verder doet die het prima.

                Ik vind het maar lastig dat je soms niet weet wat er is en wat je wel/niet moet doen...

                Ik ben er ook wat teveel mee bezig op dit moment en dat is ook niet fijn. Ik maak me dus best wat zorgen om die kleine beestjes. Ze zijn toch van mijn zorg afhankelijk, dus ik wil t wel goed doen natuurlijk!

                Hoe gaan jullie daarmee om?

                Opmerking


                • #9
                  mooi beschreven Winterkoning Zo is het precies.
                  Nu ik zoveel aandacht heb voor de vogels, vallen me natuurlijk extra veel dingen op... Aan de ene kant positief natuurlijk, want ik kan er in een vroeg stadium inderdaad wat mee doen. Aan de andere kant moet je ook niet teveel zorgen gaan maken

                  Ik zal het proberen wat meer op z'n beloop te laten (een beetje meer afstand nemen kan geen kwaad) en hopen dat de aandachtvragende vogels weer opknappen.

                  Bedankt weer!

                  Opmerking


                  • #10
                    Het wondermedicijn voor al je problemen: RUIMTE

                    een oppervlakte van een halve vierkante meter voor 2 kwartels. Het zijn geen mieren die graag op een hoop kruipen!
                    Ik hoop dat je voor je tropen wel meer ruimte ter beschikking hebt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Je kunt je ook op een normale manier uitdrukken!!!!!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door elsje
                        Je kunt je ook op een normale manier uitdrukken!!!!!
                        sorry hoor, ik had het al aangepast maar als je liever hebt dat ik het weghaal vind ik het ook goed hoor

                        Opmerking


                        • #13
                          Sorry hoor, ik viel een beetje uit...
                          Ik heb me echt veel zorgen gemaakt om die vogels omdat ik het beste met ze voor heb. Meer ruimte hebben we nu eenmaal niet ter beschikking.
                          Natuurlijk is hoe meer ruimte hoe beter, dat begrijp ik ook.

                          Jouw opmerking schoot me verkeerd, excuus.

                          Opmerking


                          • #14
                            Beter bezorgd dan onverschillig...
                            Ik zou zelf de kwartels scheiden, kennelijk klikt het niet, hennen of hanen of haan en hen. Misschien ruilen met iemand?
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Excuses meer dan aanvaard elsje.
                              Omdat ik zelf ruim woon vind ik het ook vanzelfsprekend je diertjes de ruimte die je hebt te geven. ALs ikzelf door omstandigheden 'klein' zou moeten gaan wonen zou ik mijn vogelhobby ook in moeten krimpen tot tegen de minimum grenzen, of ermee moeten stoppen , dat laatste lijkt me het slechtste alternatief.
                              Ik hoop van harte dat je in je beperkte ruimte die je hebt iets meer vrijheid aan je hobby kunt geven, maar vooral dat het je goed mag gaan met je vogels!

                              suc6, Nico

                              Opmerking

                              Working...
                              X