Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gezocht niet stuivende bodembedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gezocht niet stuivende bodembedekking

    mijn kwartels zijn redelijk wild. als je langs hun hok heen loopt beginnen ze half te vliegen waardoor er heel veel rotzooi voor uit hun hok op de grond komt. (het gaat om een grotere broedhok) wat voor bodembedekking kan ik het beste gebruiken zodat ik hier geen last van heb?
    ik zat zelf te denken aan niet al te fijne houtsnippers maar betwijfel of dat geschikt is voor mijn kwartels.

    alvast bedankt Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    hoi Ben,

    Wij hebben in een kamervoliere o.a. 2 chinese dwergkwartels.
    Als bodembedekker gebruiken we beukensnippers (niet te grof) en dat bevalt prima!
    Onze kwartels zijn wel wat gewend omdat ze in de huiskamer staan en er zeer regelmatig iemand langsloopt en ook ben ik regelmatig met mijn handen bezig in de kooi.
    Tegen de zijkanten hebben we wel tot zo''n 20 cm plexiglas bevestigd, waardoor maar weinig rommel buiten de kooi valt.

    Da's mijn ervaring, hopelijk heb je er wat aan.

    Opmerking


    • #3
      oke bedankt Elsje. ik ga het proberen.
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        bodembedekking

        He Ben bij de rallen gebruikte ik bosgrond met bladeren bij snippers kregen ze wel eens poot problemen.Later hoorde ik van een kweker van brilvogeltjes dat hij dat ook had voor de schimmels die in die grond zit zou goed zijn voor de vogels groeten Rob.

        Opmerking


        • #5
          het probleem met dat soort grond is dat het eigenlijk nat zand is en op een gegeven moment opdroogt en het ook gaat stuiven. of heb ik ongelijk??
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Bodembedekking Die Niet Stuift

            Hallo Ben,
            In de buitenvoliere gebruik ik bruin schelpenzand.Dat is zeezand met
            schelpen.Het stuift niet en blijft zelfs bij zware regenbuien liggen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              oke bedankt ga wel wat proberen. bedankt voor de reacties
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                op tijd verschonen

                Ben ik deed dat bosgrond om de 3 weken verschonenhad eigenlijk niet zo'n last dat het droog werd,plantenspuit kan ook helpen zo af en toe bevochtigen is voor de poten vaak ook beter.Het ligt er ook aan welke mogelijkheden en hoeveel tijd je er aan kunt besteden succes ermee Rob.

                Opmerking


                • #9
                  ja inderdaad en bij mij is de mogelijk dat ik een houten hok heb en het voor het hout niet goed is als het telkens in contact komt met natte zand. daarom dacht ik meteen aan houtsnippers maar ja ik hoop op een nog betere ondergrond voor mijn kwartels. maar evengoed bedankt voor het meedenken
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    hoi Ben,

                    Er zijn verschillende 'maten' beukensnippers. Ik heb toen gekozen voor vrij fijne snippers, i.v.m. de poten van de vogels.
                    Die grove snippers leken me toen echt te grof. Je wilt niet dat de poten beschadigen natuurlijk.

                    Succes!

                    Opmerking

                    Working...
                    X