Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte pluimen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Witte pluimen

    Ik kweek zwartgrijze meeuwen met goede tekening heb nieuwe meeuwen gekocht voor bloed verversing bij de jongen zit nu er af en toe een wit pluimpje tussen het zwart/grijs is dit erfelijk? Heb 1 jong er tussen zitten die heeft 2 zwart witte pennen deze had ik getrokken maar komen weer terug, tijdens de vogel keuring heb ik hierover met een keurmeester over gesproken en deze zei dat de vogel in de rui zwarte emulie aanmaakte en het na de rui weg was.

  • #2
    't is erfelijk, want het is bontvorming (meestal)

    In een enkel geval kan het een plaatselijke pigmentstoring zijn, maar dan gaat het om vogels die lang en zwaar geplukt zijn geweest, deze vogels zijn ooit (voor het plukken) gewoon eenkleurig geweest. Door al het plukken is het veerzakje beschadigd en wel zodanig dat er nog wel een vee aangemaakt wordt maar dat er geen kleur meer kan afgezet worden (dus een witte veer)
    Dit is niet erfelijk.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      jap meeuw

      Hans,
      nog bedank voor je antwoord.

      Huub

      Opmerking


      • #4
        witte pluimen

        Wanneer er 1 wit veertje inzet kun je er nog wel iets mee, maar wanneer je merkt dat het doorzet in de stam moet je erg streng selecteren om het eruit te krijgen. Succes!

        Opmerking

        Working...
        X