Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wandbedekking volierekamer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wandbedekking volierekamer

    Hallo vogelliefhebbers,

    Ik ben van plan een van mijn kamers in te richten als volierekamer.
    Met planten, struiken voor een soort tuin in huis.
    Nu is mijn vraag aan jullie, wat ik het beste als wandbedekking kan gaan aanbrengen, iets wat ook makkelijk schoon te maken is.
    En het moet ook verwijderbaar zijn (huurwoning) bij eventueel verhuizen in de toekomst.
    De wanden gewoon schilderen is geen optie, omdat dat volgens het huurcontract niet mag.
    Ik wil er tropen en goulds in gaan houden, welke planten kan ik er in zetten (niet giftig).

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  • #2
    als je er niet uitkomt voor je wand dan kun je een voorzet wand maken toch? die je tegen je muur aanzet. dit kan zijn van staande regels met gips ertegen aan of een houten plaat. die kun je op elk gewenste manier afwerken toch? als je dan je voliere ertegen aan vastmaakt blijft de wand staan.

    veel succes
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Achterwand bekleding

      He tripicbird heb je al eens gedacht aan een groen dekzeil die zou je aan de voliere kunnen bevestigen en is ook goed schoon te houden inverband met bloedluis en dergelijke moet je zo min mogelijk naden hebben.Planten lijkt me niet zo'n probleem omdat tropen niet zo van die planten snoepers zijn.Bij bloemenzaken hebben ze nog weleens 2e keus van beurzen kun je altijd proberen vrg Rob.

      Opmerking


      • #4
        achterwandbekleding

        ALS JE DE ACHTERWAND BEKLEED MET PLATEN EN DEZE BETEGELD DAN HEB JE DE MOOISTE WAND EN IS MAKELIJK FA TE NEMEN EN ALS JE VERHUIST HOEF JE ALLEEN DE PLATEN WEG TE NEMEN DE grasparkiet ANTOON

        Opmerking


        • #5
          Je kunt het ook heel mooi maken met kurkplaten. daar kun je allerlei plantjes in steken en aan ophangen.
          Normaal gesproken poepen kleine tropen niet horizontaal, dus met het vervuilen zal het heus meevallen. Als je de platen op spijkertjes prikt kun je ze af en toe er af halen en buiten even schoonspuiten.
          In plaats van kurk kun je ook hele mooie "rotswanden" maken met piepschuim en of purschuim, dat je beschildert.
          Op http://members.home.nl/mpnrichelle/a...m/bouwers.html vind je enkele fraaie voorbeelden.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Even over de planten. Heb je voldoende daglicht erin. M.a.w. Zit in dat gedeelte een raam?
            Mijn ervaring is dat het moeilijk is om planten in leven te houden en verder is het nogal moeilijk om ze goed schoon te houden. Ik had ook mooie gedachten na bezoeken aan tropische kassen als burgers bush etc.

            Mogelijkheden zijn: dracena's, gatenlanten(monstera), ficus benjamin, spathilium, varens

            Opmerking


            • #7
              Bedankt!!

              Hartelijk dank voor jullie reacties!!
              Ik ga meteen aan de slag.

              Opmerking


              • #8
                foto?

                Als je trouwens klaar bent, is het misschien leuk om een foto te plaatsen?

                Opmerking


                • #9
                  Foto

                  Zal ik zeker doen!!

                  Opmerking

                  Working...
                  X