Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Granaatappels.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Granaatappels.

    Hallo allemaal,

    Voor een poosje terug las ik dat granaatappels gezond zijn voor de vogels
    wie heef hier ervaring mee.

    als dit bericht soms op de verkeerde plaats staat sorry dan ben nog niet zo goed met de computer.

    Groetjes petra.

  • #2
    Hoi Petra,

    Ik heb je berichtje even verplaatst.
    Hij staat nu onder het kopje voeding.

    Groetjes,

    Peter.

    Opmerking


    • #3
      Uit ervaring weet ik dat alle vruchteneters er graag van lusten. Ook de chinese ; japanse; en andere appelvinken eten er graag van mee. Kardinalen iets minder , maar ook zij eten ervan .
      Ik snijd ze gewoon mindendoor, en de ronde kantjes die dan op de voedertafel komen snijd ik een klein beetje vlak, zodat iedere helft blijft liggen.
      Niet te diep snijden (bij het vlakken) want dan verliest hij een gedeelte van zijn sap langsdaar.
      Je kan ze ook gewoon halveren en dan op een grote stenen pot aanbieden, zodat ze ook "stil" blijven liggen bij het aanpikken.

      Opmerking


      • #4
        kiemzaad.

        wie heeft er ervaring met kiemzaad voor de goulds.
        er zijn van die wisselende berichten dat ik het ook niet goed meer weet.
        groetjes petra.

        Opmerking


        • #5
          Granaatappel is inderdaad een gezonde voeding voor vele vruchten- en insekteneters.
          Ik snijd de granaatappel gewoon half middendoor en geef hem zo. De vogels halen hem leeg tot tegen de schil.

          Opmerking


          • #6
            Petra,
            Kiemzaad is alleen gezond als het zeer vers en goed gespoeld is. Gisting (bederf) gaat erg snel, helemaal bij warm weer.
            Geweekt zaad (8 uur weken) is net zo goed en levert veel minder risico op.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X