Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte vlek tussen de poten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Witte vlek tussen de poten

    Ik heb een zwartbruine pop waarbij tussen de pootjes een deel van de tekening ontbreekt (bont?).
    Verder is dit een hele mooie forse vogel, mooi donker van kleur en ze heeft verder een hele fijne/strakke tekening.

    Komt het effect van deze witte vlek tussen de poten terug bij de jongen als ik deze pop paar aan een volledig gekleurde/getekende man?
    Met andere woorden: Is het verstandig met deze vogel door te kweken of kan ik deze maar beter niet gebruiken voor de kweek.

    Groet,
    Napoleon

  • #2
    witte vlek

    Helaas zul je deze vogel beter weg kunnen doen, de witte vlek is bontvorming en bontvorming is bij de Japanse Meeuwen niet gewenst. Dit zal zeker in 80% van de jongen weer zichtbaar zijn, zo niet in alle jongen.

    Opmerking


    • #3
      Witte Vlek

      Hoi Napoleon Als de witte vlek niet te groot is hoef je je hier geen zorgen over te maken en zul je zeker hier uit helle mooie zwartbruinen kweken
      Harm

      Opmerking


      • #4
        Witte vlek

        Niet te geloven, hoe kun je nu het advies geven om met een bonte vogel te gaan kweken en dan geloven dat je er mooie zwartbruinen uit kunt kweken. Sorry dat ik het moet zeggen, maar zo help je iemand niet erg aan een goed hok met vogels !!

        Opmerking


        • #5
          06-11-06, 20:58 #2
          HansvdWeerdhof
          Lid


          Geregistreerd op: 15-05-06
          Locatie: Veenendaal
          Berichten: 90 't is erfelijk, want het is bontvorming (meestal)

          In een enkel geval kan het een plaatselijke pigmentstoring zijn, maar dan gaat het om vogels die lang en zwaar geplukt zijn geweest, deze vogels zijn ooit (voor het plukken) gewoon eenkleurig geweest. Door al het plukken is het veerzakje beschadigd en wel zodanig dat er nog wel een vee aangemaakt wordt maar dat er geen kleur meer kan afgezet worden (dus een witte veer)
          Dit is niet erfelijk.
          http://members.home.nl/maurice.pieper

          Opmerking


          • #6
            is het echt bont van uit het nest.
            een vogel voor de handel niet mee verder gaan.
            dat is mijn mening.
            http://members.home.nl/maurice.pieper

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vogeltje
              Hoi Napoleon Als de witte vlek niet te groot is hoef je je hier geen zorgen over te maken en zul je zeker hier uit helle mooie zwartbruinen kweken
              Nou Vogeltje, dan heb jij er geen moer verstand van!
              Bont tussen de poten is zo sterk dat je er gif op in kunt nemen dat het terugkomt....
              Uitselecteren die bonte dingen.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking

              Working...
              X