Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gerucht!!!!!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gerucht!!!!!!!!!!!!!!!

    Het gerucht gaat dat vanaf 1 01 2007 weer geimporteerd mag worden vanuit Afrika,een GERUCHT dus vanuit Duits land.
    Is er bij iemand op dit forum daarover iets bekent?
    Ger.

  • #2
    Hallo Ger,

    Hoe, via welk informatiekanaal, heb je dat gerucht vernomen?
    Vaak is de "wens de vader van de gedachte", er wordt soms iets geroepen wat vervolgens zijn eigen leven gaat leiden.
    Net als Winterkoning, heb ik ook nog nergens iets gehoord wat niet als gerucht gekenmerkt kan worden.
    Maar, "wie ben ik?"

    "We zien wel" denk ik dan maar.....
    Mijn persoonlijke gok is; dat we van die importstop zo vlug nog niet verlost zijn, maar wederom "wie ben ik"

    Groeten, Serinus
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Hallo.
      Informatie bron:Norbert Buchner.
      Specher der IG africaanse Prachtfinken.
      In Das Vogelnetzwerk
      Forum Africaanse Prachtfinken.
      Topic,Ist das normaal Pagina 3.

      Ger.

      Opmerking


      • #4
        geloof het niet.

        Ben afgelopen zaterdag nog bij vogelbeurs in bocholt geweest bij de firma Quiko.Daar was alleen maar te horen dat het steeds moeilijker zal worden om de contacten in het buitenland in stand te houden.Die mensen zoeken andere mogelijkheden om inkomsten binnen te krijgen dan het onzekere gedoe nu met de vogels.Ze zijn dus bang dat er gewoon weg minder te handelen valt als het weer zou mogen.vrg.Rob

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ger,

          Bedankt voor de info!
          Eens kijken wat die Duitsers weten wat wij (nog) niet weten.....
          Leuk "accent" heb je trouwens

          Groeten, Serinus
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            Serinnus
            Gezelligheid eerst.
            25 km in vogelvlucht en ik sta in je achtertuin.
            Ger.

            Opmerking


            • #7
              dit importverbod loopt af per 31-12 2006.
              Maar om dan meteen te roepen dat de import per 01-01 2007 weer vrijgegeven zou worden.....
              Zo komen de geruchten dus de wereld in....

              Interessante theorie van Siggi trouwens op dat forum, aangaande de importbeperkingen, vind je niet?

              Groeten, Serinus
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Ja Serinus heb het ook gelezen,Der Sprecher der Africaanse Prachtfinken,HAT SOVIEL GEREDET.
                Wat hij wist is gewoon niks wat wij ook niet weten.
                Hij komt er vanzelf achter,hoe het steeltje aan het bezempje zit.
                Siggi zijn theorie klopt wat mij betreft groten deels,want ze nemen voor die paar rotte euro's wat import van vogels betreft toch geen risco in brussel,met alles erop en eraan ga je toch niet die werkgelegenheid op het spel zetten,of wat dacht jij dan.
                Van mij [op persoonlijke titel dus] mag het nog gerust voorlopig zo blijven,ik weet dat het er vele niet met me eens zijn maar dat nemen we maar op de koop toe.Word hetgeen wat er nu nog zit ook wat meer gewaardeerd.en komen die ordinaire schachelaars die een pest vormen voor de vogelsport steeds minder aan bod.Daardoor zal het beetje wat over is door de prijzen in steeds betere handen komen en er ook daadwerkelijk mee gekweekt worden indien mogelijk.Eigenlijk komt het de vogelsport als liefhebberij alleen maar ten goede,meer respect voor hetgeen we nu hebben bevorderd alleen maar echte liefhebberij.We denken dat het daarom toch gaat.
                Ger.

                Opmerking


                • #9
                  duitse grens

                  Beste forum gebruikers ik woon bijna op de grens met duitsland. Ik ken vele duitse vogelliefhebbers en kwekers die tevens in div. besturen zitten. Maar van een opheffing van de importstop heefd nog niemand officieel iets gehoord.
                  De geruchten zijn er steeds als het einde van de vastgestelde termijn naderd.
                  Uiteindelijk blijkt het dan toch weer verlengd te worden.

                  Winterkoning ben het met je eens de vogels worden door de import stop alsmaar duurder en de illegale handel tiert er weelderig door. Maaaaaar.... ja, wie zijn wij.
                  Greetings Lucky

                  Opmerking


                  • #10
                    gerucht

                    Hallo Winterkoning,
                    ik was van de week bij een bevriende importeur waar ik al jaren over de vloer kom en volgens hem wordt er tot zeker maart geen import verwacht.
                    Hji zit er niet mee want hij draait niet meer op de import maar op voer en benodigdheden en op vogels die liefhebbers bij hem brengen.
                    mvg,
                    Kingfisher
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Uit betrouwbare bron: importverbod is met drie maanden verlengd.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Zeer goede bron Ton
                        Azie plus Africa voor de langere termijn,zuid America voor 3 maanden, wordt daarna nog nader bezien.
                        Geef geen comentaar op eventuele reactie's.
                        Ger.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi , mijn persoonlijke mening is dat er wel ooit een einde komt aan het import verbod maar dat het nooit meer zo als vroeger wordt.(aantallen lager en prijs hoger) Dat is dan maar goed ook. Nu wordt er aan vogels gewerkt(lees gekweekt) die vroeger als waardeloos en niet met de nek werden bekeken als je ze in bezit had. Nu worden ze gevraagd en wil eenieder ze hebben. Neem de mozambieken de mees en maskergoudvinken ea. De afrikaanse en asiaatische import werd voor een groot deel alleen gekocht maar niet gekweekt. De meesten werden zo massaal ingevoerd dat de liefhebbers ze niet meer wilden. Gekweekt werd er zo wie zo maar in geringe aantallen mee. Was en is ook vaak niet zo makkelijk.
                          Ik denk dat de import stop ook voordelen heeft gebracht. We respecteren nu vogels die we vroeger niet eens bemerkten. Hoewel ik van me zelf moet zeggen dat ik elke vogel altijd heb gewaardeerd en me altijd stoorde aan de mensen die de soorten die zij als "minderwaardig" beschouwden links lieten liggen. Deze "elite" heb je nu ook weer. Ze kopen met hun geld de laatste restanten van import volierevogel populatie's op. Meestal zijn dit soorten die vroeger in hun repertiore niet voorkwamen. Maar nu ze aan waarde stijgen .......... ach, ja. Jullie kennen ze. Laten we maar dromen van die goede oude tijd voor de importstop. En fantaseren over als hij wordt opgeheven. Hhhhhhmmmmmmm...

                          Greetings Lucky

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            oke dan heeft kingfisher gelijk en de rest ook natuurlijk.
                            kijk als meerdere mensen dit horen danwel weten dan moet het wel op waarheid berusten.
                            bedankt voor de antwoorden/reacties.
                            nu een vraagje :ZOU HET OOIT WEER GOEDKOMEN MET DE IMPORT????
                            mvg:winterkoning
                            Hallo winterkoning,
                            je gedachten waren juist,en inderdaad grote mond klein hartje,maar ik denk bij hem altijd waar rook is is vuur en meestal komt het wel uit.
                            Ik ken hem nu zo"n 26 jaar uit de tijd dat hij nog luipaarden en flamingo's had dus bij de dingen die hij zegt weet ik wel wat ik eruit moet halen van waarde en wat niet.
                            Mvg,
                            Kingfisher.
                            PS welke contreien zit u?
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Gerucht!!!!!!!!!!!!!!!

                              beste vogelvrienden,

                              ik heb vandaag bij mijn buitenlandse vogelvriend importeur het voorontwerp gezien van het VOORSTEL tot algeheel importverbod van zangvogels in de toekomst.(op faxpapier).
                              het wetsvoorstel is op drie landen na, unaniem aangenomen maar gaat nog zeker een tijdje duren (minimaal drie maanden) eerdat deze wetsvoorstel word aangenomen en dus wet zal gaan worden in brussel dus we praten hier over een europese wet , geen nederlandse.
                              maw: het is afgelopen (want ik zou niet weten wie of welke organisatie dit nog zal kunnen tegenhouden).
                              als het goed is /was het ook op het internet te vinden,maar ik heb het nog niet kunnen vinden,ik weet wel wat ik met eigen ogen heb gezien.(maar als het papier liegt dan doe ik het nu ook).
                              mensen dit mijn persoonlijke mening en ik hoop van harte dat ik het fout heb,wie verschaft duidelijkheid,iemand van uit de bond ?,ik neem aan dat zij dit ook binnen hebben gekregen,of zou het alleen de branche organisatie zijn geweest waarin deze "brief" circuleerd?
                              mvg:winterkoning

                              Opmerking

                              Working...
                              X