Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wida en astrilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wida en astrilde

    https://www.cable4u.nl/~rens-r9/voge...pen/page6.html helemaal onderaan

    nu vraag ik me af wat is dan bij elke soort wida het favoriete soort astrilde?
    Groeten, Ben

  • #2
    ik ben opzoek naar een mooi koppel vogels voor in een gezelsschapsvoliere en tentoonstellingen enzo ben ik momenteel te druk voor. ik liep tegen deze vogel op en dacht goh wel een leuke vogels en laat ik eens wat informatie over deze vogel zoeken. zodoende liep ik tegen deze tekst op.
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      wida's

      Oorspronkelijk geplaatst door BenvdBor
      ik ben opzoek naar een mooi koppel vogels voor in een gezelsschapsvoliere en tentoonstellingen enzo ben ik momenteel te druk voor. ik liep tegen deze vogel op en dacht goh wel een leuke vogels en laat ik eens wat informatie over deze vogel zoeken. zodoende liep ik tegen deze tekst op.
      Hallo Ben,hou er rekening mee dat wida's vrij onrustig zijn en de dominicaner(zwart witte)soms agressief kan zijn en veel vogels moeten aan de lange staart in de broedtijd wennen.
      De paradijs wida is naar mijn ervaring rustiger maar zoveel wida's zoveel verschillende karakters.
      Als je wilt kan ik wel een of twee artikels opzoeken en op de e-mail zetten naar je.
      mvg,
      Kingfisher
      Bijgevoegde Bestanden
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        ja als je dat zou willen doen? ik ben nu aan het informeren en krijg met elke vogel die ik misschien wel zou willen gaan houden allemaal "maar en" te horen dus om goed te kunnen beslissen probeer ik die op een rij te zetten. alvast bedankt
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            beste serinus

            ik heb al nou minimaal 9 jaar vogels maar dan eigenlijk alleen kanarie's en kijk een beetje mee met makkelijke vink achtige een jaar valkparkieten gehad en heb nu alleen nog maar kwartels. mijn ervaring wat vogels betreft is dus niet als beginner maar wat wida's betreft weet ik nog eigenlijk vrij weinig, ik ken nu ongeveer 3 a 4 soorten wida's. en weet welke andere vogel die nodig heeft om de jongen uit te broeden.

            dus zou u mij dan kunnen vertellen wat de beste soort is die volgens u het beste voor een beginnend wida kweker?
            zou u mij verder kunnen informeren over het houden van deze vogel, info over het voedsel, de kweek, beplanting, mogelijke medevolierebewoners? en ik zou het heel erg waarderen als u een plaatje van deze soort kan toevoegen.

            vriendelijke groet Ben.
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              wida

              De Fischers Wida parasiteerd op de purpergranaatastrilde. Veel Wida soorten leggen hun ei in het nest van 1 waardvogel. De Dominicanerwida parasiteerd maar liefst op 19 astrilde soorten. Voorzover bekend.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                wida

                De Geelmantel wida parasiteerd niet. Deze brengt zelf de jongen groot.
                Deze is overwegend zwart met gele schouders met wat witbruine aanslag/streping op de vleugels.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Dit geld voor alle wida's van het geslacht euplectes. zoals


                  Spiegelwidavink (Euplectes albonotatus)
                  Roodkeelwidavink (Euplectes ardens)
                  Roodschouderwidavink (Euplectes axillaris)
                  Fluweelwidavink (Euplectes capensis)
                  Harlaubs widavink (Euplectes hartlaubi)
                  Lierstaartwidavink (Euplectes jacksoni)
                  Geelrugwidavink (Euplectes macrourus)
                  Hanestaartwidavink (Euplectes progne)
                  Reichenows widavink (Euplectes psammocromius)

                  maar van deze soorten zijn alleen de geelrug, de roodschouder en in mindere mate roodkeel de laatste jaren geimporteerd

                  Opmerking


                  • #10
                    Daniel wat bedoel je?

                    wat bedoel je met Dit geld voor alle wida's van het geslacht euplectes.


                    met welke wida kan ik het beste beginnen? sommige wida's zijn redelijk prijzig en het soort waar ze bij paradiseren zijn in sommige gevallen nog veel prijziger.
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      opzich vind ik: Roodkeelwidavink (Euplectes ardens)
                      Roodschouderwidavink (Euplectes axillaris) nog wel het mooiste. kun je mij informatie over deze soorten geven?
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        Eerst wil ik je zeggen dat van deze soorten af en toe wel losse mannen worden aangeboden maar geen poppen (geelschouder ietsje meer maar ook bij deze soort zoek ik zelf nog poppen).
                        Ze gedragen zich een klein beetje als de wevers uit dit geslacht: ze zijn polygaam, de man bouwt de nesten, ze eten voornamelijk zaden aangevuld met levend voer en insectenpate (voor de opfok van jongeren is levend voor onontbeerlijk).
                        De bals is heel mooi om naar te kijken (de man slooft zich enorm uit ) al is deze niet zo spectaculair als bij de jackson's wida.
                        Als je echt met ze wil kweken moet je en beschutting vinden voor de poppen en wat meer open ruimte waar de man kan baltsen (al doen deze soorten dit niet op de grond maar wel in het volle zicht op een tak of zitstok).
                        Verder zijn de soorten redelijk dominant richting andere vogels al heb ik nog geen agressie bij mijn vogels gezien (mijn wida's zitten samen met mexicaanse roodmussen en zwartmasker roodsnavel wevers).

                        Opmerking


                        • #13
                          mijn advies zou zijn om met de geelschouderwida te beginnen deze zijn niet al te duur en het zijn sterke vogels. Alleen kweken is een uitdaging en zal niet gemakkelijk gaan. Zowel voor de parasiterende als niet parasiterende vogels.

                          Opmerking


                          • #14
                            oke bedankt Daniel hier heb ik echt heel veel aan

                            zou je op een rijtje kunnen zetten welke andere soorten net zoals de geel schouder wida niet parasideerd?

                            en hoezo worden er bijna geen poppen aangeboden?
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              Het lijstje dat ik hierboven heb gezet zijn allemaal niet parasiterende soorten (dus wida's van get geslacht oftwel "familie/groep" euplectes).
                              Een probleem bij wida's en wevers is dat jonge mannen en mannen buiten het broedseizoen er hetzelfde uitzien als de poppen. Dus dat veel mensen die denken een koppel te hebben in een keer zonder poppen zitten.
                              Plus de soorten zijn polychaam dus voor iedere man heb je minimaal 2 poppen (liever 3-5) hebben en iedereen die serieus probeert te kweken houdt zijn poppen vast.

                              Opmerking

                              Working...
                              X