Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overwinteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Overwinteren

    Beste Lezers,

    In mijn voliere met nachthok heb ik de volgende koppels zitten:
    Timbrado's
    Zeebravinken
    Roodmussen
    Sijzen

    Tot op dit moment sluit ik het nachthok 's nachts af, behalve het invlieggat. De Timbrado's zitten elke nacht uit zichzelf in het nachthok. De rest blijft buiten. Is het nu nodig om als het gaat vriezen de rest ook verplicht in het nachthok te laten overnachten of kan ik dat aan de vogels zelf overlaten ??
    En bij welke minimum temperatuur zou dit dan moeten ??
    Ook vraag ik mij af hoe jullie het doen met het verstrekken van badwater. Normaal geeft ik ze elke dag ongeveer een half uur tot drie kwartier de tijd om zich in het badwater te vermaken. Daarna haal ik het weer weg. Als het vriest, kan ik dit dan blijven doen ??
    Ik realiseer me dat ik wel ineens veel vragen stel, maar toch zijn er wellicht onder jullie die hun ervaringen hiermee met mij willen delen.

    Bedankt alvast voor de reactie's
    Groet
    Gerrit Roest

  • #2
    Wat te doen?

    Beste Gerrit als je de vogels beschutte plekken in de voliere aanbied zullen ze de winter best op hun eigen manier overnachten.Als het vriest en het water zou er al langer staan en bevriezen zouden de vogels zich niet kunnen wassen zo is de natuur,dus in die gevallen geen badwater verstrekken ook al doe je dat maar een 1\2uurtje,kijk om je heen de natuur geeft je zelf het antwoord.Bij mij bleven zelf brilvogeltjes buiten slapen in de periode van de laatste elfstedentocht,heb nestkasten ook in de winterperiode in de voliere hangen maak ze in maart helemaal schoon en doe er nieuwe conifeertakken om,schijnt een goede bescherming te zijn ook uilen zien de vogels dan niet zitten en ze hangen ook niet tegen het gaas hopenlijk kun je er wat mee, sportgroeten Rob.

    Opmerking


    • #3
      Hier idem, de vogels kunnen zelf kiezen.
      Bijna alle vogels slapen in de beplanting buiten.

      Veel plezier, ook de komende winter (spelende vogels in de sneeuw is nogal leuk om te zien)
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X