Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwavelgele dikbek cini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zwavelgele dikbek cini

    hoi mensen en speciaal serinus,
    ik heb voor een goede vriend eens een vraagje(of tig):
    zwavelgeledikbekcini duidelijk man en pop verschil? in documentatie staat dat vooral de rugdek verschillend is bij de pop dmv zware bestreping,is dit correct?
    zingen beide geslachten?
    kunnen ze buiten overwinteren?
    wanneer broeden?
    hoe broeden(en dan bedoel ik niet dat ze op de eitjes zitten he ,grapjassen)?
    ik heb wel dingen opgezocht in oude uitgaves van de onze vogels ,maar zoals zo vaak is het mischien zo dat er nu een geheel ander beeld van bestaat aangaande o.a de bovenstaande onderwerpen.
    dus serinus doe eens en boekje open ,gij zou een vriend van mij weer rustig kunnen laten slapen.(andere mensen/reacties zijn uiteraard ook zeer welkom natuurlijk).
    ik ben totaal niet in dit wereldje thuis ,maar wil wel graag iemand helpen dus help met helpen aub.
    mvg:winterkoning

  • #2
    mijn
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      zwavelgele dikbek cini

      serinus bedankt,

      tappen de cini's in de broedtijd?
      serinus nogmaals bedankt.
      mvg:winterkoning

      Opmerking


      • #4
        Hallo Winterkoning,

        tappen de cini's in de broedtijd
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            zwavelgele dikbek cini

            hoi serinus,leuk geprobeerd.
            ik zal aan mijn vriend(niet denken dat ik van de verkeerde kant ben he) vragen
            of hij daar behoefte aan heeft en zal vragen ofdat hij dan contact met jouw opneem,kijk het zijn de vogels van hem dus ik wil wel helpen maar ze moeten er ook zelf wat aan doen he.
            ik ben gisteren wat langer op zijn hok geweest en ik ben er eigenlijk van overtuigd (ondanks de minimale verschillen) dat het twee poppen zijn.
            maarja wie ben ik
            is het eigenlijk een veel voorkomende soort vogel?,is er bv gemakkelijk aan mannen danwel poppen te komen?
            ik hoor het wel weer.
            mvg:winterkoning

            Opmerking


            • #7
              Hallo Winterkoning,

              hoi serinus,leuk geprobeerd.


              Ook ikIk
              Hoe kan ik met je in contact komen zodat ik zijn telefoonnummer even aan je kan doorspelen,
              Dus, Winterkoning; ik hoor het wel wat je (jullie) hier nu verder mee willen....

              Groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                zwavelgele dikbek cini

                hoi serinus,
                niet er te zwaar aan tillen he,ik bedoelde het ook meer als een grapje(die eerste zin,kijk ook naar de vele smilies).
                ik ben allang blij dat je de moeite neemt om te beantwoorden en ben je daar ook zeer erkentelijk/dankbaar voor.
                inderdaad heb ik grote moeite met het bekend maken van de naam achter de nicknaam.
                en inderdaad wil niet iedereen elkaar een hak zetten,maar dit is nogal openbaar dit forum.(dus...........je moet er wel rekening mee houden dat het kan).
                natuurlijk moet je nooit direct een telnr oid direct/open en bloot hier vermelden en zeker niet van iemand anders.
                zoals ik al schreef ,ik zal deze info allemaal doorspelen en verder moet hij maar zelf aktie ondernemen.( op wat voor manier dan ook).
                kijk hij (goede vriend) behoord tot de catagorie van de iets meer geinteresseerde vogelliefhebber(leuk vluchtje,nachthokje goede verzorging en ze hoeven niks te doen bij hem),dus weet ik ook niet tot in hoever hij in dingen wil gaan.(mailen,bellen,rijden,kijken,contacten etc etc).
                hij(goede vriend) vind mij nogal gestoord in de mate hoe ik deze hobby beleefd.
                hij kan niet begrijpen dat ik naar duitsland/engeland/frankrijk/belgie o.a. rijd om naar een vogel te kijken/kopen en als ik dan honderden km's heb gereden en met niks thuis komt(ik laat heel vaak de vogel(s) in kwestie zitten als deze mij niet bevalt ook al heb ik hem/hun zo hard nodig).
                ook over de kwestie voer bv ,bij mij word daar niet op bezuinigd en hij vind dat je ze ook kan voeren met iets minder duur of uitgebreid voedsel.
                dit eventjes om aan te geven hoe er verschillend tegen de hobby aangekeken word en mee om gegaan word.
                dus nogmaals ik heb je berichten goed gelezen,goed begrepen en ben je daar dankbaar voor en ook namens de goede vriend.
                mvg:winterkoning

                Opmerking


                • #9
                  ik lees met heel veel interesse jullie berichten en dacht bij mezelf waarom maken jullie niet een email wat via een mail aanbieder op internet heel makkelijk te doen is. dat email adres zet je hier in dit forum endan kan de ander na dit mail adres de telefoon nr. sturen en kan er gebeld worden. na de tijd kijk je nooit meer na dit mail adres veel succes
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    zwavelgele dikbek cini

                    hoi allemaal,
                    serinus, ik heb met mijn goede vriend in eindhoven bij jansen vandaag twee mannen opgehaald van de dikbekjes.(bleek toch gelijk te hebben dat het twee poppen waren,verschil is nu zeer duidelijk te zien,zie je maar weer dat een onervaren iemand bij de handelaar ook nu weer met een kluitje het riet is ingestuurd,is niet netjes he maarja die moeten nu eenmaal ook geld verdienen over de rug van een ander,denk ik dan maar weer he).
                    hij had nu nog 3 koppels zitten en wat losse vogels.
                    dus als je collega kweker nog zoekt dan kan hij daar terecht.
                    mvg:winterkoning
                    ps:is 80 euro duur voor een koppel dikbekjes?
                    en ik vroeg me wel af waarom deze man zoveel verschillende had,worden zij veel gekweekt? van import kan geen sprake meer zijn.

                    Opmerking


                    • #11
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        zwavelgele dikbek cini

                        serinus,
                        is 80 euro duur voor een koppel dikbekjes?

                        ik heb met iets meer interesse gekeken (door dit forum )die de man had zitten(mozambiqu sijzen groot/klein,goed geschreven?), ook edelzangers ,geelstuitedelzangers,europese kanarie etc etc.maar ook naar de bastaarden hiervan,worden zij veel gebruikt voor de bastaard kweek?

                        ik vroeg me wel af waarom deze man zoveel verschillende had,worden zij veel gekweekt? van import kan geen sprake meer zijn.
                        of blijven deze soorten lang zitten omdat er geen interesse voor bestaat?
                        mvg:winterkoning

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Winterkoning,

                          80 euro is niet veel voor twee mannen.
                          Nou staat deze handelaar niet direct bekend voor zijn lage prijzen.....
                          Dus, dan is het helemaal niet duur.

                          Hoe was de kwaliteit van deze vogels en van de vogels daar, in z'n algemeen?

                          Bastaarden; die heeft hij áltijd veel op voorraad.
                          Cini's worden hier óók vaak voor gebruikt i.d.d., denk maar aan de Alario's.

                          ik vroeg me wel af waarom deze man zoveel verschillende had,worden zij veel gekweekt? van import kan geen sprake meer zijn
                          Bedoel je hier de in deze winkel aanwezige Serinus-soorten?

                          Groeten, Serinus
                          The proof of the pudding is in the eating

                          Opmerking


                          • #14
                            zwavelgele dikbek cini

                            het was niet wat ik voor ogen heb(huisvesting/verzorging).
                            het was de eerste keer dat ik daar ben geweest,en ik wil niet teveel uitwijden over mijn oordeel maar ik heb zo mijn bedenkingen van het een en ander.
                            de aangekochte vogels waren voor zover ik uiterlijk kon beoordelen goed gezond(o.a bevedering/ogen/lever).

                            ja de soorten die ik hierboven opnoemde (ik heb niet naar ringen gekeken,de dikbekjes waren wel geringd).
                            mvg:winterkoning

                            ps ik weet wel dat er bv edelzangertjes etc gekweekt worden,maar is dit dan massaal??
                            ik dacht dat de cini/serinus soorten vrij moeilijk te kweken waren of is dit al een inmiddels achterhaalde theorie?
                            en neem nu die alario's dat zijn toch ook niet gemakkelijk te kweken vogels?
                            maar waarom lukt de bastaardkweek dan goed en soortgewijs niet?

                            Opmerking


                            • #15
                              waarom bastaardkweek wel?

                              He Winterkoning als we precies wisten waarom bij de alario's het moeilijk gaat en bij bastaarden minder moeilijk hadden we de oplossing toch.Ik probeer al een jaar of 6 ermee te kweken en ben er onderhand wel achter dat het jongen krijgen bij hun niet het probleem is.Dit jaar alleen al had ik zo'n 50 jongen hiervan zijn er 7 zelfstandig geworden,volgens mij zijn ze vrij gevoelig voor eivoer of het toevoegen van eiwitten.Bastaarden van kanarie's zijn hier veel minder gevoelig voor daardoor lukt het grootbrengen van deze waarschijnlijk beter sportgroeten Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X