PDA

Bekijk Volledige Versie : gezelsschaps voliere met grasparkieten

Ben86
27-10-2006, 09:39
ik wil graag grasparkieten gaan houden zoals al in andere onderwerpen te zien is probeer ik veel informatie te zoeken en dit vogelcafe is daar echt ideaal voor!!

ik wil graag een gezelsschaps voliere gaan samenstellen. ik heb al kwartels, wil gaan beginnen met grasparkieten, misschien engelse? maar hierbij in wil ik graag nog andere soorten vogels gaan houden maar denk liefst niet andere parkieten. wat kan ik erbij in doen??

alvast bedankt
Ben

rijk janssen
27-10-2006, 11:31
hoi beginnende vogelliefhebber ik heb zelf een gemengde voliere
ik heb er 18 grasparkieten in zitten twee koppels roodruggen
twee koppels valkparkieten en een koppel halsbanden en vier
kwartels en dat gaat goed met elkaar ik hoop dat je hier wat aan heb
m v g v een vogelliefhebber rijk janssen

Ben86
27-10-2006, 11:54
bedankt voor je verhaal. uw gezelschapsvoliere lijkt me heel mooi.
ik heb al een span valkparkieten gehad hele mooie vogels maar ik zou ze niet weer kopen.
ik moet de voliere nog gaan bouwen maar ben van mening dat mijn voliere niet zo groot word en ben meer opzoek naar vogelsoorten die kleiner zijn dan een normale engelse grasparkiet of chinese kwartel. ik zoek het meer in die richting.:rolleyes:

mijn broertje heeft bij zijn grasparkieten sijsjes en diamantduifjes en gordelvinken ik wil graag iets anders gaan houden dan hem.

Ben

Ton Koek
27-10-2006, 13:13
Grasparkieten zijn niet de meest sociale vogels naar andere soorten. Verschillende parkieten erbij gaat vaak wel goed, maar met kleinere vogels is het risico wel erg groot dat het mis gaat.
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar zeker als de volière niet echt groot wordt zou ik het niet gokken.
Bijvoorbeeld kanaries kunnen compleet gesloopt worden. Stel, een kanariepop wil broeden en denkt haar plekje te kunnen verdedigen. Een grasparkiet wil echter ook dat plekje hebben en bijt de kanarie beide pootjes af, wat dan?
Dit is helaas vaak de praktijk.

karkiet
27-10-2006, 15:16
hallo ik heb een ren van 4 meter lang en 1 meter breed
hier zitten in
parkieten zeebravinken elegant parkiet boerksparkieten valkparkieten
diamandduifjes
veel kleurenparkieten en chatarina parkieten
ik heb er roodrug parkieten bij gehad maar dit ging niet goed
ik weet niet of je hier wat aan heb
groetjes parkiet

karkiet
27-10-2006, 15:25
hallo ik heb een ren van 4 meter lang en 1 meter breed
hier zitten in
parkieten zeebravinken elegant parkiet boerksparkieten valkparkieten
diamandduifjes
veel kleurenparkieten en chatarina parkieten
ik heb er roodrug parkieten bij gehad maar dit ging niet goed
ik weet niet of je hier wat aan heb
groetjes parkiet

Ben86
27-10-2006, 17:47
Grasparkieten zijn niet de meest sociale vogels naar andere soorten. Verschillende parkieten erbij gaat vaak wel goed, maar met kleinere vogels is het risico wel erg groot dat het mis gaat.
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar zeker als de volière niet echt groot wordt zou ik het niet gokken.

ja heb je gelezen wat voor combinatie vogels mijn broertje heeft? hij heeft engelse grasparkieten. hoe kan dat dan?

schulpen
27-10-2006, 21:04
Hallo,

Allereerst wil ik reageren op de agressie van grasparkieten. Het klopt dat grasparkieten zich niet op de kop laten zitten door andere vogels (groter of kleiner) maar dit zoeken ze zelf niet op. Het is meer de nieuwschierigheid van parkieten die voor problemen kan zorgen.
Ik kweek zelf voornamelijk met engelse grasparkieten, maar daarnaast vind ik het ook altijd leuk om andere vogelsoorten erbij te houden. Mijn ervaring is als de voliere groot genoeg, dus niet te veel vogels, en er voldoende nestgelegenheden (2X zoveel nestkasten als koppels) je bijna alles bij elkaar kunt zetten. Ik heb zelf zonder problemen kanaries, zebravinken, sijsjes, rijstvogels en zebraduifjes erbij gehad.
Op dit moment heb ik in de buitenvoliere (3 meter lang en 2 meter breed) een koppel kakariki's (met 4 jongen), kleine grasparkieten (met jongen) zitten en een paar koppels japanse meeuwen (waarvan 1 met 5 jongen).

Tip: Ik hang zelf de nestkasten van de parkieten hoger op dan de andere dan verliezen ze snel interesse in de andere nestkasten. Ook laat ik de parkieten als eerst kiezen.

Ik hoop dat je er iets mee kunt,

Veel plezier met je gezelschapsvoliere!

Laurent

Ben86
29-10-2006, 10:37
oke bedankt laurent

wat jij heb is wel ongeveer wat ik bedoel zegma hier heb ik wat aan:)
bedankt allemaal voor de antwoorden.