PDA

Bekijk Volledige Versie : VogelMarktPlaats.nl

webmaster
22-10-2006, 16:09
Zoals jullie misschien gezien hebben heb ik www.VogelMarktPlaats.nl (http://www.VogelMarktPlaats.nl) in een nieuw jasje gestoken.

Nu wil ik graag weten of de thumnails (kleine afbeelding van de foto) op de homepage en de rubriekpagina's in goede aarde vallen. Met andere woorden, moet ik de thumbnails verdwijnen of moeten ze blijven?

Het idee achter de thumbnail was dat het makkelijker zoeken was, maar ik hoor ook dat het "onrustig" wordt.

Peter.

Serinus
22-10-2006, 16:17
Hallo Peter,

Je was me "te vlug af" dus dan nóg maar een keer;

Hallo Peter,

Citaat:
Maar ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn als je een thumbnail zou zien

Het voegt natuurlijk weinig toe, ze zijn zo klein dat het géén extra informatie prijs geeft....
Dat pictogram van die fotocamera was, in mijn ogen, beter.

Nadeel van deze opzet is, dat er natuurlijk minder berichten op de éérste pagina komen.
In de eerste pagina is niet te "bladeren".
Dus ik moet, ná de eerste pagina gelezen te hebben, direct naar het menu gaan om de verschillende categoriën door te nemen om de "nieuwe" berichten allemaal te kijken.....
Dat wás al zo, maar door de berichten op de "home pagina" te verminderen, wordt dit nog "verslechterd".

Affijn, "'t komt uit een goei hart".
Groeten, Serinus

tropic
22-10-2006, 16:18
Ik vind het hele gebeuren nu maar een warboel. Anderzijds is het zo, dat iets nieuws en vooral een nieuw uitzicht altijd even een aanpassing vraagt.
Persoonlijk vond ik het goed zoals het vroeger was, maar ja, je moet de vooruitgang ook een kans geven zekers. Voor iedereen goed doen zal toch onmogelijk gaan.-0-

webmaster
22-10-2006, 16:32
Het klopt inderdaad dat je aan nieuws moet wennen.
Het feit dat je nu ook meer moet srollen is ook waar.

Misschien dat ik iets kan maken met een "muis over". Dat je wel het oude vertrouwde fototoestel ziet, maar dat als je er met je muis overheen gaat je de foto te zien krijgt. Ik ben daar ook mee bezig geweest, maar dat wou nog niet echt goed lukken.

Serinus, ik weet dat het uit een "goei hart" komt, en vind het fijn om te horen wat jullie er van vinden.

Goed ik ga me opmaken voor de laatste Formule 1 wedstrijd van het seizoen, er zijn tenslote ook belangrijke zaken. :rolleyes:

Peter.

zeepsop
22-10-2006, 17:25
Zoals jullie misschien gezien hebben heb ik www.VogelMarktPlaats.nl (http://www.VogelMarktPlaats.nl) in een nieuw jasje gestoken.

Nu wil ik graag weten of de thumnails (kleine afbeelding van de foto) op de homepage en de rubriekpagina's in goede aarde vallen. Met andere woorden, moet ik de thumbnails verdwijnen of moeten ze blijven?

Het idee achter de thumbnail was dat het makkelijker zoeken was, maar ik hoor ook dat het "onrustig" wordt.

Peter.

Hoi Peter, ik denk dat over één week niemand anders beter weet dan zoals het er nu (prima) uitziet.

groet

Rob

Ton Koek
22-10-2006, 18:38
Ik vind het geen verbetering eerlijk gezegd, wat zie je nou helemaal op de thumbnail?
Gewoon een "teken" dat er een foto bij een advertentie gevoegd is lijkt me royaal voldoende.

Wat anders, dat was eerder ook al zo, doordat je vaste maten aangeeft voor de lettergrootte kunnen bezoekers niet zelf kiezen voor grotere of kleinere letters. Mensen die wat minder goed zien vinden dit niet aardig... :)

Succes met puzzelen verder!

Henk3
22-10-2006, 19:18
Ik vind het op zich wel leuk die kleine fototjes maar ze zijn niet scherp genoeg. Waren ze wat duidelijker dan is het zeker een vooruitgang. Ik heb dus ook voor gestemd. Nu kun je direkt al wel iets zien. Maar het maakt mij niet zoveel uit of er een fototoestel embleem is te zien of deze niet zo scherpe foto. Probeer dus om ze duidelijker in beeld te krijgen en je hebt het helemaal goed voor elkaar. Dan is het de moeite waard.
Henk3:D

frekamminga
22-10-2006, 21:06
Ik vind ze goed, maar soms wat onduidelijk.

M.Pieper
22-10-2006, 21:58
ik zie het niet zitten zo.
ziet er niet uit.
voor de geplaatste foto bij een advertentie gewoon weer die camera terug.

Harzer
24-10-2006, 12:41
Hallo,

Als we toch aan het wijzigen zijn, is het dan niet mogelijk om op de rubriekpagina's ook de plaatsnaam te vermelden :confused:

groetjes,

Harzer

dijkkamp
27-10-2006, 00:54
wat ik wel jammer vind is dat je de foto's bij de adv. niet kunt vergroten soms zijn ze wel erg onduidelijk om te zien of het redelijke vogels zijn ja of nee

marcellevers
27-10-2006, 06:21
sorry maar ik vind het niets zo gewoon de oude camera terug en dan zo'n schrol over met andere worden ga je met de muis op de camera staan dat dan de foto op ware grote zichtbaar is. Maar lijkt mij dat dit wel eerst getest moet worden op een van de site mappen want wat mischien zit er wel een nadeel aan dat B.V de pagina langzaam word hoeft natuurlijk niet!!!!!

m.v.g

marcel

webmaster
27-10-2006, 18:26
Hoi Marcel,

Ik heb al getest om een "roll over" te maken voor de foto. Dus met je muis erop dat hij groot wordt.
Klinkt simpel, maar het valt nog een beetje tegen. Vooral omdat de verschillende browsers het verschillend (of niet) weergeven.
Als ik een goed oplossing heb dan ga ik het zeker toepassen.

- Harzer,

Ik zal eens kijken of ik de plaatsnaam er ook bij kan zetten, maar ik denk dat ik liever de provicie doe, dat is denk ik makkelijker.

Als ik wat "gemaakt" heb dan laat ik het hier even weten,

Goed weekend!
Peter.

Antoni Hopmann
28-10-2006, 17:04
Hallo!
Ziet er prima uit!
Uiteraard even wennen,maar dat is voor mij geen kunst.(hahahahaha!!!!)

alexd
28-10-2006, 20:43
Ik denk dat we even moeten wennen. Naar mijn idee ziet het er goed uit, meer uitnodigend dan een pictogram van een camera.

Ben86
29-10-2006, 11:52
he webmaster kun je de linker menu balk niet verder naar links schuiven zodat je de plaatjes groter kan maken? nu vind ik ze redelijk klein:(

en de pictures is wel grappig is altijd leuker dan overal een pictogram van een foto toestel;)

webmaster
03-11-2006, 23:30
Ik ben even bezig geweest met vogelmarktplaats.nl

Ik heb een test pagina gemaakt waar je met de muis over de foto kan gaan zodat je hem groter kan zien. Een veel gehoorde klacht was de kleine foto.

Volgens mij werkt hij prima, maar moet nog even kijken of hij ook in diverse browsers werkt.

Jullie kunnen hier even kijken:
http://www.vogelmarktplaats.nl/test.asp

En laat me even weten wat jullie hier van vinden.

Ps, het werkt alleen nog maar op deze pagina.

Groetjes,

Peter.

HansvdWeerdhof
03-11-2006, 23:40
Da's wel leuk vind ik

girlits
04-11-2006, 00:00
Als de foto,s niet zo duidelijk zijn vind ik niet zo,n probleem de meeste foto,s zijn toch van internet gehaald en lijken nooit op de vogel die je kopen wilt.Meestal is de te koop staande vogel niet zo als op de foto.

RobK
04-11-2006, 00:02
Ziet er netjes uit en werkt ook goed.

Rob.

Ton Koek
04-11-2006, 00:38
Dat vind ik erg netjes, zó heb je wat aan (sommige :) ) foto's.

Wat me opvalt is dat de tekst van de advertentie zelf veel eerder afgebroken wordt dan de ruimte in de cel lang is, zou dat ook nog fraaier kunnen denk je? Succes, daar gaat je weekend weer... -0-

Birdfarm
04-11-2006, 09:50
Heel netjes gedaan, is een grote verbetering deze vouwfoto. Proficiat!:cool:

Greetzzz

webmaster
04-11-2006, 15:03
Mooie reacties, prima!
Ps, ik kan het natuurlijk niet helpen dat mensen andere foto's uploaden dan de daadwerkelijke foto, maar ik zie dat het steeds beter gaat.

Volgende vraag.....
Ik wil graag op de homepage en in de rubriek de provincie gaan vermelden. Dit wil ik doen met een afkorting. Nu is dat voor Nederland niet zo moeilijk, maar ik ken de Belgische afkortingen niet....

Dit is wat ik nu heb:

Nederland:
Groningen GR (nl)
Friesland FR (nl)
Drenthe DR (nl)
Overijssel OV (nl)
Gelderland GD (nl)
Utrecht UT (nl)
Flevoland FL (nl)
Noord-Holland NH (nl)
Zuid-Holland ZH (nl)
Noord-Brabant NB (nl)
Zeeland ZL (nl)
Limburg LB (nl)

Belgie
Limburg LB (b)
Oost-Vlaanderen OV (b)
Luxemburg LU (b)
West-Vlaanderen WV (b)
Vlaams Brabant VB (b)
Namen NA (b)
Henegouwen HG (b)
Luik LK (b)
Antwerpen AW (b)
Waals-Brabant WB (b)
Brussel BR (b)

Voor Belgie heb ik het zelf bedacht. Wie heeft de afkortingen of wie weet waar ik ze kan vinden op het internet?

Peter.