Mededeling

Collapse
No announcement yet.

handel in inheemsevogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • handel in inheemsevogels


  • #2
    Er kan nu in elk geval geen verwijt naar "de bonden" gemaakt worden.
    Uit de nieuwsbrief van vandaag:
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Wat is dan controle???

        Men heeft al zo veel geprobeerd om een goede regeling cq waterdichte controle te krijgen het valt en staat met de liefhebber maar zeker de controleurs.Voorbeeld op elke vogelmarkt word open en bloot klepkooien vangnetten enz verkocht met medeweten van de verenigingen die het organiseren,maar zeer zeker ook de heren controleurs van aid.Doen ze daar het bewuste oogje dicht voor de omzet en moet de liefhebber hier voor bloeden,volgens de wet mag je die dingen niet in je bezit hebben als vogelliefhebber.Als op deze markten lui van vogel-dierenbescherming rondlopen geef je aanleiding om te sugereren dat het niet zo pluis is met die vogelliefhebbers.Weer deze handel op de vogelmarkten dan kom het ook serieus over dat je tegen wildvang bent,het is toch een lachertje om te zeggen, we zijn tegen wildvang maar we verkopen er wel alles voor,we maken het zelf ongeloofwaardig, sportgroeten Rob.

        Opmerking


        • #5
          handel in inheemsevogels

          Ik denk zelf dat er officiele papieren alleen nodig zijn als er vogels van eigenaar veranderen. Vogels die je zelf gekweekt hebt en niet verkoopt, daar hoef je dus geen papieren bij te hebben. Deze papieren moeten dus elk een eigen nr. bevatten, net zoals elk officieel document dat heeft. Ook moeten deze papieren alleen verkrijgbaar zijn bij de vogelbonden. Als er dus iemand honderd van die overdrachtspapieren aanvraagt, kan dit dus een redenen zijn om zo'n aantal door te geven aan de AID. Zodat deze dit natrekt of het eigenkweek of gekochte vogels zijn. Zo zullen er nog vele mogelijkheden zijn. Het is niet leuk deze extra administratie, maar willen we deze tak van vogelsport veiligstellen en uit het kwade daglicht halen, dan zijn dergelijke maatregelen volgens mij onontkoombaar.
          Natuurlijk is een ieder welkom met andere oplossingen. Maar voor de werkelijke kweker is dit echt niet zo'n probleem. Alleen die zich in het grijze circuit begeven, zullen dit natuurlijk afwijzen.

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Denk dat het zo moet ton, en hoe dan ook wij betalen het
              Het verplicht stellen bij een bond vind ik wel aardig, er zijn nu nog al wat mensen die vogels "opsouperen" door er niets meer te doen(denk ook even aan de tropen). Leuk en aardig maar mag je zo met de vogels omgaan. Even voor de duidelijkheid ik bedoel niet dat die vogels het verkeerd hebben, alleen dat de populatie door het ontbreken van deze vogels er snel op achteruit zal gaan.

              Niet dat ik nu zoveel kweek, maar ik ben wel bezig een goed opzet voor mezelf te maken(administratie/papieren) Beter is natuurlijk als dit iets universeel wordt.

              Ik vraag me nog wel af hoe het werkt met vogels die niet zo'n lange levensduur hebben.
              Of bijv. als je groenlingen hebt, niet wil kuren uit principe, wanneer meldt je de jongen aan, gezien de sterfte die kan optreden tijdens de jeugdrui.
              M.a.w. zijn van de aangemelde vogels sommige al dood terwijl ze nog in de molen van administratie zitten.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                ....
                M.a.w. zijn van de aangemelde vogels sommige al dood terwijl ze nog in de molen van administratie zitten.
                Een zeer zinvolle opmerking.
                In een darwiniaans-orthomoleculair systeem en dus volledig (allopathische)medicatie-vrij, heb ik dit jaar vanaf eind maart 19 grote goudvinken Vlaams type gekweekt, en nu eind oktober is de jeugdrui voorbij en zitten enkel de 6 sterkste jonge vogels nog op stok. (Alle begin is moeilijk nietwaar, met medicatie-geconditioneerde vogels die moeten "afkikken")
                Een registratiesysteem vind ik zeer nuttig, maar wat met de overweging van zwartkopje? Uiterlijke datum afgifte gegevens 31 december van het lopende jaar? Geeft dat geen bijkomende praktische moeilijkheden ?
                Lester.
                Ivan Lievens
                http://natuurgould.be/

                Opmerking


                • #9
                  Misschien zou het via een digitale opgave moeten. Gewoon in een database.
                  Inloggegevens zorgen voor de beveiliging.
                  Bij sterfte kan dit meteen worden verwerkt, bij verkoop zou dan ook de gegevens van de kopende partij moeten worden verwerkt(die dit dan via zijn eigen code weer zou moeten bevestigen).
                  Controleurs zouden dan ten allen tijde in de database kunnen kijken en zo controleren en "stromen" van vogels of verdacht zaken sneller en effectief onderzoeken.
                  Dit systeem lijkt me aardig handhaafbaar en geeft volgens mij niet een hoge administratieve en financiele belasting.
                  Je zou er een systeem van papier aan kunnen hangen.
                  Bijv. de eerder genoemde koper bevestigd zijn aankoop(die hij via een melding van de verkoper krijgt) en draait uit de database de gegevens uit.

                  Probleempje is dan wel aankoop vanuit het buitenland, misschien zou dat kunnen via een aanmeldpunt(aid?).

                  Zo maar wat gedachten.

                  Misschien dat dit alles via de bonden als een keurmerk kan worden gezien/gerealiseerd.
                  Volgens mij werken die in het bedrijfsleven aardig(?)

                  Opmerking


                  • #10
                    Dit gaat toch echt te ver..

                    Ik vind dat jullie toch nu echt te ver gaan. Door dat enkele heren zich mis dragen en er een mallefide handel op na houden. Willen jullie de EC kweker nog meer balken in de weg leggen. Door allerlei regels en registers en kaarten of formulieren en meldingen ect ect. op te brommen. Hoor toch op. Niet iedereen heefd de tijd en de mogelijkheden om aan deze rompslomp mee te doen. Er zijn ook mensen die naast de hobby ook nog werken. Bij een groot vogelbestand is het al genoeg om je normale boekhouding bij te houden zoals kweekkaarten ect. Laat staan dat daar nog veel meer bij komt kijken.
                    Koop alleen vogels bij de ECHTE EC KWEKER die herken je meteen en niet bij die man op de hoek die is namelijk goedkoper en heefd er ook ALTIJD meer en van ALLES zitten.

                    "Bezin en begin bij je zelf."
                    Oh ja en dan nog een:" Wat jij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet."

                    Greetings Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      Ringen terug sturen?

                      Denk niet dat bij welk systeem men ook invoerd je de ringen terug moet sturen.Kweek zelf al een 35 jaar europese cultuurvogels met wisselend resultaat,het ene jaar hou ik ringen over het andere jaar kom ik er een paar te kort en dan is het makkelijk om overjarige ringen te hebben.Dan ben je voor de wet gedekt en krijg je ook geen problemen met de aid,daar de ringen door mij betaald zijn voel ik er ook niks voor om ze zo maar inteleveren voor nop wie zegt dat ze dan niet gebruikt worden.Het word allemaal zo overdreven het zijn een paar individuen die het doen en als ik de site lees zien wij het allemaal op de markten en de dierenbescherming ook toch lees je weinig van inbeslagname op een vogelmarkt is de controle dan zo slecht of wil men de liefhebberij de kop indrukken .

                      Opmerking


                      • #12
                        Helaas zijn het niet een paar enkelingen die de boel verzieken, dat weet toch iedereen?
                        Duizenden, echt duizenden vogels worden nog gevangen en al of niet illegaal geringd verkocht.
                        Ik denk dat een registratiesysteem in enige vorm op termijn de enige manier is vogels in gevangenschap te mogen blijven houden.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Daar gaan we weer........

                          Het afkeuren van duizenden ilegaal gevangen europese vogels en het goed keuren van miljoenen legaal gevangen exoten is hypocriet.
                          En jawel het zijn wel maar een paar "handelaren" die het probleem veroorzaken en die moeten worden aangepakt. Je ziet steeds die zelfde handelaren op elke beurs staan met de nageringde vogels. steeds de kooien vol met allerlei aldaagse en niet aldaagse europese vogels. Pak ze aan, weer ze van jullie markten. Geef ze niet de gelegenheid.
                          Maar laat de man met de EK EC-vogel met rust.

                          Greetings Lucky

                          Opmerking


                          • #14
                            Europese regeling

                            Als wij als ned.l een positie innemen met een redelijk waterdicht systeem, dan vind ik wel dat dit ook overgenomen moet worden door de meeste omliggende landen. Hier moet het min. van landbouw Europees voor pleiten. Daar moeten onze bonden wel op aandringen, en zeker de vogelbescherming.
                            Ik denk dat wij beter eerst met goede voorstellen moeten komen als vogelliefhebbers, als dat ons regels opgelegd worden, die voor onze liefhebberrij minder positief zijn. Met als eind resultaat, veel minder vogelsoorten mogen houden. Dat probleem moeten wij voor blijven, daarom is mee denken van een ieder zeer gewenst. Zet het hier op het forum, ik ben er van overtuigt dat de mensen die voor ons liefhebbers lobbyen, de meest bruikbare punten zullen bekijken en misschien overnemen.
                            Laten we elkaar niet gaan zitten afkraken op dit forum, dit geeft naar de buitenwacht de indruk van een zooitje ongeregeld.Ga ook niet met aantallen zitten strooien, want ook andere mensen lezen dit forum. Hou het kort en probeer met serieuze oplossingen te komen. Ik ben het met een hoop mensen eens dat het niet leuk is wat er moet gebeuren, maar als wij niets doen, krijgen ander groeperingen steeds meer macht over onze liefhebberij en ik weet dan bijna zeker de uitkomst al. Een politicus zoekt dan de gemakkelijkste weg en dat is voor ons, de minst ideale, neem dat echt maar van mij aan.

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X