PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie herkent dit?

Serinus
19-10-2006, 18:29
Hallo,

Wie herkent dit ziektebeeld?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CX4PS6B6
Vanmorgen was er nog niks aan te zien, ze is verder óók in goede conditie.
Ze draait haar kop "linksom", vérder nog dan 180 graden.
Ze vliegt nog wel weg als ik ze benader, maar gaat dan op de grond "liggen" in de afgebeelde positie.

Broedrijp, maar ik had haar op "overschot" dus niet gekoppeld aan een man.
Ze is wél al enkele jaartjes oud, maar nog tip-top, tot nu dus...
Wat kán dit zijn :confused:

Groeten, Serinus

Ger
19-10-2006, 19:09
Serinus.

Vermoedelijk Draaihals ziekte,draaid ze haar kop niet maar achteren?
Het kan ook zijn dat ze het een reactie op te fel licht is.
als dat het is gewoon in daglicht zetten,gaat het over algemeen wel overBij draaihalsziekte trekken de vogels vaak ook de kop achterover.
Op de foto te zien zit ze in nogal fel licht of was dat alleen tijdens de foto opnamen.
Ger.

Serinus
19-10-2006, 20:35
Hallo Ger,

Nee, niet naar achteren, alleen naar opzij.
Als ik ze vasthou kán ze haar kop wel éven gewoon houden, maar met moeite.
Ze zat in een buitenvlucht waar ik haar tegen de avond vond op de grond, op de wijze zoals ik haar later in een TT kooitje heb gefotografeerd.

Ik heb ze donker weg gezet in deze TT kooi, ben benieuwd hoe ze er morgen aan toe is.

Ik heb verder géén verklaring voor dit probleem.
Ze heeft geen verwondingen is (volgens mij) nergens tegen aan gevlogen.

Het lijkt meer op een soort kramp, of een soort evenwichtsprobleem....

Groeten, Serinus.

Zwartkopje
19-10-2006, 20:53
lijkt draaihals ziekte of ergens tegen aangevlogen in paniek?
Probeer eens een vit. b complex een poosje te geven.
Draaihals verschijnselen heb ik in het verleden er mee opgelost bij goulds(let wel ik schrijf draaihalsverschijnelen)

Ger
19-10-2006, 21:11
Hallo.
We doen altijd een theelepeltje biergist van Natural onder het eivoer,ik kan niet bewijzen dat het helpt,maar het bevat het gehele vitaminen B complex,op een natuurlijke wijze,dus afbreekbaar zonder schade van toevoegingen.
Ger.

Serinus
20-10-2006, 09:11
Hallo,

Ze leeft nog maar heeft nog steeds dezelfde symptomen.
Ik heb haar multivitaminen onder het drinkwater gegeven, en op een rustig plekje, wat verduisterd neergezet.
Ik vrees dat ze moeilijk haar zaad en drinkwater zaal kunnen vinden.....

Groeten, Serinus

Serinus
21-10-2006, 09:51
Hallo,

Allereerst wil ik degen die hebben gereageerd op dit onderwerp even bedanken voor het "meedenken"!
Verder kan ik melden dat ik gisteren heb besloten om deze vogel maar "in te laten slapen".

Einde verhaal dus....

Groeten, Serinus.

natuurgould België
22-10-2006, 12:55
...Verder kan ik melden dat ik gisteren heb besloten om deze vogel maar "in te laten slapen".
Groeten, Serinus.

Jammer, maar geen erg, Serinus,
loosing one, gaining some...
Als ik zo mijn vader hoor naar aanleiding van de mailcorrespondentie dan is de conclusie dat jij wellicht over een solide populatie cini's beschikt. Dus voor deze ene uitgevallen pop kweek je er volgend seizoen gewoon 2 extra bij.
grtjs
Lester

Serinus
22-10-2006, 14:29
Hallo Lester,

Dus voor deze ene uitgevallen pop kweek je er volgend seizoen gewoon 2 extra bij.
grtjs Proberen we...;)
De éérste zijn alweer geboren, gelukkig nét op tijd m'n ringen binnen van 2007!:D

Groeten, Serinus

natuurgould België
23-10-2006, 09:13
Hallo Lester,
De éérste zijn alweer geboren, gelukkig nét op tijd m'n ringen binnen van 2007!:D
Groeten, Serinus

Hé Serinus,
Waar wij vroeger "af en toe" wel es ongemak moesten ondervinden, moet ik zeggen dat de ringentoelevering ook bij ons nu anders en vlotter verloopt (bij beide grote Belgische bonden).
Op 3 oktober kregen we van de ringenverantwoordelijke van één van onze regionale clubs (Prachtvogel-Aalst) het sein dat de ringen die dag aangekomen waren. Op 5 en 6 oktober hebben we de eerste 7 nestjes geringd. Dus ook precies op tijd. Kan niet beter.
(Maar wellicht Serinus zijn we nu "alweer" off topic...?)
Goeie kweek gewenst met de cini's (en andere).
Lester Lievens