PDA

Bekijk Volledige Versie : welke kleurslag is dit

Geert
17-10-2006, 19:12
Ik heb een vraag ,ik weet niet wat voor een kleurslag dit is???
Kan me dat iemand zeggen zelf denk ik dat ze een bruin pastel is om dat de staart steepjes creme zijn.
Bijvoorbaat dank

HansvdWeerdhof
17-10-2006, 19:19
Laat maar............

Geert
17-10-2006, 20:39
Dank je wel Hans.
Maar als ik met deze vogel naar een tentoonstelling wil gaan wat moet ik dan op het inschrijfformulier schrijven?

groeten Geert

HansvdWeerdhof
18-10-2006, 03:51
Laat maar..........

Geert
18-10-2006, 18:41
Beste Hans

Bedank voor je antwoord,maar nu is mijn nieuwe vraag waarom is dit in principe geen TT vogel.
Ik doe dit voor een familielid omdat ik totaal geen verstand van zebravinken heb. Maar hij is jeugdlid en wil in zijn ogen deze supervogel toch insturen.

groeten Geert

HansvdWeerdhof
20-10-2006, 00:31
Laat maar..........

marcellevers
21-10-2006, 09:01
beste geerd en hans

mijn mening is dat het jeugd lid deze vogel rustig in kan sturen naar de onderlinge TT van zijn vereniging want dan komt hij onder meer te weten of de grote enz goed is de meeste keurmeesters laten dan voor een jeugd lid wel wat opmekingen achter op de TT formulieren en daar kunnen ze van leren ook al haalt deze vogel misschien geen top punten is het wel een stimulans om het jaar er op nog meer op de punten te letten wat de keurmeester op heeft geschreven en hij behaalt dan nog meer punten bij de volgende TT en begint ook echt plezier te krijgen in TT als je bij de jeugd ( of net beginnent ouder lid) zegt deze vogel is niet goed voor de TT krijgt de jeugd nooit plezier in en dan gaat de hobby gouw over.

groeten

marcel

Stefan Verhoeven
23-10-2006, 15:46
Met zo'n vogel is het niet moeilijk om het jaar daarop meer punten te halen.
Het is een niet gevraagde kleurslag en ook nog eens van het zwartoog type, waardoor hij minder punten zal halen, daarbij is hij ook van model geen opvallende vogel. Als het jeugdlid deze vogel wil inzenden dan moet hij dat natuurlijk doen, alleen heeft hij er weinig aan. Zeker als de keurmeester eerlijk is en het aandurft om een jeugdlid weinig punten te geven, wordt het eerder een debacle dan een leermoment.

Jos van Valkenburg
23-10-2006, 19:52
Het is geen kwestie van aandurven om een jeugdlid weinig punten te geven.
We zouden alles uit het verband trekken als we jeugdvogels hoger gaan beoordelen dan de overigen.
Belangrijk is wel dat bij de jeugdvogels goede adviserende bemerkingen worden geplaatst.
Deze bemerkingen moeten dan ook wel gelezen worden.
Vaak beland zo'n keurbriefje in de prullenmand omdat de punten tegenvallen.

Zoals Hans al zegt een goede bleekrug grijze man paren aan deze pop.
De man moet dan eigenlijk niet split masker zijn.
Hieruit kun je dan 50% Pastel Bleekrug Grijze jongen verwachten waarvan de poppen zeer bruikbaar kunnen zijn voor de nakweek van Pastel bleekrug grijs.

m.v.g.
Jos van Valkenburg

marcellevers
24-10-2006, 07:20
Met zo'n vogel is het niet moeilijk om het jaar daarop meer punten te halen.

beste stefan uiteraad ga je niet met de zelfde vogel weer naar de TT van het jaar er op

Ik denk dat jullie niet duidelijk is wat ik hier bedoel. Hier word via het interet een jeugd lid afgeraden om met een vogel naar een TT te gaan mijn mening is en blijft laat dit jeugd lid de vogel in moet sturen dan kan hij een beter vergelijk maken met andere vogels op de TT en dit samen met de aantekeningen van de keurmeester kan hij een betere TT vogels uitzoeken voor het jaar er op EN DAN HAALT HIJ HOGERE PUNTEN !!!!!! en zo leert hij uit de praktijk hou en waar die op moet letten.

Het is geen kwestie van aandurven om een jeugdlid weinig punten te geven.
We zouden alles uit het verband trekken als we jeugdvogels hoger gaan beoordelen dan de overigen.

je gaat een jeugdlid niet meer punten geven dit is het domste wat je kunt doen.dat het bij je opkomt dat ze dat zouden doen!!!!!

Belangrijk is wel dat bij de jeugdvogels goede adviserende bemerkingen worden geplaatst.
Deze bemerkingen moeten dan ook wel gelezen worden.
Vaak beland zo'n keurbriefje in de prullenmand omdat de punten tegenvallen. en daar heb je een goed bestuur voor nodig die vragen aan een van de betere kwekers van het zelfde soort vogel of die met het jeugdlid wil rond gaan langs de vogels van het jeugd lid en uit wil legen wat er nu bedoeld word met de opmerkingen op het keurbriefje van de keurmeester
Het mooiste is dat het jeugdlid langs komt op de keurdag dan kan de keurmeester na het keuren uit legen wat hij bedoelt met ander vogels als voorbeeld er naast te zetten alleen is het probleem meestal dat de jeugdleden tijdens het keuren op school zitten.

Marcel Levers

P,S:niets kwaad bedoeld hoor jos maar ben het gewoon niet eens met je mening

M.Pieper
24-10-2006, 11:42
Hoi Marcel.

Ik denk dat je ook moet begrijpen dat het een niet gevraagde kleurslag is bij de zebravinken.
Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede en krijgt daar 89 pnt ( dit omdat het de jeugd is) en word misschien wel Kampioen.
Het volgende is dat hij of zij nu met deze vogel naar de district TT Overijssel gaat en krijgt daar de 85 of 86 punten die ze wel verdiend.
wat is dan het probleem?
juist ze snappen er niets meer van.
daarom vind ik de waarschuwing en het kweek advies van Hans en Jos ook zo goed en eerlijk.
ik zou deze vogel ook nat het advies van deze heren niet insturen.
wat betreft een vragen uurtje na de keuring is een leuk idee maar werkt het ook?
Ik denk dat de meeste keurmeesters er niet op zitten te wachten en dat de oudere leden er zich mee gaan bemoieien.
want je krijgt dan ook waarom heb je mijn vogel maar 88 punten gegeven.
Je zou gewoon op een vergadering een keurmeester moeten uitnodigen om wat te vertellen over de door de leden mee genomen vogels.
dan zit je al in een andere sfeer en kan men de tijd er voor nemen om oa de fouten van de vogel tebespreken en een kweek advies te geven.

groetjes

Maurice

HansvdWeerdhof
24-10-2006, 12:37
Laat maar......

marcellevers
24-10-2006, 14:30
Ik denk dat je ook moet begrijpen dat het een niet gevraagde kleurslag is bij de zebravinken.

beste maurice ik weet ook dat het geen gevraagt kleurslag is daar zijn we het allemaal mee eens op dit forum

Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede en krijgt daar 89 pnt ( dit omdat het de jeugd is) en word misschien wel Kampioen.
Het volgende is dat hij of zij nu met deze vogel naar de district TT Overijssel gaat en krijgt daar de 85 of 86 punten die ze wel verdiend.

ten eerste zijn willekke en herman geen jeugd al was dit wel zo dan krijg deze vogel geen 89 punten "zo als jij zegt omdat het jeugd is" want deze vogel krijg maar zo als Hans vd Weerdhof ook zegt 85 punten en dit jeugd lid gaat ook niet naar district TT Overijssel met zo'n vogel want ook zo als ik De Putter uit Enschede ken geven daar ook hun leden advies aan de jeugd.

Je moet een jeugdlid niet adviseren een vogel van 85 (of lager) in te sturen, da's demotiverend.

ik heb zelf in die tijd als jeugdlid veel geleerd van tafelkeuringen waar ook werd verteld dat ik dat jaar maar gewoon moest in sturen om ervaring op te doen en niet moest verwachten dat ik top punten zou krijgen. En op vraag van het bestuur ben ik aanwezig geweest op de keurdagen van de vereniging en door met ervaren kwekers en keurmeesters te praten maar ook door de aantekeningen op het keurbriefje ik had in het begin met mijn 5 vogels die ik instuurde er ook 3 met 85pnt en minder door de adviezen van deze mensen vormde ik andere koppels het jaar er op en de keurmeester van dat jaar was zo goed om mij toen als jeugd lid uit te nodigen bij hem in het hok en heb daar toen een mooi koppel gekocht voor 5 gulden dus eigenlijk heeft hij ze weg gegeven ik was het jaar er op nog geen kampioen op de onderlinge TT maar had toch alle vogels rond de 88 en 89 punten en ben in dat zelfde jaar wel kampioen geworden district TT Overijssel( toen nog bij Luttinkhuis) en het jaar er op bij mijn eigen verenging.

En nu binnen onze eigen vereniging zijn wij blij met elk jeugd lid die iets in stuurt ook al is het de goede kleurslag of grote niet maar wij helpen hem of haar wel verder tot hun wel de goede vogel hebben en leuk mee kunnen komen op de onderlinge TT en als ze willen naar de district TT Overijssel .

Misschien is dat het voordeel van een kleine vereniging of een nadeel want het is een stuk makkelijker om te zeggen stuur deze vogel maar niet in en kweek er maar mee verder met een mooie donkere Bleekrug Grijze man maar hoe weet dit jeugd lid nu of dit een mooie donkere Bleekrug Grijze man is niet want hij weet niet waar de vogel aan moet voldoen dit leert hij alleen door na een TT te gaan met zijn vogel en dat deze word vergleken met andere vogel waar hij bij is en dan weet hij waar die op moet letten en ik zeg niet dat hij dan in eens top vogels uit kan zoeken en gegarandeerd kampioen word maar hij komt wel een stap dichter bij.

Leert dit jeugd lid dit niet dan is volgend jaar is de grote niet goed en er zit een fout in de tekening dus stuur maar niet in!!!!! Want het is een vogel van 85 pnt.

M.V.G
Marcel Levers

M.Pieper
24-10-2006, 14:48
Hoi Marcel.

Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede

STEL staart er ook voor.
ik weet ook wel dat Willeke en Herman geen jeugd meer zijn en dat het anders gaat bij De Putter.

marcellevers
24-10-2006, 14:59
had er over heen gelezen maar ik had je punt wel bergepen Maurice was niet kwaad bedoeld ik wil alleen een gezond discussie over de jeugd want die hebben de toekomst

M.V.G
Marcel

henk
24-10-2006, 16:16
Voor de jeugd zijn natuurlijk de jeugdontmoetingsdagen die de NBvV organiseert zeer leerzaam.
Daar kunnen ze zonder veel papieren poespas vogels meenemen die door officiŽle keurmeesters worden gekeurd en waar ze zelf met de keurmeester de vogel beoordelen. Ook minder goede vogels kunnen daar worden gekeurd omdat de keurmeester dan alle mogelijkheden heeft om de zaken uit te leggen.
Behalve Noord-holland heeft elk district zo'n jeugddag. Het kan helemaal geen kwaad die dagen te promoten. Ze krijgen bovendien altijd iets te drinken en te eten. Wat wil je nog meer

M.Pieper
24-10-2006, 23:59
@ Henk, Klopt idd de jeugd ontmoetingsdag is een zeer goede en mooie dag om de keurmeesters wat te vragen.
dan zijn ze er om voorlichting te geven over de vogels en als jeugdlid leer je ook andere jeugd inzenders kennen.
zelf ben ik een groot voorstander van deze dag.

Stefan Verhoeven
25-10-2006, 00:53
Ik persoonlijk zou niet vrolijk worden van een vogel van 85 punten ook al is het mijn eerste show. En ik denk eerlijk gezegd dat dit een vogel is die zeker niet meer verdiend (ik weet het ik ben geen keurmeester, en ja een foto kan vertekenen). Hier wordt al de tip gegeven: paar haar aan een forse en donkere bleekrug grijze man en dan kunnen daaruit toch leuke vogels komen. Op een normale keuring (dus geen jeugddag o.i.d. waar je kunt praten met de keurmeester) wordt een zebravink gekeurd naar aanleiding van de standaard. Dus ze gaat een hoop op- en aanmerkingen krijgen, maar die opmerkingen hoeven in het geheel weinig te zeggen over de geschiktheid als kweekvogel (hoewel type en formaat natuurlijk wel belangrijk zijn, zowel bij een kweek- als TT-vogel).

@ Jos: ik bedoel zeker niet dat vogels meer punten krijgen als ze van een jeugdlid zijn. Maar ik durf wel te beweren dat vaak de slechte vogels van jeugdleden minder negatief worden beoordeeld dan wanneer ze in de volwassene klasse zouden meespelen.

marcellevers
25-10-2006, 07:44
ik vind de jeugd ontmoetings dagen ook een prima idee van de N.B.v.V en de jeugd maakt daar kennis met andere jeugdleden van ander verenigingen.( SUPER)

Maar moeten we de jeugd dan bij de onderlinge TT weg houden tot ze vogels hebben van 88 punten of meer ???:confused: :confused:

ik wil wel eens weten hoe andere verenigingen dit aan pakken want je kunt mij niet wijs maken dat je de jeugdleden blij zijn als ze alleen met de tafelkeuring en op jeugd ontmoetings dagen mogen komen met vogels en op de onderlinge TT geweert worden omdat de vogel maar 85 punten kan krijgen en zodra ze genoeg punten krijgen mogen ze wel naar de onderlinge TT????? of word er dan gezegd kom maar met een goede C vogel ( dus pronken met andermans veren ) en laat je eigen gekweekt vogel maar thuis want die krijg maar 85 punten ?????

het staat er wel heel zwart/wit hier boven maar ik wil gewoon weten hoe andere verenigingen het doen want ik zie mij al staan op de tafelkeuring na dat de keurmeester hem heeft verteld dat het niet helemaal een top vogel is maar dat hij mooi op weg is (want op zon manier zeggen ze gewoon dat de vogel niet mee doet om de punten) om tegen een manetje van een jaar of 7/8 die daar trots met zijn eigen gekweekte vogel staat ja kom maar niet op onze TT want die vogel haalt maar 85 pnt. ik zou wel zegen tegen dat mannetje kom maar met je vogel je hebt een mooi vogel maar de keurmeester houd zich aan een paar regels wie af zijn gesproken binnen de vogelwereld en daar staat in hoe de perfecte TT vogel moet zijn en die van jou heeft nog wat punten ( die vertel je hem en vertelt hem wat hij er aan kan doen in de volgende kweek)wat nog niet helemaal goed zijn dus je haalt nu wat mindere punten op de TT maar daar kun je met de vogende kweek op letten en dan heb je volgend jaar nog mooiere vogels en krijg je ook meer punten ( zo sla je hem niet met een bote bijl voor de kop maar vertelt wel de waarheid want elke gezonde vogel is mooi maar ze voldoen niet altijd aan de regels)

M.V.G
Marcel

P.S: ik heb niets tegen C vogels want vind dit zelf een prima iets

M.Pieper
25-10-2006, 11:13
bij ons "De Oostvogel" is elke vogel welkom.
of het er nu een is van 80, 85 of 92 pnt dat maakt niet uit.
met een goede begleiding van de leden komt het van zelf wel goed.
LOL HEBBEN IS HET MOOISTE IN EEN HOBBY DE REST KOMT LATER.
maar als er advies word gevraagd of ze de vogel moeten insturen moet je ook een eerlijk antwoord geven.
in dit geval zeg ik dus laat mooi thuis en spaar haar voor de kweek met een mooie bleekrug grijs man.
gebruik alleen de gekweekte poppen verder voor de kweek en of de volgende TT.;)
wat betreft de keurbriefjes,
daar staat vaak ook niet duidelijk op van wat en waar de fout zit.

Tekening niet goed! welke?
model niet mooi/ goed. wat moet beter?
kleur niet egaal. Waar?
zwart kan donkerder. waar staart, traanstreep, borstrand ?

Maar nogmaals alle vogels zijn bij ons welkom,
iedereen beleeft zijn hobby op een andere manier.-0- -0- -0-

marcellevers
25-10-2006, 11:40
.
maar als er advies word gevraagd of ze de vogel moeten insturen moet je ook een eerlijk antwoord geven.
in dit geval zeg ik dus laat mooi thuis en spaar haar voor de kweek met een mooie bleekrug grijs man.
gebruik alleen de gekweekte poppen verder voor de kweek en of de volgende TT.;)

beste maurice ik ben het met je eens maar het ligt er wel aan als deze jongen nu alleen deze heeft gekweekt dan zeg ik kom er mee naar de TT maar heeft hij een hok vol zitten dan laat hem mooi thuis

m.v.g

marcel

M.Pieper
25-10-2006, 12:01
hij is natuurlijk vrij om te doen wat hij wil en de vogel is meer dan welkom.;)

Stefan Verhoeven
25-10-2006, 13:41
ik vind de jeugd ontmoetings dagen ook een prima idee van de N.B.v.V en de jeugd maakt daar kennis met andere jeugdleden van ander verenigingen.( SUPER)

Maar moeten we de jeugd dan bij de onderlinge TT weg houden tot ze vogels hebben van 88 punten of meer ???:confused: :confused:

ik wil wel eens weten hoe andere verenigingen dit aan pakken want je kunt mij niet wijs maken dat je de jeugdleden blij zijn als ze alleen met de tafelkeuring en op jeugd ontmoetings dagen mogen komen met vogels en op de onderlinge TT geweert worden omdat de vogel maar 85 punten kan krijgen en zodra ze genoeg punten krijgen mogen ze wel naar de onderlinge TT????? of word er dan gezegd kom maar met een goede C vogel ( dus pronken met andermans veren ) en laat je eigen gekweekt vogel maar thuis want die krijg maar 85 punten ?????

het staat er wel heel zwart/wit hier boven maar ik wil gewoon weten hoe andere verenigingen het doen want ik zie mij al staan op de tafelkeuring na dat de keurmeester hem heeft verteld dat het niet helemaal een top vogel is maar dat hij mooi op weg is (want op zon manier zeggen ze gewoon dat de vogel niet mee doet om de punten) om tegen een manetje van een jaar of 7/8 die daar trots met zijn eigen gekweekte vogel staat ja kom maar niet op onze TT want die vogel haalt maar 85 pnt. ik zou wel zegen tegen dat mannetje kom maar met je vogel je hebt een mooi vogel maar de keurmeester houd zich aan een paar regels wie af zijn gesproken binnen de vogelwereld en daar staat in hoe de perfecte TT vogel moet zijn en die van jou heeft nog wat punten ( die vertel je hem en vertelt hem wat hij er aan kan doen in de volgende kweek)wat nog niet helemaal goed zijn dus je haalt nu wat mindere punten op de TT maar daar kun je met de vogende kweek op letten en dan heb je volgend jaar nog mooiere vogels en krijg je ook meer punten ( zo sla je hem niet met een bote bijl voor de kop maar vertelt wel de waarheid want elke gezonde vogel is mooi maar ze voldoen niet altijd aan de regels)

M.V.G
Marcel

P.S: ik heb niets tegen C vogels want vind dit zelf een prima iets

Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal vast niet goed hebben gelezen. Waar heeft iemand gezegd, of zelfs gesuggereerd, dat hij van de TT geweerd wordt met deze vogel? Geen 1 vogel kan/mag geweigerd worden zolang hij gezond is en verder in de TT-regelementen niet vermeld staat dat bepaalde vogels (bv zangkanaries) niet gevraagd worden. Ik heb nog nooit gezien dat ergens in een regelement staat dat alle vogels onder de 88punten worden geweerd. Daarbij praat je jezelf ook tegen. Want volgens jouw gaat hij naar een tafelkeuring/jeugddag, krijgt zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show (dat is de toegevoegde waarde van zo'n dag) en dan moet hij nog steeds zijn vogeltje inzenden op de TT want daar leert hij van...:confused: Wat is dan de meerwaarde van het extra inzenden naar een normale TT?
p.s. niet kwaad bedoelt hoor Marcel ;)

Feit blijft dat het jeugdlid zelf moet weten of hij de vogel inzend naar de TT dat kan niemand anders voor hem beslissen, maar in mijn ogen leert hij er veeeel meer van als hij haar gewoon een keer naar een tafelkeuring meeneemt en verder lekker thuis laat om tegen die forse donkere bleekrug grijze man te zetten, waar al verschillende mensen het over gehad hebben.

marcellevers
26-10-2006, 07:11

het staat er wel heel zwart/wit hier boven

zo als het ook al in de tekst staat hier (het staat er wel heel zwart/wit hier boven )

Ik ben even de weg kwijt, maar ik zal vast niet goed hebben gelezen. Waar heeft iemand gezegd, of zelfs gesuggereerd, dat hij van de TT geweerd wordt met deze vogel? Geen 1 vogel kan/mag geweigerd worden zolang hij gezond is en verder in de TT-regelementen niet vermeld staat dat bepaalde vogels (bv zangkanaries) niet gevraagd worden. Ik heb nog nooit gezien dat ergens in een regelement staat dat alle vogels onder de 88punten worden geweerd. Daarbij praat je jezelf ook tegen. Want volgens jouw gaat hij naar een tafelkeuring/jeugddag, krijgt zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show (dat is de toegevoegde waarde van zo'n dag) en dan moet hij nog steeds zijn vogeltje inzenden op de TT want daar leert hij van...:confused: Wat is dan de meerwaarde van het extra inzenden naar een normale TT?

ik zeg hier ook niet dat een vereniging dit doet en mag doen

Je moet een jeugdlid niet adviseren een vogel van 85 (of lager) in te sturen

Met andere woorden kom maar terug als je meer punten helpt

Het klopt dat ik net als de rest van de forum leden vind dat :

"Op een tafelkeuring/jeugddag, zijn vogel beoordeeld met nog beter advies erbij dan op een normale show"

ik weet niet of die jongen weet van een jeugddag en ik weet ook niet of hij binnen zijn vereniging een tafelkeuring heeft maar wat ik wel weet dat deze jongen zijn vogel graag in wil sturen

. Maar hij is jeugdlid en wil in zijn ogen deze supervogel toch insturen.

Dus insturen die vogel ook al is het maar met 85 punten is mijn advies dan. En zo als ik al eerder heb gezegd geef deze jongen te plekke advies en uitleg van het keurbriefje door een keurmeester of anders als hij op de keurdag niet kan door een lid van de vereniging.
Maar het is wel belangrijk dat dit gebeurd en dan begrijpt deze jongen waarom hij minder punten heeft gekregen. En kan tijdens de TT trots rondlopen dat zijn vogel op een show staat en hij kan zijn vogel laten zien aan zijn ouders en opa en oma en dat is zoín jongen meer waard uit eindelijk dan die 85 punten want die is hij zo weer vergeten naar een goede uitleg en hij zal niet de enige zijn met een vogel van 85 punten

m.v.g

Marcel

HansvdWeerdhof
26-10-2006, 12:31
Laat maar.....

marcellevers
26-10-2006, 19:23
Marcel, is deze vogel van jou? Dacht 't niet toch?
Geert is starter van dit onderwerp en die vraagt helemaal aan het begin en namens een jeugdlid of het zin heeft een dergelijke vogel in te sturen op de tentoonstelling..

o en omdat geerd dit onderwerp startte en ik een mening geef waar op gereageerd word mag ik niet meer reageren op dit onderwerp omdat geert het onderwerp startte wat is dat van onzin forums zijn om je mening te geven en discussie over te voeren.

Beste hans als je hier onder kijkt zie je dat ik nooit over de jeugd ontmoeting dag begonnen maar henk en ook niet over het tafelkeuring begonnen ik heb er wel over door gesproken dat ik dit super idee vind van de N.B.v.V maar dat mag ik blijkbaar niet vinden.

Voor de jeugd zijn natuurlijk de jeugdontmoetingsdagen die de NBvV organiseert zeer leerzaam.
Daar kunnen ze zonder veel papieren poespas vogels meenemen die door officiŽle keurmeesters worden gekeurd en waar ze zelf met de keurmeester de vogel beoordelen. Ook minder goede vogels kunnen daar worden gekeurd omdat de keurmeester dan alle mogelijkheden heeft om de zaken uit te leggen.
Behalve Noord-holland heeft elk district zo'n jeugddag. Het kan helemaal geen kwaad die dagen te promoten. Ze krijgen bovendien altijd iets te drinken en te eten. Wat wil je nog meer

En nog even een ding hans wat doe je negatief over de jeugd hier een paar dingen wat je aan haalt:

Het probleem met jeugdvogels is altijd, zijn het vogels van een echt jeugdlid die alles zelf doet, zonder hulp van een vogels kwekende vader of opa. Of is het een jeugdlid die 2 keer per jaar in het vogelhok komt, omdat hij zijn vader die week vergeten is hem zijn zakgeld te geven, kort gezegd een vader die een paar vogeltjes ringt voor zoonlief.

Ik kom regelmatig op tafelkeuringen, maar je ziet eigenlijk zelden of nooit een jeugdlid, die zitten achter hun PC of hun X-box.

Denk positief bij jou zijn met zulke teksten de glazen altijd half leeg , in plaats van half vol.

Ik dacht dat ik eerder in het forum had gezegd dat het klopte dat het geen gevraagd kleurslag was.

En dat onderling TT geen plaats is om sfeer te proeven is onzin. Er is geen geschiktere plaats voor jeugd en beginnende leden om het TT gebeurden te leren kennen. Dit is de basis en als je bij je eigen vereniging leuk mee draait ga je naar de regio TT en dan een keer naar de grote show in appeldoorn ( N.B.v.V) of zuthen ( algemene bond). Zo werkt het en niet anders of jij moet een plaats hebben waar deze mensen heen kunnen tot ze een voor jou goed genoege vogel hebben waar ze mee op de TT mogen komen

m.v.g

Marcel

Geert
26-10-2006, 20:52
Beste Mensen

Ik sta verstelt wat een simpele vraag tegenwoordig op deze forum teweeg kan brengen.
Ik hoop dat niet veel jeugd deze onderwerp zal lezen want dan weet ik zeker dat er weing jeugd en/of beginnende leden zullen insturen
Mijn mening over het wel of niet insturen van de zebravink is heel duidelijk n.l deze vogel gaat gewoon naar de T.T.
Want als een jeugdlid die zelf wil kweken een vogel van 91 punten heeft gekweek dan is hij/zij geen jeugdlid meer maar seniorlid of hij/zij zit alsnog achter de computer of x-box en als je dan bang bent dat onze sport vergrijst dan moet je toch vogels van jeugdleden iets anders beoordelen,en als daarbij senioren niet tegen kunnen dat een jeugdlid door een andere telling meer punten zal halen dan hun eigen vogels dan lekker puh.:p :p

p.s.Maar het grootste ergenis vind ik wel deze n.l. als ik niet deze vogel op deze forum had gezet dan had ik plus het jeugdlid nooit geweten dat deze in zijn ogen supervogel helemaal niet werd gevraagd werd op tentoonstelling.
want als je naar het vraagprogamma kijk staat er toch duidelijk "andere pastellen" dus waarneer weet je of een goede vogel heb.

Groeten Geert

dijkkamp
27-10-2006, 00:46
jonge jonge jonge wat kunnen we mekaar toch weer goed verstaan
de een zegt het is niet wit en de ander zegt het is niet zwart en toch willen ze niet inzien dat beide gelijk hebben ze zeggen het alleen anders. (hij was grijs)

ik vind het ontzettend jammer voor de discussie dat je je waardevolle bijdrage in mijn ogen hans weggehaald hebt zo is er van de hele discussie niets meer te begrijpen.

ik stuur al heel wat jaren in en allang niet meer als jeugdlid maar als ik van een vogel weet dat hij/zij maar 86 punten of minder haalt laat ik hem/haar lekker thuis.

maar daar ging de discussie niet over de vraag was welke kleur is dit en hoe moet ik hem inschrijven daar is door hans en anderen een antwoord op gegeven met een advies en dat kun je opvolgen of niet en daar kun je anders over denken en dat mag je mede delen maar probeer niet ten koste van alles je gelijk te halen dat is voor niemand goed ook voor jeugdleden niet.

en geert dat deze vogel naar de TT gaat prima maar om nu meteen te zeggen dat als een jeugdlid met een vogel waarvan men zegt het is geen gevraagde kleurslag en je nog maar moet afwachten of de vogel in TT conditie is een goed resultaat zal halen en of hij/zij hier blij mee zal zijn weet alleen de man/vrouw die de jongen kent en ik denk persoonlijk dat er maar weinig jeugdleden zijn die 91 punten halen en de vogels echt alleen doen daar zit altijd een seniorlid achter(en dat is hellemaal niet erg hoor) en die zijn vaak nog trotser als het jeugdlid zelf.

waar ik echter ook wel benieuwd naar ben is wat waren de adviezen van de mensen die nu gereageerd hebben als het geen jeugdlid betrof maar een beginnend lid van 35 jaar of een beginnend lid van 80.:rolleyes:

marcellevers
27-10-2006, 06:02
jammer jammer jammer, dat nu door een discusssie op 1 punt ook meteen de goede kweek adviesen weg zijn, jammer

denk dat dit dan ook de laaste bericht moet zijn want het is nu niet meer te volgen door de rest dus voor mij is dit forum nu gesloten en reageer ook niet meer op dit ondewerp

M.v.g

Marcel

Ben86
27-10-2006, 09:32
nou marcel ik ben het niet met je eens wat betreft dit discussie punt is over:D.
ik ben nu net twintig en dus geen jeugdlid meer. mijn eerste vogels die ik inzond was een span dat ik had gekocht. alleen maar om te zien hoeveel ik ernaast zat. het doet er niet toe wat voor punten je hebt gehaald je krijgt commentaar. ik keek na de tijd met een goede kweker naar de punten. (dit kun jezelf voor je kind ook vragen heb je niet het bestuur voor nodig zijn oud en wijs genoeg toch?) ik heb in me eerste jaren ook vogels van 83,84 gehad en toch heeft niemand me de grond in getrapt van zend maar niet in ga je rot vogels maar bij een jeugddag bij een andere vereninging op een districtjeugddag laten zien.

want ik werd wel bij een jeugddag in de grond getrapt toen ik 14 was, sindsdien heb ik alles bij mijn vereniging geleerd en bij andere grote kwekers. je leert niet door alleen je vogels in te zenden je moet je ogen laten openen door mensen die er verstand van hebben en dat zijn niet alleen keurmeesters.

mocht je het door deze discussie niet meer aandurven om je vogels in te zenden vraag dan een goede kweker of hij langs kan komen bij je thuis. desnoods koop je bij een goede kweker een span waar je wel goede tt jongen van kan verwachten en volgend jaar goed kan meedraaien.

heel veel succes!!!
met vriendelijke groet Ben

Geert
27-10-2006, 23:48
Beste mensen

Ik vind het jammer hoe deze onderwerp verlopen is,en ik vind het niet leuk dat Hans zich in het geheel heeft terug getrokken uit deze discussie.
Verder wil ik nog als laatste zeggen dat onze vraag alleen was:welke kleurslag is dit en waarom is het in principe geen T.T. vogel en en op die vragen kregen wij goede reactie`s.
Maar wat wij met deze bevindingen doet is onze eigen vrije keus.
Ik hoop nu alleen dat deze onderwerp stopt om verder ergenis te voorkomen.

Met vriendelijke groeten Geert