Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleurslag is dit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke kleurslag is dit

    Ik heb een vraag ,ik weet niet wat voor een kleurslag dit is???
    Kan me dat iemand zeggen zelf denk ik dat ze een bruin pastel is om dat de staart steepjes creme zijn.
    Bijvoorbaat dank
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Laat maar............
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Dank je wel Hans.
      Maar als ik met deze vogel naar een tentoonstelling wil gaan wat moet ik dan op het inschrijfformulier schrijven?

      groeten Geert

      Opmerking


      • #4
        Laat maar..........
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          Beste Hans

          Bedank voor je antwoord,maar nu is mijn nieuwe vraag waarom is dit in principe geen TT vogel.
          Ik doe dit voor een familielid omdat ik totaal geen verstand van zebravinken heb. Maar hij is jeugdlid en wil in zijn ogen deze supervogel toch insturen.

          groeten Geert

          Opmerking


          • #6
            Laat maar..........
            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

            Opmerking


            • #7
              beste geerd en hans

              mijn mening is dat het jeugd lid deze vogel rustig in kan sturen naar de onderlinge TT van zijn vereniging want dan komt hij onder meer te weten of de grote enz goed is de meeste keurmeesters laten dan voor een jeugd lid wel wat opmekingen achter op de TT formulieren en daar kunnen ze van leren ook al haalt deze vogel misschien geen top punten is het wel een stimulans om het jaar er op nog meer op de punten te letten wat de keurmeester op heeft geschreven en hij behaalt dan nog meer punten bij de volgende TT en begint ook echt plezier te krijgen in TT als je bij de jeugd ( of net beginnent ouder lid) zegt deze vogel is niet goed voor de TT krijgt de jeugd nooit plezier in en dan gaat de hobby gouw over.

              groeten

              marcel
              Gr Marcel Levers

              Opmerking


              • #8
                Met zo'n vogel is het niet moeilijk om het jaar daarop meer punten te halen.
                Het is een niet gevraagde kleurslag en ook nog eens van het zwartoog type, waardoor hij minder punten zal halen, daarbij is hij ook van model geen opvallende vogel. Als het jeugdlid deze vogel wil inzenden dan moet hij dat natuurlijk doen, alleen heeft hij er weinig aan. Zeker als de keurmeester eerlijk is en het aandurft om een jeugdlid weinig punten te geven, wordt het eerder een debacle dan een leermoment.

                Opmerking


                • #9
                  Pastel masker grijs

                  Het is geen kwestie van aandurven om een jeugdlid weinig punten te geven.
                  We zouden alles uit het verband trekken als we jeugdvogels hoger gaan beoordelen dan de overigen.
                  Belangrijk is wel dat bij de jeugdvogels goede adviserende bemerkingen worden geplaatst.
                  Deze bemerkingen moeten dan ook wel gelezen worden.
                  Vaak beland zo'n keurbriefje in de prullenmand omdat de punten tegenvallen.

                  Zoals Hans al zegt een goede bleekrug grijze man paren aan deze pop.
                  De man moet dan eigenlijk niet split masker zijn.
                  Hieruit kun je dan 50% Pastel Bleekrug Grijze jongen verwachten waarvan de poppen zeer bruikbaar kunnen zijn voor de nakweek van Pastel bleekrug grijs.

                  m.v.g.
                  Jos van Valkenburg

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Verhoeven
                    Met zo'n vogel is het niet moeilijk om het jaar daarop meer punten te halen.
                    beste stefan uiteraad ga je niet met de zelfde vogel weer naar de TT van het jaar er op

                    Ik denk dat jullie niet duidelijk is wat ik hier bedoel. Hier word via het interet een jeugd lid afgeraden om met een vogel naar een TT te gaan mijn mening is en blijft laat dit jeugd lid de vogel in moet sturen dan kan hij een beter vergelijk maken met andere vogels op de TT en dit samen met de aantekeningen van de keurmeester kan hij een betere TT vogels uitzoeken voor het jaar er op EN DAN HAALT HIJ HOGERE PUNTEN !!!!!! en zo leert hij uit de praktijk hou en waar die op moet letten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos van Valkenburg
                    Het is geen kwestie van aandurven om een jeugdlid weinig punten te geven.
                    We zouden alles uit het verband trekken als we jeugdvogels hoger gaan beoordelen dan de overigen.
                    je gaat een jeugdlid niet meer punten geven dit is het domste wat je kunt doen.dat het bij je opkomt dat ze dat zouden doen!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos van Valkenburg
                    Belangrijk is wel dat bij de jeugdvogels goede adviserende bemerkingen worden geplaatst.
                    Deze bemerkingen moeten dan ook wel gelezen worden.
                    Vaak beland zo'n keurbriefje in de prullenmand omdat de punten tegenvallen.
                    en daar heb je een goed bestuur voor nodig die vragen aan een van de betere kwekers van het zelfde soort vogel of die met het jeugdlid wil rond gaan langs de vogels van het jeugd lid en uit wil legen wat er nu bedoeld word met de opmerkingen op het keurbriefje van de keurmeester
                    Het mooiste is dat het jeugdlid langs komt op de keurdag dan kan de keurmeester na het keuren uit legen wat hij bedoelt met ander vogels als voorbeeld er naast te zetten alleen is het probleem meestal dat de jeugdleden tijdens het keuren op school zitten.

                    Marcel Levers

                    P,S:niets kwaad bedoeld hoor jos maar ben het gewoon niet eens met je mening
                    Gr Marcel Levers

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Marcel.

                      Ik denk dat je ook moet begrijpen dat het een niet gevraagde kleurslag is bij de zebravinken.
                      Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede en krijgt daar 89 pnt ( dit omdat het de jeugd is) en word misschien wel Kampioen.
                      Het volgende is dat hij of zij nu met deze vogel naar de district TT Overijssel gaat en krijgt daar de 85 of 86 punten die ze wel verdiend.
                      wat is dan het probleem?
                      juist ze snappen er niets meer van.
                      daarom vind ik de waarschuwing en het kweek advies van Hans en Jos ook zo goed en eerlijk.
                      ik zou deze vogel ook nat het advies van deze heren niet insturen.
                      wat betreft een vragen uurtje na de keuring is een leuk idee maar werkt het ook?
                      Ik denk dat de meeste keurmeesters er niet op zitten te wachten en dat de oudere leden er zich mee gaan bemoieien.
                      want je krijgt dan ook waarom heb je mijn vogel maar 88 punten gegeven.
                      Je zou gewoon op een vergadering een keurmeester moeten uitnodigen om wat te vertellen over de door de leden mee genomen vogels.
                      dan zit je al in een andere sfeer en kan men de tijd er voor nemen om oa de fouten van de vogel tebespreken en een kweek advies te geven.


                      groetjes

                      Maurice
                      http://members.home.nl/maurice.pieper

                      Opmerking


                      • #12
                        Laat maar......
                        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
                          Ik denk dat je ook moet begrijpen dat het een niet gevraagde kleurslag is bij de zebravinken.
                          beste maurice ik weet ook dat het geen gevraagt kleurslag is daar zijn we het allemaal mee eens op dit forum


                          Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
                          Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede en krijgt daar 89 pnt ( dit omdat het de jeugd is) en word misschien wel Kampioen.
                          Het volgende is dat hij of zij nu met deze vogel naar de district TT Overijssel gaat en krijgt daar de 85 of 86 punten die ze wel verdiend.
                          ten eerste zijn willekke en herman geen jeugd al was dit wel zo dan krijg deze vogel geen 89 punten "zo als jij zegt omdat het jeugd is" want deze vogel krijg maar zo als Hans vd Weerdhof ook zegt 85 punten en dit jeugd lid gaat ook niet naar district TT Overijssel met zo'n vogel want ook zo als ik De Putter uit Enschede ken geven daar ook hun leden advies aan de jeugd.

                          Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
                          Je moet een jeugdlid niet adviseren een vogel van 85 (of lager) in te sturen, da's demotiverend.
                          ik heb zelf in die tijd als jeugdlid veel geleerd van tafelkeuringen waar ook werd verteld dat ik dat jaar maar gewoon moest in sturen om ervaring op te doen en niet moest verwachten dat ik top punten zou krijgen. En op vraag van het bestuur ben ik aanwezig geweest op de keurdagen van de vereniging en door met ervaren kwekers en keurmeesters te praten maar ook door de aantekeningen op het keurbriefje ik had in het begin met mijn 5 vogels die ik instuurde er ook 3 met 85pnt en minder door de adviezen van deze mensen vormde ik andere koppels het jaar er op en de keurmeester van dat jaar was zo goed om mij toen als jeugd lid uit te nodigen bij hem in het hok en heb daar toen een mooi koppel gekocht voor 5 gulden dus eigenlijk heeft hij ze weg gegeven ik was het jaar er op nog geen kampioen op de onderlinge TT maar had toch alle vogels rond de 88 en 89 punten en ben in dat zelfde jaar wel kampioen geworden district TT Overijssel( toen nog bij Luttinkhuis) en het jaar er op bij mijn eigen verenging.

                          En nu binnen onze eigen vereniging zijn wij blij met elk jeugd lid die iets in stuurt ook al is het de goede kleurslag of grote niet maar wij helpen hem of haar wel verder tot hun wel de goede vogel hebben en leuk mee kunnen komen op de onderlinge TT en als ze willen naar de district TT Overijssel .

                          Misschien is dat het voordeel van een kleine vereniging of een nadeel want het is een stuk makkelijker om te zeggen stuur deze vogel maar niet in en kweek er maar mee verder met een mooie donkere Bleekrug Grijze man maar hoe weet dit jeugd lid nu of dit een mooie donkere Bleekrug Grijze man is niet want hij weet niet waar de vogel aan moet voldoen dit leert hij alleen door na een TT te gaan met zijn vogel en dat deze word vergleken met andere vogel waar hij bij is en dan weet hij waar die op moet letten en ik zeg niet dat hij dan in eens top vogels uit kan zoeken en gegarandeerd kampioen word maar hij komt wel een stap dichter bij.

                          Leert dit jeugd lid dit niet dan is volgend jaar is de grote niet goed en er zit een fout in de tekening dus stuur maar niet in!!!!! Want het is een vogel van 85 pnt.

                          M.V.G
                          Marcel Levers
                          Gr Marcel Levers

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door M.Pieper
                            Hoi Marcel.


                            Stel "Willeke of Herman" stuurt deze vogel in naar de onderlinge TT van De Putter uit Enschede
                            STEL staart er ook voor.
                            ik weet ook wel dat Willeke en Herman geen jeugd meer zijn en dat het anders gaat bij De Putter.
                            http://members.home.nl/maurice.pieper

                            Opmerking


                            • #15
                              had er over heen gelezen maar ik had je punt wel bergepen Maurice was niet kwaad bedoeld ik wil alleen een gezond discussie over de jeugd want die hebben de toekomst

                              M.V.G
                              Marcel
                              Gr Marcel Levers

                              Opmerking

                              Working...
                              X