Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschermde vogels op VogelMarktPlaats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beschermde vogels op VogelMarktPlaats


  • #2
    Een prima maatregel. Pak die malafide sjacheraars die onze liefhebberij een slechte naam bezorgen en niets om de vogels zelf geven alleen in de handel daarin maar goed aan, zodat aan hun praktijken een einde komt.
    Harrie

    Opmerking


    • #3
      Nou, toch even een nuance aanbrengen, als de webmaster het niet beter uitlegt dan dat hij nu doet is het aanbieden van een ongeringd Goudbuikje, een Bandvink en een Mozambique sijs via deze site al verboden, of op zijn minst aan strakke regels gebonden.
      Ook op de lijst staan Kapoetsensijzen, diverse Kardinaalsoorten en Japanse Nachtegalen.
      Je moet het ook weer niet gaan overdrijven.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Top maatregel

        Prima actie, hoewel stoppen doen we de illegale handel (foute ringen ect.) hiermee niet maar we moeten ergens beginnen.

        Greetings Lucky

        Opmerking


        • #5
          goede zaak ringen noteren.

          Wat zou er overdreven zijn aan het noteren van de ringnummers,de gewone liefhebber heeft over het algemeen geen honderden vogels te koop.Je hebt zelf ook meer zekerheid dat het eigenkweek vogels zijn en daar is iedereen toch bij gebaat.Als je een TT vogel koopt kijk je in de catelogus en vergelijk je toch ook het ringnummer om te kijken of het de goede vogel is niks mis mee groeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            Ik vind het een prima maatregel, ik heb wel een vraag.
            Van elke te koop aangeboden beschermde vogel moet het kweeknummer, de naam van de organisatie en het land van herkomst van de ring worden vermeld.
            Wat wordt hier bedoeld met: "beschermde vogel"?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              zie de lijst Ton.

              Een goudbuikje, een vuurvink, een Mozambiquesijs, vandaar ook mijn opmerking, je moet het niet overdrijven door vogels die door 1 land (Ghana) op de lijst gezet zijn (bijlage C) te gaan beschouwen als een bedreigde diersoort.

              Ik denk dat vogels die op C staan en een groot deel van de vogels die op lijst B staan, niet echt onder de noemer "beschermde vogel" vallen.
              Groene Kardinalen, Zilver en Loodbekjes, Bandvinken, Gordelgrasvinken, ze worden allemaal op de lijst genoemd, als dat al "beschermde vogels" zijn dan vraag ik me toch even iets af hoor.
              Vandaar mijn opmerking: men moet de zaken niet gaan overdrijven.
              Regulering is op zich prima, maar ik zou geen muggen in olifanten veranderen.....
              kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

              Opmerking

              Working...
              X