Mededeling

Collapse
No announcement yet.

red vended bleu bonnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • red vended bleu bonnet

    hallo, ben op zoek naar kwekers van deze vogels,wil er zelf mee
    beginnen en zoek info
    alvast bedankt

  • #2
    Hallo Tigra,
    Ik heb je een mailtje gestuurd met gegevens over de red vented blue bonnet.
    Het verhaal is te lang voor dit forum.
    Harrie

    Opmerking


    • #3
      Hoi

      Op www.kwekerslijst.nl staan vier adressen waar je contact mee kan opnemen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        red vended

        bedankt voor mail harrie,en ton ik ga meteen ff kijken.
        bedankt alvast.

        Opmerking


        • #5
          red vended bleu bonnetparkieten

          jammer geen kwekers gereageerd,zoek ze nog steeds,maar schijnbaar ook niet aan poppen te komen
          gr richard

          Opmerking


          • #6
            Op moment is er niet aan losse poppen te komen, ik hoop dat komend seizoen mijn koppel tot broeden overgaat, vorig jaar hadden zew een legsel van 5 eieren, maar waren onbevrucht, maar ze waren toen amper 1 jaar oud.
            Als je op vogelarena kijk bij de voliere van pennantrosella zie je mijn koppel op de foto.

            grtzzzz

            Richard

            Opmerking


            • #7
              red vended

              hallo richard,ik had al gekeken op vogelarena en jouw voliere en vogels gezien.
              maar bedankt voor de reaktie,en 1 jaar is wel heel jong,hoop dat het dit
              jaar beter gaat.
              wat voor broedblok heb je gebruikt.
              vr .richard

              Opmerking


              • #8
                red vented

                Het blok is bodemoppervlak 20x20 45 hoog met een portaaltje om er in te komen, ze broede vorig jaar best, hopen dat het van het jaar wat wordt.
                Vorig jaar voor het seizoen had ik drie koppels, 2 koppels zoals ze moeten zijn en 1 koppel van die breed rode, maar pal voor de kweek 2 mannen verloren, de poppen heb ik verkocht en 1 koppel overgehouden, heb pas nieuwe fotos geplaatst op vogelarena.

                Met vorige koppels al meerdere jaren jongen gehad, tis een pracht vogel maar ook agresief

                Grtzzzzz

                Richard

                Opmerking


                • #9
                  red vended

                  oke bedankt alvast,ik zoek al een poosje een koppel [zoals ze moeten zijn].
                  ik heb heel lang hoodeds gekweekt en wil graag met de red vendeds beginnen,
                  maar krijg er weinig reaktie's op.
                  ik weet wel dat er blijkbaar weinig poppen zijn.
                  vr ,richard

                  Opmerking


                  • #10
                    Heb ook twee koppels hooded gehad, alleen die wilden niks doen, verschillende blokken binnen, buiten, klein,groot, met portaal, zonder portaal, allemaal niks nope nada, heb ze verkocht, en 1 koppel naar een Belg en een paar maanden later had hij jongen, zeg het maar wat het is, ik weet het niet, ook het voer verschillende dingen uitgeprobeerd, misschien dat ik het toch weer ga proberen met hoodeds, heeft u ze noch dan die hoodeds??

                    Richard

                    Opmerking


                    • #11
                      red vended

                      hallo richard. ja 1 koppel nog,maar doen het elk jaar,maar broeden doe ik er pas mee als ze 3 jaar zijn.
                      het broedblok heb ik in een in een L vorm,ik neem aan dat je weet dat ze het in sept/januarie broeden.
                      ik weet niet of je de koppels toen naast elkaar had zitten,want dan doen ze niks[ook geen jongen ernaast]
                      maar blijven mooi vogels,ondanks dat ze er nu een behoorlijke prijs voor vragen
                      vr.gr richard

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik had 1 koppel binnen en 1 koppel in een buitenren, dus zaten niet naast elkaar, ze konden elkaar alleen horen, in Augustus kregen ze een blok aangeboden omdat de vent rond die tijd begon te baltsen naar de pop en begon met voeren, ze kwamen ook in het blok, en ze paarden ook maar daar stopte alles , zie ze tegenwoordig aangeboden worden voor al 250 euro vor koppel jonge, is goed aan de prijs ja.

                        Richard

                        Opmerking


                        • #13
                          Blue Bonnet Parkieten

                          ik heb van avond alles eens op mijn gemak zitten lezen.
                          ik kweek al 15 jaar BB en het is een van de makkelijkste vogels om te kweeken maar zoals iedereen heb ik ook mijn lesgeld betaald.
                          de vogels van een jaar oud kweken prima.
                          maar je moet wel met enkele dingen rekening houden.
                          de vogels mogen geen ander BB zien.
                          de blok moet je er ongeveer 13 febr inhangen.
                          op de bodem 5 cm hout schaafsel dit niet nat maken. i v m vorst.
                          het invlieg gat is ongeveer 7 cm dit moet je dicht maken met een plankje van ongeveer2 mm dik neem hiervoor geen hard hout.
                          maak in het midden een gaatje van 2 cm doorsnede.
                          de rest gaat van zelf als er jongen zijn de ene dag wat eivoer de andere dag wat trosgierst.
                          wat de prijs betreft verkoop ik ze nog steeds voor 100 euro per koppel dat is wat anders dan 250 euro het moet wel een hobby blijven.
                          ik hoop dat je een goed kweek jaar mag hebben.
                          gr martien

                          Opmerking


                          • #14
                            Hoi MArtien die prijs waar we het over hadden was over de Hooded, we waren ff afgedwaald naar de hooded, maar de red vented klopt ja die liggen tussen de 100 en 120 euro het koppel, heb ook al verschillende nesten groot gekregen van de bb, maar ook hierover hadden we het even over de hooded, over het broeden, bij mijn red vented heb ik ook geen moeite, alleen vorig jaar dann had ze 5 onbevruchte eieren, maar ze waren amper 1 jaar oud.
                            Heb komend seizoen dan ook alle hoop dat we er op stok kunnen krijgen, en ik doe altijd een stukje berkenschors voor het invlieggat.

                            Richard

                            Opmerking


                            • #15
                              Blue Bonnet Parkieten

                              oke veel succes er mee maar op de hoodeds terug te komen als ze jongen hebben in de winter zorg dan dat je ze water geeft door middel van een drink flesje zodat ze zich niet kunnen spoelen dit geeft geheid dode jongen teminste bij mij.
                              .gr martien.

                              Opmerking

                              Working...
                              X