Mededeling

Collapse
No announcement yet.

baardmannetje in ?????????????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • baardmannetje in ?????????????

    hoezo apart??????????????
    kijk eens op birdpix en ga naar baardman?

  • #2
    baardmannetje in ??????????

    ik denk dat het een baardman is en inderdaad een pheao.
    mvg:winterkoning

    Opmerking


    • #3
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        baardmannetje in ?????????

        tja,serinus.
        het blijft moeilijk natuurlijk maar ik denk dat het een baardman is en waarom:
        baardmannetjes hebben een zeer zachte haarbevedering en dat kan/laat in deze mutant niet ten wensen over (een mutatie hoeft niet altijd goed te zijn qua bevedering) zo heb je toch ook bij andere soorten(grasparkieten/kanarie en neophema's "kleurmutatie"s zitten die vanwege de mutatie nog geen eens meer kunnen vliegen).
        bij de baardman is in opgewonden stand/situaties ook een kuif/kraagje zichtbaar(gelijk een goulamadine in balts of een mees"maakt niet uit welke soort").
        de fotograaf vertelde bij de foto dat deze vogel zich in een groep baardmannetjes bevond(in een groep baardmannetjes sluiten zich niet gauw bv rietgorzen aan).
        verder is deze foto recent gemaakt en dat zou dus kunnen betekenen dat de weersinvloeden(wind en regen waar we de laatste tijd veelvuldig mee worden toe bedeeld) ook de bevedering op hebben doen kunnen blazen.
        als de wind richting vanachter de vogel vandaan kwam is het natuurlijk heel goed mogelijk dat deze de zeer losse bevedering op de kop tot een soort van kuifje hebben doen laten uitzien.
        verder lijken poten/nagels en inplant van de snavel wel veel op die van het baardmannetje.
        ik heb overigens ook al een poosje geleden een van de eerste mutatie van de europese hop gezien,in mijn ogen de mutatie bruin.
        ik ben totaal geen mutanten man maar ik vond het wel bijzonder en wilde dit delen.
        mvg:winterkoning
        ps: is/was het wel zo verstandig om de foto zo te laten zien(copyright etc etc)?

        Opmerking


        • #5
          Ik zou de maker, Jens, wel even toestemming vragen. Hij is behalve een zeer goed fotograaf een zeer geschikte vent, dus dat zal geen problemen geven.

          Ton.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              Als ik naar mijn eigen baardmannetjes kijk kan ik zelfs bij de vrouwtjes een baardtekening zien ,zelfde veertjes als bij het mannetje alleen in de kleur van het masker van het vrouwtje.Dit is bij deze vogel niet te zien.de snavel is een gorzensnavel en de poten zijn te licht ik ga dus voor de rietgors die evenals de baardman ook een rietbewoner is .Als het een albino was zou hij geen bruin tonen en zouden de ogen roder zijn. groet eddie

              Opmerking


              • #8
                Na bestudering van vele gorzen, houd ik het op een phaeo uitgave van de geelgors. Correct me if i'm wrong.
                Baardman is het zeker niet, en de rietgors voldoet ook niet aan het signalement.

                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  baardmannetje in????????

                  zit wat in (de diverse gorzen theorie) maar fotograaf vertelde erbij dat de vogel zich in een groep baardmannetjes bevond,daar komen niet zo snel gorzen tussen.
                  (uit eigen observatie ervaring in eigen voliere's)de rietgors is qua karakter niet geliefd bij de baardman.
                  ik denk dat we er nooit achter zullen komen tenzij de vogel in kwestie gevangen word en word bestudeerd op gedrag en geluid.
                  rietgors is het zeker in mijn ogen niet als ik naar mijn eigenkweek rietgors, foto's kijkt zie ik een totaal andere vorm/houding dan bij deze vogel ook de snavel is veel te dun voor een rietgors..
                  als men er nu eens een filmpje van had gemaakt zou het mischien veel gemakkelijker zijn,maar mischien is de vogel in kwestie allang naar de vogeltjeshemel.
                  we zullen moeten afwachten ofdat de vogel nog meer gespot gaat worden en mischien komt er dan meer info naar boven.
                  mvg:winterkoning
                  p.s:
                  geelgors is meer een bosvogel dus ik zie die toch niet zo snel in de rietkragen zitten van de oostvaardersplassen,maar het kan.

                  Opmerking

                  Working...
                  X