PDA

Bekijk Volledige Versie : Diamantduif

Jens
05-10-2006, 14:51
Een tijdje geleden heb ik een stukje geschreven over de diamantduif die los vloog. Deze is helaas overleden. Gepakt door een kat. Nu heb ik weer een nieuwe gekocht en ik dacht ik probeer gewoon nog eens om hem los te laten. Moet ie wel goed opletten. en ja hoor. Hij blijft weer. elke avond weer bij de voliere. Ik weet niet hoe het komt of kan. Ik las op een site dat ze al aardig op weg zijn om gedomesticeerd te worden. Kan dit het misschien zijn? Ze zeggen altijd dat ze gelijk wegvliegen maar hier helemaal niet.

Ton Koek
05-10-2006, 23:55
Wat je doet is behalve niet erg diervriendelijk ook nogal illegaal.
De Flora- en Faunawet is hier erg duidelijk over: Artikel 14, eerste lid: Het is verboden dieren of eieren van dieren in de vrije natuur uit te zetten.

Jens
06-10-2006, 14:20
Hoi, ik weet ook dat het verboden is maar het is een grappig gezicht. En waarom zou het ondiervriendelijk zijn? De duif heeft meer plezier aan buiten vliegen dan in een dom kooitje zitten.

Gr.

Goudvink
07-10-2006, 16:33
Hoi, ik weet ook dat het verboden is maar het is een grappig gezicht. En waarom zou het ondiervriendelijk zijn? De duif heeft meer plezier aan buiten vliegen dan in een dom kooitje zitten.

Gr.

Het is dieronvriendelijk omdat het duifje op de eerste plaats geen gevaren kent en dus een gemakkelijke prooi is voor roofvogels, katten en zo kun je nog wel even doorgaan. Ook kunnen ze een ziekte oplopen. Maar het mag niet omdat het geen inheemse vogel is en hoort dus ook niet in de vrije natuur. Het beste kun je het diamantduifje dus gewoon in de kooi houden en niet loslaten als je wilt dat het duifje wat kan vliegen kun je toch ook een grotere kooi kopen of een voliere bouwen. Op deze manier loop je ook geen risico's. Denk er maar over na maar ik zou dit dus nooit doen.:mad: :mad:
Groet Goudvink

Jens
24-10-2006, 16:05
]ik heb de diamntduiven al in een voliere. Dit is al wel veel ruimte maar buiten los is het toch meer natuurlijk. Je mag een sierduif of postduif toch ook buiten laten vliegen?

rob 2
24-10-2006, 20:52
Ja Jens het is best leuk om te zien en het duifje zal het ook wel leuk vinden toch is er al een hoop overlast van vogels die zo zijn losgelaten.Denk maar aan de nijlgansen die via pretparken zich giganties uitbreiden,dan de verwilderde duiven hoe hou je het binnen de perken.In Amsterdam vliegen toch zwermen halsbandparkieten,waarschijnlijk ook enkele losgelaten ze verdringen inheemse vogels zoals spechten.Het probleem is vaak dat het niet meer terug te draaien is zoals in Australie,het schone voorbeeld hoe het uit de hand kan lopen vrg Rob. -0-

Ben86
27-10-2006, 10:15
sierduif of postduif is gewoon een ander soort accepteer het nou maar. anders kun je van mij een enkeltje oerwoud of savannah krijge waar jij lekker in de vrije natuur op survival kan gaan tussen de wilde dieren. snap je het nu? jij blijft toch ook liever in je flatje veilig en wel zonder die wilde diertjes?

marcellevers
27-10-2006, 11:24
he ben
kun je mij dat enkeltje niet doen:D ik betaal de terug rieis zelf maakt me niet uit waar heen als het warm is.

marcel

HAHA( is een grapje )

Ben86
27-10-2006, 12:03
het is ook een grapje hoop dat het niet te hard aankomt, maar ik vind de vergelijking met de diamantduif los laten wel erg goed

ik zou zelf mijn vogels niet los laten vind het wel erg hard om te horen van dat iemand zijn vogel perongeluk heeft los gelaten blijft een poosje in de buurt en word dan opgegeten door een kat. dan ook nog eens een andere vogel kopen en weer loslaten:confused: