Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfabetisch overzicht Psittaciformes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Alfabetisch overzicht Psittaciformes

    Hallo kromsnavelliefhebbers,
    Ik zou het met de discussie over de ringidentiecatielijsten bijna vergeten, maar ik heb ook een Alfabetische lijst en indeling van de Psittaciformes samengesteld met achter de wetenschappelijke benaming de Nederlandse benaming ook voor de ondersoorten. De verschillende genera en soortindeling zijn aan de hand van de nieuwste taxonomische inzichten gedaan. Ook staat aangegeven, welke vogels zijn uitgestorven en welke vogels met uitsterven worden bedreigd. Daarnaasdt is, daar waar ik dat wenselijk achtte, vermeld tot welk genus een bepaalde soort in het verleden heeft behoord. Om een voorbeeld te noemen: de goudparkiet is thans ingedeeld in het genus Guarouba (Guarouba guarouba), in het verleden 'behoorde deze soort tot het genus Aratinga. Bij de ondersoorten heb ik tevens aangegeven wanneer er in de ornithologie nog geen eenduidige overeenstemming bestaat over de geldigheid van de betreffende ondersoort.
    Belangstellenden kunnen deze lijst vanaf heden raadplegen op mijn website www.psittaciformes.nl
    Harrie
Working...
X