Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zanger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zanger

    Ik ben op de vogelmarkt in Zwolle geweest en heb daar een span Harzers gekocht. Nu valt het mij op dat de harzers zo klein zijn is dat normaal? [Heb er 15 euro voor b
    etaald] De man is bont en zingt al wat, de pop is geel. Het voer dat ze krijgen is standaard kanarievoer en eivoer 50%, insectenvoer 50% met geraspte wortel en zo nu en dan wat brandnetelblaadjes [toppen] met zaad eraan.

  • #2
    Zanger

    Hoe oud zijn die man en pop Harzer. Elke dag standaardzaad en eivoer half om half en insectenvoer lijkt me wat overdreven,teminste als ze volwassen zijn.
    Zangkanaries geef je normaal kanariezangzaad en 2 x per week 1 theelepeltje eivoer,
    verder af en toe een heel klein stukje appel of een klein stukje goed afgewassen en gedroogde groente zoals b.v.witlof,vogelmuur,sla,boerenkool,brandnetel,ger aspte wortel,boerenkool.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Zanger

      Ze hebben zilverkleurige ringen om, de pop zelfs 2. Maar ik ben vergeten naar de nummers en jaartallen te kijken. Ik durf ze op het ogenblik niet uit te vangen, omdat de pop op 4 eieren zit. Groet Fre.
      P.S. Hoeveel theelepeltjes voer moet ik ze geven

      Opmerking


      • #4
        Zanger

        Hallo,
        De ringkleur van 2005 is groen en van 2006 is rood.
        Zolang de pop op eitjes zit kan je je gewoon doorgaan met voeren zoals aangegeven.
        Als er jongen zijn elke dag wat eivoer,liefst 2 x per dag.Bv 's morgens en
        's avonds. Het eivoer moet natuurlijk wel gegeten worden.
        Als de jongen wat groter worden voer je wat meer eivoer.E.e.a. naar behoefte.
        Verder raad ik je aan een boekje te kopen over kanaries.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Zanger

          Heel hartelijk bedankt voor de inlichtingen, hopenlijk tot een volgende keer. Zal binnenkort wel even een boekje kopen. Hartelijke groet, Fre.

          Opmerking

          Working...
          X