Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wankele gould?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wankele gould?


    ik heb drie gouldamadines
    een mannetje is heel erg wankel en vlieg niet zuiver naar een stok
    (zijn coordinatie lijkt niet erg goed te zijn)
    ik kan hem ook heel makkelijk pakken
    ik weet niet wat zijn voeding was toen hij klein was omdat ik hem gekocht heb
    wie kan mij informatie hierover geven?
    en kan dit weer herstellen?
    en kan hij nog voor de kweek ingezet worden?

    groeten erik

  • #2
    wankelige gould

    Deze gould zou ik niet voor de kweek inzetten. Waarschijnlijk heeft deze vogel iets niet in orde. Wat ie heeft weet ik niet. Is hij misschien te vet, zodat hij niet goed richting kan houden. En moeite met vliegen heeft? Zet even een foto van je vogel in het fotoalbum. In deze toestand zal de vogel ook wel niet aan voortplanting denken.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      ik kan helaas geen foto maken
      hij is zeker niet vet maar hij zit wel wat dik in de veren

      groeten erik

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          hij zit niet de hele tijd dik in de veren (soms ook heel strak)
          ik heb hem al apart gezet
          groeten erik

          Opmerking


          • #6
            Apart zetten is goed, ik zou hem ook lekker warm zetten. Afhankelijk van wat hij mankeert wil alleen al warmte soms ook een zetje geven in de goede richting. Ik geef zelf mijn vogels regelmatig wat nectar, dat kan ook bij verzwakte vogels gunstig werken.

            Succes.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              dik in de veren?

              Nog even terug komen op dik in de veren zitten. Ik denk dat je daarmee bedoelt dat de vogel zijn veren opzet en dus een beetje bol zit. Is de vogel dan misschien scherp op het borstbeen? Neemt hij wel voldoende voedsel op. Goulds zijn soms rare vogels. Als je ze pas aangeschaft hebt is het vaak het beste om wat voer van de vorige eigenaar mee te nemen en dit in open bakjes aan de goulds te voeren. Ze vertikken het soms om op een andere manier voer tot zich te nemen in de eerste tijd. Dan is het oppassen. Hang er daarom ook altijd (bij nieuwe aanschaf van vogels) een stengel trosgierst bij in. Kunnen ze wennen aan de nieuwe omgeving en ook aan het zaad wat jij verstrekt.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                ja ik bedoel dat de vertjes wat opgezet zijn maar dat is niet de hele tijd zo
                hij zit bij een tempratuur van 15 graden
                hij eet ook prima
                en is niet mager
                hij had dit al toen ik thuis kwam met de vogel

                groeten erik

                Opmerking


                • #9
                  electrolytenmix

                  Probeer eens electrolytenmix.
                  Kun je bij de dierenarts halen en kost weinig. Is geen geneesmiddel maar een aanvulling.
                  Moet door het drinkwater en kan wel 1 tot 2x in de week gegeven worden.
                  Succes

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Mienanemoon,

                    Probeer eens electrolytenmix.
                    The proof of the pudding is in the eating

                    Opmerking


                    • #11
                      zieke bolle vogel

                      Je zegt dat je vogel dit al had toen je ermee thuiskwam. Doe eens even navraag bij de kweker waar je deze vogels gehaald hebt. Misschien heeft hij meerdere gevallen gehad. Mocht dit zo zijn dan mag je wel zeggen dat je bedonderd bent waar je bij stond. Misschien wil hij ze terug nemen. Als je vogels koopt, neem dan de tijd. Bij een serieuze kweker zal dit geen probleem zijn. Ga er eens een poosje bij zitten en kijk hoe de vogels bezig zijn. Je zegt ook dat de vogel goed eet. Maar eet hij werkelijk of pikt hij maar wat naar de zaadjes. In ieder geval zo'n vogel zou ik niet in mijn hok willen. Wil de vorige eigenaar hem niet van je terug nemen dan zou ik het wel weten. Je zou eigenlijk al je vogels terug moeten brengen.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        ik weet dat ik daarin vfout ben geweest maar mijn moeder heeft ze voor mij opgehaald en ik was er niet bij
                        ik had natuurlijk wel kunnen bellen maar het is ondertussen wel weer even geleden
                        groeten erik

                        Opmerking


                        • #13
                          Beste Erik

                          Leer hier dan in ieder geval van en ik hoop voor jou dat het geen ernstige ziekte mag blijken. Je kan in iedergeval de vogeldierenarts nog raadplegen. Dat lijkt mij bij zieke vogels eigenlijk altijd de enig juiste weg. Veel succes verder en laat je hierdoor niet ontmoedigen. Gewoon doorgaan.
                          Wat ik nog even kwijt zou willen is dit, zie het niet als jou of je moeder d'r fout. Wat je niet weet kan je ook niet aangerekent worden. De volgende keer let je vast en zeker beter op. En degene die dit leest leert er ook zeker weer wat van.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            ik zal zeker niet stoppen
                            ik heb al een aantal jaar dieren
                            en ben nu 16
                            dus nog veel jaartjes dieren te gaan

                            groeten erik

                            Opmerking


                            • #15
                              als de vogel daadwerkelijk al ziek was toen hij verkocht was cq mee gegeven is dan mag de verkoper zich wel ............... schamen als je dit doet bij een seniorlid is het ook niet netjes maar die zou beter moeten weten maar om dit eventueel te doen bij een jeugdlid nou %&*#@#*&^% dat bedoel ik dan maar


                              erik ik kan niet zien waar je woont maar als het waar is mag bij mij zo een een nieuwe man ophalen
                              Henk Dijkkamp

                              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                              Opmerking

                              Working...
                              X